X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 12.11.2019 р. № 1272/6/99-00-04-07-03-15/ІПК

Державна податкова служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі Кодекс), розглянула звернення щодо оподаткування окремого виду доходу і в межах компетенції повідомляє, що відповідь надається з урахування фактичних обставин, викладених у зверненні.

Згідно зі ст. 9і Закону України від 20 грудня 1991 року № 2011-XII «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» (далі Закон № 2011) при переїзді військовослужбовців, які проходять військову службу за контрактом, а також тих, хто перебуває на кадровій військовій службі та військовій службі за призовом осіб офіцерського складу, на нове місце військової служби в інший населений пункт, у зв'язку з призначенням на військову посаду, зарахуванням до військового навчального закладу, термін навчання в якому становить не менше шести місяців, або у зв'язку з передислокацією військової частини їм виплачується підйомна допомога в розмірі місячного грошового забезпечення на військовослужбовця і 50 відсотків місячного грошового забезпечення на кожного члена сім'ї військовослужбовця, який переїжджає з ним на нове місце військової служби.

Отже, виплати військовослужбовцям підйомної допомоги спрямовуються на покриття їх витрат у зв’язку з переїздом на нове місце військової служби.

Відносини, які виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються Кодексом, відповідно до пп. 14.1.54 п. 14.1 ст. 14 якого дохід з джерелом його походження з України  це будь-який дохід, отриманий, зокрема, резидентами, у тому числі від будь-яких видів їх діяльності на території України.

Статтею 165 Кодексу встановлено вичерпний перелік доходів, які не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку.

Оскільки дохід у вигляді підйомної допомоги, яка виплачується військовослужбовцям у зв’язку з їх переїздом на нове місце військової служби, у переліку, визначеному ст. 165 Кодексу, не вказаний, то такий дохід оподатковується відповідно до пп. 164.2.20 п. 164.2 ст. 164 Кодексу на загальних підставах.

Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок на доходи фізичних осіб із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену ст. 167 Кодексу (пп. 168.1.1 п. 168.1 Кодексу).

Водночас суми податку на доходи фізичних осіб, що утримуються з грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, одержаних, зокрема військовослужбовцями у зв’язку з виконанням обов’язків несення служби, спрямовуються виключно на виплату рівноцінної та повної компенсації витрат доходів цієї категорії громадян (п. 168.5 ст. 168 Кодексу).

Таким чином, положенням п. 168.5 ст. 168 Кодексу передбачено відшкодування утриманих сум податку на доходи фізичних осіб лише із грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, одержаних військовослужбовцями у зв’язку з виконанням ними обов’язків несення служби.

Оскільки виплата військовослужбовцям доходу у вигляді підйомної допомоги пов’язана з переїздом таких військовослужбовців на нове місце військової служби в інший населений пункт, а не з виконанням обов’язків несення служби, то на таку виплату положення п. 168.5 ст. 168 Кодексу щодо компенсації сум податку на доходи фізичних осіб не поширюється.

З метою уникнення неоднозначного тлумачення норм податковего законодавства при реалізації єдиної державної податкової політики в часті на адміністрування податку на доходи фізичних осіб позиція ДПС на сьогодні узгоджується з Міністерством фінансів України.

Згідно з п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.