X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 25.11.2019 р. № 1527/6/99-00-04-02-06-15/ІПК

Державна податкова служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі  Кодекс) розглянула запити Підприємства стосовно надання індивідуальної податкової консультації щодо практичного застосування окремих норм податкового законодавства з питань акцизного податку, та надає відповіді на порушені у зверненні питання.

Підприємство повідомило, що зареєстроване платником акцизного податку та здійснює придбання палива для власного споживання технікою підприємства (заправка власних транспортних засобів, зберігання).

Реалізація/зберігання палива для інших суб’єктів господарювання, не здійснює.

На території підприємства знаходяться резервуари різного об’єму, загальна місткість яких становить 385 кубічних метрів, загальний розмір отриманого пального за 2018 рік складає 1065,09 кубічних метрів.

Підприємство запитує:

1. Яким чином Підприємство повинно було зареєструвати станом на 01.07.2019 пересувний акцизний склад, вартість залишків пального?

Чи вірно Платник зареєстрував судно акцизним складом?

Яким обладнанням облаштовувати нафтоналивне судно при визначенні його акцизним складом?

2. Чи є мазут паливний М-100 пічним паливом?

Чи парвомірно платник зареєстрований платником акцизного податку, якщо без мазуту М-100 за 2018 рік платником отримано палива в кількості 929,397 кубічних метрів?

3. Враховуючи вищезазначене, чи має платник можливість анулювати реєстрацію платника акцизного податку?

4. Чи має право Підприємство при наявності території, на якій загальна місткість розташованих ємностей для зберігання пального перевищує 200 кубічних метрів, при умові отримання ним протягом 2019 року пального в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів для потреб власного споживання у 2020 році анулювати реєстрацію платника акцизного податку та анулювати реєстрацію акцизних складів?

За який період визначається обсяг поставки пального на підприємство для визначення критерію 1000 кубічних метрів за календарний рік: минулий рік або поточний?

Чи можливо, якщо в поточному році не заплановано перевищено такого обсягу зняття з реєстрації акцизних складів підприємства?

5. Які документи свідчать про вивід з експлуатації акцизного складу?

6. Чи вірно, що Підприємство може скласти акцизну накладну на загальний обсяг використаного пального для власного споживання на протязі звітного періоду?
 

До запитань 1,3,4, 5 та 6.

З 01.07.2019 набули чинності норми підпунктів 14.1.6, 14.1.6-1, 14.1.224 та 14.1.224 1 пункту 14.1 статті 14 Кодексу, якими визначено поняття акцизних складів, акцизних складів пересувних та їх розпорядників.

Акцизний склад, зокрема це приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.

Не є акцизним складом:

б)  приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих    ємностей    для    навантаження-розвантаження    та    зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів, а суб'єкт господарювання (крім платника єдиного податку четвертої групи) власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам;

в)  приміщення або територія незалежно від загальної місткості розташованих    ємностей    для    навантаження-розвантаження    та    зберігання пального, власником або користувачем яких є суб’єкт господарювання - платник єдиного податку четвертої групи, який отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 10000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам.

Відповідно до пп.14.1.6-1 п.14.1. ст.14 Кодексу акцизний склад пересувний транспортний засіб (автомобільний, залізничний, морський, річковий, повітряний, магістральний трубопровід), на якому переміщується та/або зберігається пальне або спирт етиловий на митній території України.

Транспортний засіб набуває статусу акцизного складу пересувного протягом періоду його використання для:

а) переміщення в ньому митною територією України пального або спирту етилового, що реалізується (крім пального або спирту етилового, що переміщується митною територією України прохідним транзитом або внутрішнім транзитом, визначеним підпунктом "а" пункту 2 частини другої ст. 91 Митного кодексу України);
 

б) зберігання в ньому пального або спирту етилового на митній території України;
 

в) ввезення пального або спирту етилового на митну територію України, з якого сплачено акцизний податок або на умовах, визначених ст. 229 Кодексу.

Не є акцизним складом пересувним транспортний засіб, що використовується суб'єктом господарювання, який не є розпорядником акцизного складу, для переміщення на митній території України власного пального або спирту етилового для потреб власного споживання чи промислової переробки.

Розпорядник акцизного складу відповідно до пп. 14.1.224. п. 14.1 ст. 14 Кодексу  суб'єкт господарювання, який одержав ліцензію на право виробництва спирту етилового, алкогольних напоїв, зареєстрований платником акцизного податку, або суб'єкт господарювання - платник акцизного податку, який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізацію пального на акцизному складі та має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу.

Розпорядником акцизного складу пересувного (пп.14.1.224-1 п.14.1. ст.14 Кодексу) є суб'єкт господарювання - платник акцизного податку, який є власником пального або здійснює діяльність з виробництва спирту етилового, та який з використанням транспортного засобу незалежно від того, кому належить такий транспортний засіб, зокрема, реалізує або зберігає пальне або спирт етиловий.

