Державна податкова служба України відповідно до статті 52 Податкового кодексу України (далі — Кодекс) розглянула звернення Підприємця щодо створення та функціонування Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі (далі — рівнемір-лічильник), передачі облікових даних з них електронними засобами зв’язку до контролюючих органів (далі — Реєстр) та повідомляє таке.
Підприємець зазначив, що вивчає пропозиції від суб’єктів господарювання щодо встановлення на власні АЗС засобів вимірювання (іноземного виробництва тощо), програмного забезпечення та систем передачі даних до органів ДПС.
Враховуючи викладене Підприємець запитує:
1. Чи створений ДПС Реєстр?
2. Яким нормативним документом встановлені умови для ведення Реєстру, внесення до нього даних, ведення обліку тощо?
3. Назви та моделі витратомірів-лічильників і рівнемірів-лічильників, які вносяться (будуть вноситися) до Реєстру?
4. Яке програмне забезпечення дозволяє передавати інформацію від витратомірів-лічильників і рівнемірів-лічильників до контролюючого органу, в тому числі марки та моделі, які не є законодавчо визначеними, та де його можливо придбати?
5. Чи буде ДПС вести Реєстр з програмним забезпеченням, що забезпечує передачу облікових даних з засобів вимірювання, яке не є законодавчо визначеним?
6. Як буде вестися Реєстр, якщо витратоміри визначають точність до сотих долі літрів, а рівнеміри-лічильники не дають можливість здійснити зазначене, з підстав власних характеристик, змін геометрії резервуарів, що відбувається залежно від їх наповнення?
До питань 1, 2, 4 і 5.
Відповідно до абзацу першого підпункту 230.1.4 пункту 230.1 статті 230 Кодексу порядок ведення Реєстру встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Порядок ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв’язку до контролюючих органів, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2017 року № 891 (далі — Порядок № 891).
Згідно з пунктом 2 зазначеної постанови Кабінету Міністрів України Урядом постановлено ДФС забезпечити створення та ведення Реєстру за рахунок коштів, передбачених на функціонування зазначеного Реєстру.
Пунктом 3 Порядку № 891 визначено, що адміністратором та держателем Реєстру є контролюючий орган, який забезпечує:
створення програмного продукту, що забезпечує функціонування Реєстру, приймання від розпорядників акцизних складів електронних документів для наповнення Реєстру, обробку електронних документів для наповнення Реєстру та перенесення з них даних до Реєстру, збереження даних, що містяться в Реєстрі; захист інформації, що міститься в Реєстрі, в установленому законодавством порядку.
Формат даних та структура Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 27.11.2018 № 944, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 02.01.2019 за № 4/32975 (далі — наказ Мінфіну № 944).
Пунктом 2 наказу Мінфіну № 944 передбачено, що файли електронних форм довідок розробляються адміністратором Реєстру. Розроблення файлів електронних форм документів та кодування відповідних полів документів здійснюються у форматі Adobe Portable Document Format (PDF) та у XML-форматі із застосуванням схем контролю XML-документів (XML-Schema) відповідно до наказу Міністерства доходів і зборів України від 29 листопада 2013 року № 729 «Про затвердження Формату (стандарту) електронного документа звітності суб’єктів господарювання та Опису довідників, що публікуються з Форматом (стандартом) електронного документа звітності суб’єктів господарювання», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 06 лютого 2014 року за № 243/25020.
Так, на виконання пункту 3 Порядку № 891 і пункту 2 наказу Мінфіну № 944 ДПС розроблено програмне забезпечення для створення та ведення Реєстру, яке надає безкоштовну можливість платникам податків подавати до контролюючого органу Довідки про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі (електронні документи за формами JF0210301, JF0200401) засобами ITC «Електронний кабінет» та ITC «Єдине вікно подання електронної звітності».
Для заповнення та передачі електронних документів платники податків можуть використовувати програмне забезпечення, яке забезпечує формування вихідних файлів у форматі та за структурою, передбачених для електронних документів за формами JF0210301, JF0200401.
Електронні формати та XSD-схеми електронних документів за формами JF0210301, JF0200401 розміщенні на офіційному веб-порталі ДПС (ДФС) (Головна/Електронні форми документів/Акцизний податок (рекомендовані форми електронних документів).
Враховуючи викладене, підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі передаються платниками податків до Реєстру за допомогою програмного забезпечення, яке забезпечує формування вихідних файлів у форматі та за структурою, передбачених для електронних документів за формами № 0210301, № 0200401, яке розміщене на офіційному веб-порталі ДПС (ДФС).
До питання 3.
Абзацом четвертим підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 Кодексу передбачено, що витратоміри-лічильники та резервуари повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства, а рівнеміри-лічильники повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, або калібрування, проведені відповідно до законодавства.
У разі відсутності позитивного результату повірки або оцінки відповідності, або калібрування витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників для цілей цього Кодексу акцизні склади, на яких вони розташовані, вважаються необладнаними витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.
Вимоги, яким повинні відповідати засоби вимірювальної техніки, які призначенні для застосування у сфері законодавчо регульованої метрології, коли вони надаються на ринку та/або вводяться в експлуатацію для виконання завдань, пов’язаних з вимірюванням встановлені у Технологічному регламенті законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 13 січня 2016 року № 94.
Суб’єкт господарювання самостійно, в залежності від технічних і технологічних аспектів роботи акцизного складу, приймає рішення щодо вибору марок, моделей витратомірів-лічильників і рівнемірів-лічильників та забезпечує повноту обліку пального.
До питання 6.
Згідно з абзацом шостим підпункту 6 пункту 2 розділу II наказу Мінфіну № 944, Реєстр містить інформацію щодо рівнемірів, встановлених на резервуарах, зокрема, похибки вимірювання згідно з технічною документацією на рівнемір відповідно до його метрологічної характеристики.
Таким чином, у Реєстрі передбачено наявність інформації щодо рівнемірів, встановлених на резервуарах, з похибкою вимірювання виключно з підстав наведених у абзаці шостому підпункту 6 пункту 2 розділу II наказу Мінфіну № 944.
Крім того, відповідно до пункту 9 Порядку № 891 внесена до Реєстру інформація не підлягає видаленню. Коригування такої інформації з причин технічного збою програмного забезпечення, допущених помилок під час заповнення електронних документів для наповнення Реєстру або інших технічних негараздів проводиться розпорядниками акцизних складів протягом трьох календарних днів починаючи з дати усунення таких технічних збоїв або виявлення таких помилок шляхом формування та надсилання до Реєстру коригуючих електронних документів для наповнення Реєстру з письмовим повідомленням про це територіальному контролюючому органу за місцем розташування акцизного складу.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 Кодексу).
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |