X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 08.11.2019 р. № 1259/6/99-00-04-04-03-15/ІПК

Державна податкова служба України на звернення Господарства, надіслане Головним управлінням ДПС у Кіровоградській області, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі   Кодекс), повідомляє.

Господарство поінформувало, що має у користуванні земельні ділянки на умовах оренди, у вересні поточного року замовило та отримало від територіального відділу Головного управління Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру (далі  Держгеокадастр) витяги із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, згідно з якими така оцінка значно нижча, ніж оцінка, зазначена у довідках міської ради від 28.01.2019, та на підставі якої Господарство здійснило нарахування орендної плати. Господарство запитує, яким чином та на підставі яких норм Кодексу має здійснити перерахунок орендної плати у 2019 році.

Згідно з пп. 271.1.1 п. 271.1 ст. 271 та п. 289.1 ст. 289 Кодексу для визначення розміру земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок (далі  Оцінка) з урахуванням коефіцієнта індексації.

Правові засади проведення Оцінки земель в Україні визначено Законом України від 11 грудня 2003 року № 1378-ІV «Про оцінку земель» (далі  Закон № 1378).

За результатами Оцінки складається технічна документація (ст. 20 Закону № 1378), яка для земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується рішенням відповідної сільської, селищної, міської рад, а поза межами населених пунктів  районними радами, які набирають чинності у строки, встановлені п. 271.2 ст. 271 Кодексу (ст. 23 Закону № 1378).

Дані про Оцінку окремої земельної ділянки оформлюються як витяг із технічної документації з Оцінки, який відповідно до ст. 23 Закону № 1378 видається відповідним територіальним органом Держгеокадастру.

Відповідно до частини першої ст. 73 Закону України від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» рішення органів місцевого самоврядування є обов’язковими для виконання.

Порядок обчислення плати за землю (далі  Плата) передбачає, що для визначення бази оподаткування Платою платник при поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подає довідку (витяг) про розмір Оцінки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової Оцінки (п. 286.2 ст. 286 Кодексу).

Враховуючи викладене, якщо органи місцевого самоврядування приймають рішення про нову нормативну грошову оцінку землі з урахуванням вимог щодо строку його прийняття та оприлюднення, розмір орендної плати обчислюється із застосовуванням такої Оцінки.

З огляду на викладене, Господарство має обчислювати (перераховувати) податкові зобов’язання з орендної плати відповідно до Оцінки, що затверджена рішенням органу місцевого самоврядування (міською радою), із застосуванням
до неї кумулятивної величини коефіцієнта індексації, розрахованої залежно від дати затвердження такої Оцінки.

Водночас зазначаємо, що п. 9 підрозділу 6 розділу XX Кодексу за період 2017-2022 роки індекс споживчих цін, що використовується для визначення коефіцієнта індексації Оцінки сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення, встановлений із значенням 100 відсотків.

Відповідно до документів, доданих до звернення, у Господарства у користуванні знаходяться землі сільськогосподарського призначення під несільськогосподарськими угіддями.

Згідно з п. 2 ст. 22 Земельного кодексу України до земель сільськогосподарського призначення належать:
а) сільськогосподарські угіддя (рілля, багаторічні насадження, сіножеті, пасовища та перелоги);

б) несільськогосподарські угіддя (господарські шляхи і прогони, полезахисні лісові смуги та інші захисні насадження, крім тих, що віднесені до земель лісогосподарського призначення, землі під господарськими будівлями і дворами, землі під інфраструктурою оптових ринків сільськогосподарської продукції, землі тимчасової консервації тощо).

Враховуючи зазначене, на Оцінку земель сільськогосподарського призначення під несільськогосподарськими угіддями не поширюється норма п. 9 підрозділу 6 розділу XX Кодексу і коефіцієнт індексації застосовується у загальному порядку.
Водночас згідно з доданими до звернення документами, земельні ділянки Господарства знаходяться у населеному пункті.

Таким чином на ці земельні ділянки поширюється норма п. 9 підрозділу 6 розділу XX Кодексу і коефіцієнт індексації до Оцінки не застосовується.

Згідно п. 52.2 ст. 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватись виключно платником податків, якому надано таку консультацію.