Транспортний засіб, в якому міститься пальне, право власності на яке належить підприємству, використаний для переміщення палива до пунктів власного споживання, буде вважатися акцизним складом пересувним, якщо власник пального є розпорядником акцизного складу.

При цьому такий транспортний засіб набуває статусу акцизного складу пересувного протягом: періоду його цільового використання згідно із пп. 14.1.6-1 п. 14.1 ст. 14 Кодексу.

Відповідно до пп. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 Кодексу, платником акцизного податку є зокрема, особа, яка реалізує пальне.

Під реалізацією пального з 01 липня 2019 року розуміються будь-які операції з фізичної передачі, (відпуску, відвантаження) пального з переходом права власності на таке пальне чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу / акцизного складу пересувного:

до акцизного складу;
 до акцизного складу пересувного;
для власного споживання чи промислової переробки;
 будь-яким іншим особам.

Не вважається реалізацією пального операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України:

у споживчій тарі ємністю до 5 літрів (включно), крім операцій з реалізації такого пального його виробниками;

при використанні пального, з якого сплачено акцизний податок, виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки суб'єктами господарювання, які не є розпорядниками акцизного складу (пп. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).

Особи, які здійснюватимуть реалізацію пального, підлягають обов'язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб - підприємців до початку здійснення реалізації пального.

Порядок електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 24.04.2019 № 408.

Цей Порядок визначає, зокрема, механізм роботи системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Реєстрація платника акцизного податку здійснюється на підставі подання особою не пізніше ніж за три робочі дні до початку ввезення на митну територію України або до початку здійснення реалізації пального або спирту етилового заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового та/або акцизних складів, форма якої затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики (пп. 212.3.4 п. 212.3 ст. 212 Кодексу та п. 6 Порядку реєстрації платників акцизного податку - розпорядників акцизних складів / акцизних складів пересувних, акцизних складів / акцизних складів пересувних у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.04.2019 № 408).

Тобто, враховуючи викладене вище та той факт, що підприємство здійснює у своїй господарській діяльності операції, передбачені пп. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу, вважається в розумінні пп. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 Кодексу платником акцизного податку, при цьому окремої реєстрації акцизного складу пересувного не передбачено, реєстрації підлягають тільки акцизні склади.

Пунктом 45 Порядку визначено, що для врахування в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового залишків пального у суб’єктів господарювання, які до 1 липня 2019 року не підпадали під визначення платників акцизного податку відповідно до п. 212.1 ст. 212 Кодексу, а з 1 липня 2019 року підпадають під визначення платників акцизного податку відповідно до п. 212.1 ст. 212 Кодексу, облік якого в системі електронного адміністрування реалізації пального не здійснювався, такі платники з 16 до 20 липня 2019 року (включно) без сплати акцизного податку подають заявку на поповнення обсягів залишку пального станом на 1 липня 2019 року за кожним кодом пального згідно з УКТ ЗЕД та кожним акцизним складом/акцизним складом пересувним для подальшого використання виключно для власного споживання або промислової переробки.

За даними інформаційної системи ДПС Підприємство зареєстровано платником акцизного податку 01.07.2019 (номер запису в реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового).

У випадку, якщо у поданій заявці на поповнення залишку пального, складеній відповідно до п. 45 Порядку, платником зазначено помилкові дані щодо обсягу пального та/або коду УКТ ЗЕД пального, платником у період з 16 по 20 липня 2019 року (включно) подається нова заявка з правильними даними.

У разі помилкового зазначення у поданій заявці на поповнення залишку пального, складеній відповідно до п. 45 Порядку, реквізитів акцизного складу (тобто, на акцизному складі, уніфікований номер якого зазначено в заявці на поповненн залишку пального, залишки пального фактично відсутні), платником у період з 16 по 20 липня 2019 року (включно) подається нова заявка. В такій заявці з помилкової заявки переносяться дані щодо уніфікованого номера акцизного складу та кодів УКТ ЗЕД пального, та по кожному з цих кодів зазначаються нульові обсяги пального.

В системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового по кожному акцизному складу будуть враховуватись показники останньої поданої заявки на поповнення залишку пального, складеної відповідно до п. 45 Порядку.

Згідно інформаційної системи ДПС Підприємством подано дві заявки на поповнення (коригування) залишку пального:

по акцизному складу за номером код товару згідно з УКТ ЗЕД 2710196400 тільки паливо пічне побутове обсягом літрів, та код товару згідно з УКТ ЗЕД 2710194300 важкі дистиляти (газойлі) обсягом літрів;

по акцизному складу за номером код товару згідно з УКТ ЗЕД 2710196400 тільки паливо пічне побутове обсягом літрів, та код товару згідно з УКТ ЗЕД 2710194300 важкі дистиляти (газойлі) обсягом літрів, та літрів.

