X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДПС У М.КИЄВІ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 04.12.2019 р. № 1686/ІПК/26-15-05-06-01

Головне управління Державної податкової служби у м. Києві розглянуло звернення щодо віднесення операцій між Представництвом, яке є представником компанії, яка зареєстрована за законодавством Нідерландів до контрольованих відповідно до вимог пп. «ґ» пп. 39.2.1.1 пп. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 №2755-VІ, із змінами та доповненнями (далі  Кодекс), та керуючись ст. 52 Кодексу, у межах компетенції повідомляє наступне.

Згідно із підпунктом 19-1.1.28 пункту 19-1.1 статті 19-1 Кодексу до функцій контролюючих органів належить, зокрема, але не виключно, надання індивідуальних податкових консультацій, інформаційно-довідкових послуг з питань податкового та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи.

Відповідно до пп. 14.1.193 п. 14.1 ст. 14 Кодексу постійне представництво  постійне місце діяльності, через яке повністю або частково проводиться господарська діяльність нерезидента в Україні, зокрема: місце управління; філія; офіс; фабрика; майстерня; установка або споруда для розвідки природних ресурсів; шахта, нафтова/газова свердловина, кар'єр чи будь-яке інше місце видобутку природних ресурсів; склад або приміщення, що використовується для доставки товарів, сервер.

З метою оподаткування термін «постійне представництво» включає будівельний майданчик, будівельний, складальний або монтажний об'єкт чи пов'язану з ними наглядову діяльність, якщо тривалість робіт, пов'язана з таким майданчиком, об'єктом чи діяльністю, перевищує шість місяців; надання послуг нерезидентом (крім послуг з надання персоналу), у тому числі консультаційних, через співробітників або інший персонал, найнятий ним для таких цілей, але якщо така діяльність провадиться (в рамках одного проекту або проекту, що пов'язаний з ним) в Україні протягом періоду або періодів, загальна тривалість яких становить більш як шість місяців, у будь-якому дванадцятимісячному періоді; резидентів, які мають повноваження: діяти від імені виключно такого нерезидента (проведення переговорів щодо суттєвих умов та/або укладення договорів (контрактів) від імені цього нерезидента), що призводить до виникнення у цього нерезидента цивільних прав та обов'язків; та/або утримувати (зберігати) запаси товарів, що належать нерезиденту, із складу яких здійснюється поставка товару від імені нерезидента, крім резидентів, що мають статус складу тимчасового зберігання або митного ліцензійного складу.

Постійним представництвом не є використання будівель або споруд виключно з метою зберігання, демонстрації або доставки товарів чи виробів, що належать нерезиденту; зберігання запасів товарів або виробів, що належать нерезиденту, виключно з метою зберігання або демонстрації; зберігання запасів товарів або виробів, що належать нерезиденту, виключно з метою переробки іншим підприємством; утримання постійного місця діяльності виключно з метою закупівлі товарів чи виробів або для збирання інформації для нерезидента; направлення у розпорядження особи фізичних осіб у межах виконання угод про послуги з надання персоналу; утримання постійного місця діяльності виключно з метою провадження для нерезидента будь-якої іншої діяльності, яка має підготовчий або допоміжний характер.

Таким чином, у положеннях цієї статті наведені критерії щодо того, яка діяльність вважається діяльністю постійних представництв для цілей податкового законодавства та трансфертного ціноутворення.

Відповідно до інформації наведеної в запиті на надання податкової консультації, Представництво веде господарську діяльність, а саме, надає в оренду резидентам України нерухоме майно, що належить на праві власності представнику (Нідерландів), і сплачує податок на прибуток в Україні, оподатковуючи суми прибутків в порядку передбаченому пп. 141.4.7 п. 141.4 ст. 141 Кодексу.

Така господарська діяльність відповідає критеріям «постійного представництва», що передбачені пп. 14.1.193 п. 14.1 ст. 14 Кодексу.

Так, пп. 39.2.1.1 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу визначено, що контрольованими операціями є господарські операції платника податків, що можуть впливати на об'єкт оподаткування податком на прибуток підприємств платника податків, зокрема, господарські операції (у тому числі внутрішньогосподарські розрахунки), що здійснюються між нерезидентом та його постійним представництвом в Україні.

Відповідно до абзацу 3 пп. 39.2.1.7 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст 39 Кодексу господарські операції, що здійснюються між нерезидентом та його постійним представництвом в Україні, визнаються контрольованими, якщо обсяг таких господарських операцій, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 10 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік.

Додатково звертаємо увагу на тому, що Представництвом подано Звіт про контрольовані операції за 2018 рік та зазначено операції з перерахування коштів материнській компанії.

Зважаючи на викладене, якщо діяльність Представництва відповідатиме критеріям «постійного представництва» передбаченому пп. 14.1.193 п. 14.1 ст. 14 Кодексу, а обсяг господарських операцій передбачених пп. 39.2.1.7 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст 39 Кодексу перевищуватиме 10 мільйонів грн, у Представництва виникне обов’язок щодо подачі звіту про контрольовані операції за відповідний звітний (податковий) період.

Звертаємо увагу, що будь-які висновки щодо віднесення конкретних операцій платників податків до контрольованих, можуть надаватися за результатами детального вивчення умов, суттєвих обставин здійснення відповідних господарських операцій та всіх первинних документів та регістрів бухгалтерського обліку, оформленням яких вони супроводжувались.

Водночас зазначаємо, що відповідно п.52.2 ст. 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.