Державна податкова служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі — Кодекс) розглянула лист Товариства щодо застосування окремих норм податкового законодавства та в межах компетенції повідомляє таке.
Відповідно до статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація надається з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Товариство звертається з проханням надати інформацію:
1. Чи вірно Товариство розуміє, що єдиним доказом, що підтверджує факт порушення п. 2 ч. 1 ст. 153 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» зі змінами (далі — Закон № 481) (продаж алкогольних напоїв особам, які не досягла 18 років), є постанова у справі про адміністративне правопорушення за ч. 2 ст. 156 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі — КУпАП), якою встановлено такий факт?
2. Якщо відповідь на перше питання — ні, то які документи є достатніми для прийняття рішення про застосування адміністративно-господарської санкції за порушення вимог п. 2 ч. 1 ст. 153 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» зі змінами (продаж алкогольних напоїв особам, які не досягла 18 років)?
3. Яка процедура застосування адміністративно-господарської санкції (анулювання ліцензії) у разі порушення вимог п. 2 ч. 1 ст. 153 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» зі змінами (продаж алкогольних напоїв особам, які не досягла 18 років)?
Щодо питань 1, 2, 3.
Статтею 156 КУпАП, за порушення правил торгівлі пивом, алкогольними, слабоалкогольними напоями і тютюновими виробами зокрема продаж пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв або тютюнових виробів особі, яка не досягла 18 років, передбачена відповідальність у вигляді накладення штрафу від ста до чотирьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Поряд з цим повідомляємо, що про вчинення адміністративного правопорушення складається протокол уповноваженими на те посадовою особою або представником громадської організації чи органу громадської самодіяльності.
Протокол про адміністративне правопорушення, у разі його оформлення, складається не пізніше двадцяти чотирьох годин з моменту виявлення особи, яка вчинила правопорушення, у двох примірниках, один із яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.
Протокол не складається у випадках, передбачених статтею 258 КУпАП (стаття 254 КУпАП).
Відповідно до частини першої статті 217 КУпАП, посадові особи, уповноважені розглядати справи про адміністративні правопорушення, можуть накладати адміністративні стягнення, передбачені КУпАП, у межах наданих їм повноважень і лише під час виконання службових обов’язків.
Згідно з статтею 218 КУпАП адміністративні комісії при виконавчих органах міських, сільських, селищних рад розглядають справи про адміністративні правопорушення, передбачені зокрема за порушення частини другої статті 156 КУпАП.
Частиною третьою статті 24 КУпАП, передбачено, що Законами України може бути встановлено й інші, крім зазначених у цій статті, види адміністративних стягнень.
Статтею 15 Закону № 481 визначено, що ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного письмового розпорядження зокрема на підставі порушення вимог статті 153 Закону № 481 щодо продажу алкогольних напоїв, тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років або у не визначених для цього місцях.
Крім того, за порушення вимог Закону № 481, статтею 17 Закону № 481 передбачено застосування до суб’єктів господарювання фінансових санкції у вигляді штрафів у разі порушення зокрема вимог статті 153 Закону № 481 у сумі — 6800 гривень.
Керуючись нормами чинного законодавства України, суб’єкти господарювання та інші учасники відносин у сфері господарювання повинні провадити свою діяльність у межах встановленого правового господарського порядку, додержуючись вимог законодавства.
Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |