X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 08.11.2019 р. № 1260/6/99-00-04-04-03-15/ІПК

Державна податкова служба України розглянула звернення Товариства та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі  Кодекс), повідомляє.

Товариство повідомило про набуття права власності на будівлі і споруди, розташовані на земельній ділянці комунальної власності, право користування якої ще не оформлено, відомості до Державного земельного кадастру не внесені.

Товариство запитує, коли виникає обов’язок зі сплати земельного податку (далі  Податок) та що є підставою для його нарахування, чи може бути підставою для нарахування Податку довідка про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки (далі  Оцінка), що видається Департаментом земельних ресурсів КМР (КМДА) на підставі даних міського земельного кадастру.

Земельний податок сплачується власниками земельних ділянок та постійними землекористувачами (пп. 14.1.72 п. 14.1 ст. 14, п. 269.1 ст. 269 Кодексу), для земельних ділянок, що перебувають у комунальній або державній власності та надані в оренду, підставою для нарахування орендної плати є договір оренди такої земельної ділянки (п. 288.1 ст. 288 Кодексу).

При переході права власності на будівлю, споруду (їх частину) податок за земельні ділянки, на яких розташовані такі будівлі, споруди (їх частини), з урахуванням прибудинкової території сплачується на загальних підставах з дати державної реєстрації права власності на таку земельну ділянку (п. 287.6 ст. 187 Кодексу).

За умови відсутності у Товариства правовстановлюючих документів на земельну ділянку Товариство не можна вважати платником земельного податку або орендної плати у розумінні ст.ст. 269 та/або 288 Кодексу.

Такий підхід до оподаткування земельних ділянок, розташованих під нерухомим майном, у вигляді узагальнюючої податкової консультації, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 06.07.2018 № 602 «Про затвердження узагальнюючих податкових консультацій з деяких питань оподаткування платою за землю».

Водночас повідомляємо, що використання земельних ділянок без належного оформлення прав є порушенням норм земельного законодавства.

Орган місцевого самоврядування, керуючись нормами ст. 377 Цивільного кодексу України, ст.ст. 120, 125, 126 та 206 Земельного кодексу України, а також враховуючи постанови Верховного Суду України від 12 квітня 2017 року (у справі № 922/207/15), рішення Судової палати у господарських справах Верховного Суду України від 30.11.2016 (у справі № 922/1008/15), може порушити питання про компенсацію завданої шкоди (ст.ст. 1166, 1167 Цивільного кодексу України) землекористувачами (юридичними та фізичними особами), які використовують земельні ділянки без належним чином оформлених документів на право користування земельними ділянками, у формі неотриманої орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності.

Управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, яким є Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (далі  Держгеокадастр).

Підстави та порядок виконання Оцінки, а також набрання чинності результатів такої Оцінки після затвердження рішенням органів місцевого самоврядування технічної документації з Оцінки визначені ст.ст. 15, 18, 23 Закону України «Про оцінку землі» (далі  Закон).

Законом встановлено, що витяг з технічної документації про Оцінку окремої земельної ділянки надає Держгеокадастр (ст. 23 Закону).

Положеннями ст.ст. 286,    288 Кодексу передбачено, що підставою для нарахування Податку є дані Державного земельного кадастру.

Державний земельний кадастр  єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України. У внесенні до Державного земельного кадастру відомостей про формування земельної ділянки та присвоєнні їй кадастрового номера полягає державна реєстрація земельної ділянки (ст. 1 Закону України від 07 липня 2011 року № 3613-VІ «Про Державний земельний кадастр»).

Отже, нарахування Товариством Податку здійснюється за умов наявності рішення Київської міської ради про затвердження технічної документації з Оцінки та наявність витягу з технічної документації про Оцінку, наданий Держгеокадастром, а не Департаментом земельних ресурсів КМР (КМДА).

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.