X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ОФIС ВЕЛИКИХ ПЛАТНИКIВ ДФС

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 19.09.2017 р. № 1988/ІПК/28-10-01-03-11

Про відповідність вимогам законодавства використання електронно-цифрового підпису головного підприємства філією

Офісом великих платників податків Державної фіскальної служби розглянуто лист щодо відповідності вимогам законодавства використання електронно-цифрового підпису головного підприємства філією та керуючись ст.52 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ із змінами та доповненями (далі - Кодекс) повідомляє.

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Кодексу на дату виникнення податкових зобов’язань платник податку зобов’язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) у встановлений термін.

Згідно з п. 1 Порядку заповнення податкової накладної затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307, податкову накладну складає особа, яка зареєстрована як платник податку у контролюючому органі та якій присвоєно індивідуальний податковий номер платника податку на додану вартість.

Якщо не зареєстровані платниками податку на додану вартість філії та інші структурні підрозділи платника податку самостійно здійснюють постачання товарів/послуг та проводять розрахунки з постачальниками/споживачами, то зареєстрований платник податку, до складу якого входять такі структурні підрозділи, може делегувати філії або структурному підрозділу право складання податкових накладних. Для цього платник податку повинен кожній філії та кожному структурному підрозділу присвоїти окремий цифровий номер, про що має письмово повідомити контролюючий орган за місцем його реєстрації як платника податку на додану вартість.

Тобто платник податку, до складу якого входять структурні підрозділи, може делегувати філії право виписки податкових накладних, а може і не делегувати. Це його право, а не обов’язок.

Відповідно до п. 10 Порядку ведення ЄРПН, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 із змінами та доповненнями (далі - Порядок № 1246), після складення податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі на них накладається електронний цифровий підпис (далі - ЕЦП) посадових осіб постачальника (продавця) у такому порядку: електронний цифровий підпис головного бухгалтера (бухгалтера) або електронний цифровий підпис керівника (у разі відсутності у постачальника (продавця) посади бухгалтера); електронний цифровий підпис, який за правовим статусом прирівнюється до печатки (у разі наявності).

Статтею 1 Закону України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» із змінами та доповненнями (далі - Закон № 851) визначено, що автор електронного документа — фізична або юридична особа, яка створила електронний документ.

При цьому, для ідентифікації автора електронного документа може використовуватися електронний підпис (ст. 6 Закону № 851).

Згідно з ст. 1 Закону України від 22 травня 2003 року № 852-IV «Про електронний цифровий підпис» із змінами та доповненнями, електронний підпис - дані в електронній формі, які додаються до інших електронних даних або логічно з ними пов’язані та призначені для ідентифікації підписувача цих даних.

ЕЦП - вид електронного підпису, отриманого за результатом криптографічного перетворення набору електронних даних, який додається до цього набору або логічно з ним поєднується і дає змогу підтвердити його цілісність та ідентифікувати підписувача.

Для делегування права підпису податкової накладної та/або розрахунку коригування іншій посадовій особі платник податку отримує засоби ЕЦП в акредитованих центрах сертифікації ключів для такої особи та подає органу ДФС за основним місцем обліку (або за неосновним місцем обліку - для платників податку, які змінили місцезнаходження та для яких сплата визначених законодавством податків і зборів після такої реєстрації здійснюється за місцем попередньої реєстрації до закінчення поточного бюджетного періоду) посилені сертифікати ЕЦП зазначеної особи (п. 10 Порядку № 1246).

Отже законодавством не передбачено накладення на податкову накладну будь-яких інших підписів, окрім підписів платника або уповноваженої ним особи.

Тому реквізит «ініціали та прізвище особи, яка склала податкову накладну» повинен заповнюватись відповідно до ініціалів та прізвища особи, яка здійснює накладення на податкову накладну свого ЕЦП.

Таким чином, законодавством не передбачено виписка філією, якій делеговано право складання податкових накладних, застосування ЕЦП головного підприємства прирівняного до печатки та ЕЦП його головного бухгалтера.