Офісом великих платників податків Державної фіскальної служби розглянуто лист щодо коригування фінансового результату до оподаткування на суму витрат від визнання штрафних санкцій та пені на користь фізичних осіб - підприємців та, керуючись ст.52 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями (далі - Кодекс), повідомляє.
Відповідно до Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 №375, Міністерство фінансів України є центральним органом виконавчої влади, дыльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.
Міністерство фінансів України є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує фінансову та бюджетну політику.
Відповідно до п.1 Положення про Державну фіскальну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2014 №236 із змінами та доповненнями, Державна фіскальна служба України є центральним органом виконавчої влада, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів.
Таким чином, Міністерство фінансів України може надавати роз’яснення та уточнення Державній фіскальній службі України стосовно реалізації положень Кодексу.
Державна фіскальна служба України листом від 18.04.2017 №9772/7/99-99-15-02-02-17, повідомила, що з питань коригування фінансового результату до оподаткування на суми штрафних (фінансових) санкцій та пені, які перераховуються на користь фізичної особи - підприємця, слід керуватися листом Мністерства фінансів України від 10.04.2017 №11210-09-10/9687.
Як зазначено у вищевказаному листі Міністерства фінансів України, підпунктом 140.5.11 пункту 140.5 статті 140 Кодексу встановлено, що фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується на суму витрат від визнаних штрафів, пені, неустойок, нарахованих відповідно до цивільного законодавства та цивільно-правових договорів на користь осіб, що не є платниками податку (крім фізичних осіб), та на користь платників податку, які оподатковуються за ставкою 0 відсотків відповідно до пункту 44 підрозділу 4 розділу XX ‘’Перехідні положення” Кодексу.
Тобто виключенням відповідно до цього положення Кодексу можуть бути тільки фізичні особи, які є платниками податку на доходи фізичних осіб. Зазначене обгрунтовується запровадженням в Кодексі уніфікованої ставки у розмірі 18 відсотків для оподаткування як податком на прибуток підприємств, так і податком на доходи фізичних осіб.
Отже, платники податку на прибуток підприємств, які нараховують штрафи, пені, неустойки відповідно до цивільного законодавства та цивільно-правових договорів на користь фізичних осіб - підприємців, які застосовують спрощену систему оподаткування, повинні коригувати фінансовий результат до оподаткування відповідно до підпункту 140.5.11 пункту 140.5 статті 140 Кодексу.
Звертаємо Вашу увагу, що згідною з п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |