X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДПС В ОДЕСЬКІЙ ОБЛАСТІ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 19.11.2019 р. № 1406/ІПК/15-32-04-05-09

Головне управління ДПС в Одеській області розглянуло запит про надання податкової консультації щодо питань оподаткування діяльності з надання транспортно-експедиторських послуг і порядку оформлення первинних документів при наданні таких послуг та керуючись ст.52 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року К2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі Кодекс) повідомляє.

Статтею 1 Закону України від 01.07.2004 № 1955-ІV "Про транспортно-експедиторську діяльність" (далі  Закон № 1955)
транспортно-експедиторська діяльність визначена, як підприємницька діяльність із надання транспортно-експедиторських послуг з організації та забезпечення перевезень експортних, імпортних, транзитних або інших вантажів.

Транспортно-експедиторська послуга це робота, що безпосередньо пов'язана з організацією та забезпеченням перевезень експортного, імпортного, транзитного або іншого вантажу за договором транспортного експедирування.

Згідно ст. 9 Закону № 1955 при здійсненні транспортно-експедиторської діяльності за договором транспортного експедирування одна сторона (експедитор) зобов'язується за плату і за рахунок другої сторони (клієнта) виконати або організувати виконання визначених договором послуг, пов'язаних з перевезенням вантажу.

Платою експедитору вважаються кошти, сплачені клієнтом експедитору за належне виконання договору транспортного експедирування.

У плату експедитору не включаються витрати експедитора на оплату послуг (робіт) інших осіб, залучених до виконання договору транспортного експедирування, на оплату зборів (обов'язкових платежів), що сплачуються при виконанні договору транспортного експедирування.

Оскільки Законом № 1955 визначені правові та організаційні засади транспортно-експедиторської діяльності в Україні, то при виникненні питань з ідентифікації цього виду діяльності, у тому числі в цілях оподаткування результатів такої діяльності, слід керуватися положеннями ст. 8 «Види транспортно-експедиторських послуг» Закону № 1955.

Щодо оподаткування податком на прибуток операцій, пов'язаних із транспортно-експедиторською діяльністю, то окремого порядку їх оподаткування Кодексом не встановлено.

Згідно з пп.134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Кодексу, об'єктом оподаткування податком на прибуток підприємств є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень Кодексу.

Тобто, для обрахунку об'єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування (пункт 44.2 статті 44 Кодексу).

Щодо оформлення первинних документів про надані транспортно-експедиторські послуги, то відповідно до пункту 44.1 статті 44 Кодексу для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту Кодексу.

Правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку визначені Законом України від 16 липня 1999 року № 996-ХІV "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" (далі  Закон № 996).

Відповідно до пунктів 1, 2 статті 9 Закону № 996 підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи.

Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов'язкові реквізити:

 назву документа (форми);

 дату складання;

 назву підприємства, від імені якого складено документ;

 зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції;

 посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;

 особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Слід зазначити, що регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері бухгалтерського обліку, затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку в державному секторі, інші нормативно-правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності (пункт 2 статті 6 Закону № 996).

Таким чином, з питання порядку визнання у бухгалтерському обліку доходів та витрат при здійсненні транспортно-експедиторської діяльності та оформлення первинних документів (актів виконаних робіт) доцільно звернутися до Міністерства фінансів України.

Крім того зазначаємо, що відповідно до п.52.2 ст.52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.