X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДПС У М.КИЄВІ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 26.11.2019 р. № 1546/ІПК/26-15-04-04-11

Головне управління ДПС у м. Києві розглянуло звернення про надання податкової консультації щодо коригування фінансового результату до оподаткування відповідно до пп. 140.5.4 п. 140.5 ст.140 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VІ (із змінами і доповненнями) (далі  Кодекс) при здійсненні господарських операцій з нерезидентом, який має організаційно-правову форму АG&Со.КО зареєстрований у Федеративній Республіці Німеччина та, керуючись статтею 52 Кодексу, у межах своїх повноважень повідомляє наступне.

Згідно з пп. 140.5.4 п. 140.5 ст. 140 Кодексу фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується на суму 30 відсотків вартості товарів, у тому числі необоротних активів, (крім активів з права користування за договорами оренди), робіт та послуг (крім операцій, зазначених у п. 140.2 та пп. 140.5.6 п. 140.5 ст. 140 Кодексу, та операцій, визнаних контрольованими відповідно до ст. 39 цього Кодексу), придбаних, зокрема, у нерезидентів, організаційно-правова форма яких включена до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України відповідно до пп. «г» пп. 39.2.1.1 пп. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу, які не сплачують податок на прибуток (корпоративний податок), у тому числі податок з доходів, отриманих за межами держави реєстрації таких нерезидентів, та/або не є податковими резидентами держави, в якій вони зареєстровані як юридичні особи.

Вимоги пп. 140.5.4 п. 140.5 ст. 140 Кодексу не застосовуються платником податку, якщо операція не є контрольованою та сума таких витрат підтверджується платником податку за цінами, визначеними за принципом «витягнутої руки» відповідно до процедури, встановленої ст. 39 Кодексу, але без подання звіту.

Підпунктом «г» пп. 39.2.1.1 пп. 39.2.1 п. 39.1 ст. 39 Кодексу встановлено, що контрольованими операціями є господарські операції, що здійснюються з нерезидентами, які не сплачують податок на прибуток (корпоративний податок), у тому числі з доходів, отриманих за межами держави реєстрації таких нерезидентів, та/або не є податковими резидентами держави, в якій вони зареєстровані як юридичні особи.

Перелік організаційно-правових форм таких нерезидентів в розрізі держав (територій) затверджується Кабінетом Міністрів України.

На виконання цього підпункту Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 04 липня 2017 року № 480 «Про затвердження переліку організаційно-правових форм нерезидентів, які не сплачують податок на прибуток (корпоративний податок), у тому числі податок з доходів, отриманих за межами держави реєстрації таких нерезидентів, та/або не є податковими резидентами держави, в якій вони зареєстровані як юридичні особи» (далі Перелік № 480).

Зокрема до Переліку № 480 включено резидентів Федеративної Республіки Німеччина з організаційно-правовими формами (назва мовою держави реєстрації/назва, транслітерована латиницею, скорочена назва (абревіатура)) —  Gesellschaft Brgerlichen Reets (GbR), Stille Gesellshaft, Kommandit Gesellschaft auf Aktien (KGaA), Kommandit Gesellschaft (KG), Offene Handelsgesellschaft (OHG).

Міністерство фінансів України листом від 28.08.2019 № 11420-09-5/21677 надало розяснення Державній податковій службі України, що операції з нерезидентами, які мають організаційно-правові форми, які прямо не визначені в Переліку № 480, не визнаються контрольованими відповідно до пп. «г» пп. 39.2.1.1 пп. 39.2.1 п. 39.1 ст. 39 Кодексу.

Таким чином, у разі якщо організаційно-правова форма резидента Федеративної Республіки Німеччина не включена до Переліку № 480, то операції з таким контрагентом не є контрольованими відповідно до пп. «г» пп. 39.2.1.1 пп. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу, за умови, що резидент Федеративної Республіки Німеччина не є пов’язаною з резидентом України особою та/або операції з ним не здійснюються через комісіонерів-нерезидентів, та платник податку на прибуток при здійсненні вищезазначених операцій не збільшує фінансовий результат до оподаткування відповідно до вимог пп. 140.5.4 п. 140.5 ст. 140 Кодексу.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).