X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 28.10.2019 р. № 1048/6/99-00-04-01-02/ІПК

Державна податкова служба України з урахуванням пункту другого постанови Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2018 року № 1200 «Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України» та розпорядження Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 року № 682-р «Питання Державної податкової служби України» відповідно до статті 52 Податкового кодексу України (далі  Кодекс) за результатами розгляду запиту на отримання індивідуальної податкової консультації Підприємства у межах компетенції повідомляє таке.


Підприємство здійснює діяльність з оптового продажу хімреактивів, що належать до коду 2710 12 25 00, 2901 10 00 90 згідно з УКТ ЗЕД, які отримує від постачальників у споживчій тарі 5 літрів та реалізовує покупцям у цій же тарі (без фасування, без переливу).

Для реалізації зазначеного товару не потребується експлуатація (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

З урахуванням викладеного, Підприємство звертається з проханням надати інформацію щодо документів, які потрібно надати для отримання ліцензії на оптову торгівлю пальним з місцем зберігання у разі відсутності машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки у зв’язку з тим, що їх використання не потребується при продажу вищезазначеного товару у споживчій тарі до 5 літрів.

Статтею 215 Кодексу визначено перелік підакцизних товарів, до яких належить пальне, зокрема, інші спеціальні бензини, які відносяться до коду 2710 12 25 00 та вуглеводні ациклічні насичені (крім бутану, ізобутану), які відносяться до коду 2901 10 00 90 згідно з УКТ ЗЕД.

Таким чином, хімреактиви, зазначені у зверненні Підприємства згідно із статтею 215 Кодексу, є пальним.

Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628 -VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» внесено зміни до Закону України від 19 грудня 1995 року № 481 «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» (далі — Закон № 481), зокрема з 1 липня 2019 року запроваджено ліцензування діяльності суб’єктів господарювання, які здійснюють виробництво, зберігання, оптову та роздрібну торгівлю пальним.

Відповідно до статті 1 Закону № 481:

оптова торгівля пальним це діяльність із придбання та подальшої реалізації пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик суб'єктам господарювання роздрібної та/або оптової торгівлі та/або іншим особам;

зберігання пального це діяльність із зберіганім пального (власного або отриманого від інших осіб) із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик;

роздрібна торгівля пальним  це діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції / автогазозаправної станції / газонаповнювальної станції / газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки.

Відповідно до вимог частини першої статті 15 Закону № 481 оптова торгівля пальним та зберігання пального здійснюються суб’єктами господарювання всіх форм власності за наявності ліцензії.

Частиною восьмою статті 15 Закону № 481 передбачено, що суб’єкти господарювання отримують ліцензії на право оптової торгівлі пальним та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб'єкта господарювання.

Відповідно до частини тридцять сьомої статті 15 Закону № 481 для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:

документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об'єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об'єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;

акт вводу в експлуатацію об’єкта або акт готовності об’єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об'єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об'єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;

дозвіл на початок виконання робіт підвищеної небезпеки та початок експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Вимагати представлення інших документів, крім зазначених у цьому Законі, забороняється.

Таким чином, для отримання ліцензії на оптову торгівлю пальним за наявності місць оптової торгівлі Підприємству необхідно надати до заяви документи передбачені частиною тридцять сьомою статті 15 Закону № 481.

Слід зазначити, що постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 року № 1107 «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки» встановлено процедуру видачі або відмови у видачі, переоформлення, анулювання Державною службою з питань праці та її територіальними органами.

Враховуючи вищевикладене, видача або відмова у видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки до компетенції ДПС не належить.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.