X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДПС У ЗАПОРІЗЬКІЙ ОБЛАСТІ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 03.12.2019 р. № 1676/ІПК/08-01-04-03-16

ГУ ДПС у Запорізькій області на запит Товариства з обмеженою відповідальністю (далі - Товариство) щодо справляння плати за землю (далі - Плата), керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.

Товариство поінформувало про набуття права власності на об'єкт нерухомого майна.

Зазначене майно розташоване на земельній ділянці, яке перебуває у користуванні згідно з договором оренди землі, укладеним попереднім власником нерухомого майна з міською радою. Товариство повідомляє про звернення до Запорізької міської ради щодо укладання нового договору оренди землі, але рішення радою ще не прийняті.

Товариство просить надати роз'яснення щодо наявності у нього обов'язку зі сплати орендної плати (земельного податку).

Кодекс визначає, що Плата справляється у двох формах - земельний податок із власників та постійних користувачів земельних ділянок (п.п. 14.1.72 п. 14.1 ст. 14 Кодексу), а також орендної плати за надання у строкове користування земельні ділянки державної або комунальної власності (п.п. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).

Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки, а платником орендної плати орендар земельної ділянки (пп. 288.1,288.2 ст. 288 Кодексу).

Згідно з абзацом третім ст. 7 Закону України «Про оренду землі» до особи, якій перейшло право власності на житловий будинок, будівлю або споруду, що розташовані на орендованій земельній ділянці, також переходить право оренди на цю земельну ділянку.

Згідно зі ст. 125 Земельного кодексу України (далі - Земельний кодекс) право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Оскільки Товариство, як власник нерухомого майна, є фактичним користувачем зазначеної вище земельної ділянки, то у нього виникає обов’язок щодо оформлення відповідного права використання земельної ділянки.

Для цього необхідно звернутися до відповідного органу місцевого самоврядування та територіальних органів Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру, за місцем розташування земельних ділянок (ст. 123 Земельного кодексу).

Питання визначення податкових зобов’язань у суб’єктів земельних відносин, які використовують земельні ділянки, розташовані під об’єктом нерухомого майна, викладені в узагальнюючій податковій консультації, затвердженій наказом Міністерстві фінансів України від 06.07.2018 № 602.

Використання земельних ділянок без належного оформлення прав є порушенням норм земельного законодавства.

Орган місцевого самоврядування, керуючись нормами ст. 377 Цивільного кодексу України, ст.ст. 120, 125, 126 та 206 Земельного кодексу, а також враховуючи рішення Судової палати у господарських справах Верховного Суду України від 28.01.2015 (у справі №5023/3993/12 (5023/9057/11) та від 30.11.2016 (у справі № 922/1008/15), може порушити питання про компенсацію завданої шкоди (ст.ст. 1166, 1167 Цивільного кодексу України) землекористувачами (юридичними та фізичними особами), які використовують земельні ділянки без належним чином оформлених документів на право користування земельними ділянками, у формі неотриманої орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності.

Податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).