Порядок заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового затверджено наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2019 № 262.

Складання акцизної накладної форми "П" та порядок її заповнення затверджено розділом П Порядку.

Відповідно до пункту 12 Порядку виключення платника акційного податку з реєстру платників здійснюється:

в разі, коли відповідна особа подає заяву про анулювання реєстрації у зв'язку з припиненням діяльності з реалізації пального або спирту етилового.

Заява надсилається у порядку, встановленому для реєстрації, та розглядається контролюючим органом протягом трьох робочих днів після її надходження.

У такому разі датою анулювання реєстрації платника акцизного податку є дата виключення його з реєстру платників;

за самостійним рішенням контролюючого органу за основним місцем обліку особи, стосовно якої до Єдиного державного реєстру внесено запис про припинення юридичної особи чи припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем.

Зазначене рішення контролюючий орган приймає протягом трьох робочих днів після надходження відомостей з Єдиного державного реєстру.

У такому разі датою анулювання реєстрації платника акцизного податку є дата внесення до Єдиного державного реєстру запису про його припинення.

Анулювання реєстрації платника акцизного податку проводиться за умови, що в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового дорівнюють нулю значення показників обсягів залишків пального / спирту етилового, що обліковуються за таким платником, всіма його акцизними складами / акцизними складами пересувними та кодами товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД.

Анулювання реєстрації акцизного складу здійснюється в разі виведення акцизного складу з експлуатації та подання заяви з відміткою про анулювання  реєстрації акцизного складу в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

У разі подання зазначеної заяви платником акцизного податку надсилається повідомлення про закриття та припинення експлуатації такого об'єкта оподаткування відповідно до вимог пункту 63.3 статті 63 Кодексу.

У разі анулювання реєстрації' платника акційного податку анулюється реєстрація всіх його акцизних складів.
 

До запитання 2.

Відповідно до пп. 14.1.145 п. 14.1 ст. 14 Кодексу підакцизні товари (продукція) товари за кодами згідно з УКТ ЗЕД, на які Кодексом встановлено ставки акцизного податку.

Підпунктом 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Кодексу встановлено перелік підакцизних товарів, що відповідають певним кодам товару (продукції) згідно з УКТ ЗЕД та їх описам згідно з УКТ ЗЕД, які є пальним.

Відповідно до підпункту 14.1.141-1 п. 14.1 ст. 14 Кодексу пальне  це нафтопродукти, скраплений газ, паливо моторне альтернативне, паливо моторне сумішеве, речовини, що використовуються як компоненти моторних палив, інші товари, зазначені у пп. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Кодексу.

Згідно з пп. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Кодексу товар (продукція) «Паливо пічне побутове», яке класифікується зокрема за кодом 2710 19 64 00 згідно з УКТ ЗЕД, є пальним і належить до підакцизних товарів.

Для класифікації товарів в Україні використовують УКТ ЗЕД, яка є товарною номенклатурою Митного тарифу України і затверджена Законом України «Про Митний тариф України».

Класифікація товарів згідно з УКТ ЗЕД здійснюється з урахуванням Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД, відповідних приміток до розділів та груп, текстового опису товарних позицій та тих характеристик товару, які є визначальними для класифікації, а саме:

складу товару, способу його виготовлення, призначення, маркування, пакування тощо.

Зауважуємо, термін «паливо пічне побутове» в УКТ ЗЕД не визначений, тому зазначений товар класифікується серед інших товарів, які належать до важких дистилятів за визначеними кодами згідно з УКТ ЗЕД.

У той же час відповідно до положень Додаткової примітки 1 (ґ) до групи 27 УКТ ЗЕД товарна підкатегорія 2710 19 64 00 включає, серед інших, рідке паливо (мазут), що за фізико-хімічними характеристиками (фракційний склад, вміст сірки тощо) відповідає вимогам товарної номенклатури.

Таким чином, різні види палив (в тому числі пічне побутове та мазут) відрізняються за своїми фізико-хімічними показниками, насамперед фракційним складом, в’язкістю, температурою спалаху, густиною тощо, які зазначені у чинній нормативно-технічній документації.

У разі наявності обґрунтованих сумнівів щодо достовірності інформації, зазначеної у паспорті якості/сертифікаті відповідності на товар, необхідно провести лабораторні дослідження зразків вказаного товару з метою його ідентифікації та підтвердження коду згідно з УКТ ЗЕД

Відповідно до Положення про Державну податкову службу України затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 р. № 227 питання щодо ідентифікації та підтвердження коду згідно з УКТ ЗЕД знаходиться поза межами повноважень Державної податкової служби України.

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.