X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 28.11.2019 р. № 1643/6/99-00-04-01-04-15/ІПК

Державна податкова служба України відповідно до статті 52 Податкового кодексу України (далі Кодекс) розглянула звернення Підприємства щодо створення та функціонування Єдиного державного реєстру витратомірів лічильників І рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі (далі рІвнемір-лічильник), передачі облікових даних з них електронними засобами зв’язку до контролюючих органів (далі  Реєстр) і повідомляє таке.

Підприємство зазначило, що є платником акцизного податку, здійснює діяльність у сфері виробництва і торгівлі пальним, у зв’язку з чим, виникла необхідність в отриманні Індивідуальної податкової консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Враховуючи викладене Підприємство запитує:

1.Чи створений Реєстр, і за допомогою якого програмного забезпечення суб’єкт господарювання повинен передавати до нього Інформацію?

2.Чи наявний затверджений перелік рекомендованих до встановлення витратомірів-лічильників і рівнемірів-лічильників, в якому вказані їх марка, модель, виробники та інше?

3.Якщо суб’єктом господарювання використовуються частина резервуарів для зберігання непідакцизної продукції, але вони розташовані за адресою акцизного складу, чи потрібно їх облаштовувати витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками? Чи достатньо буде облаштувати витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками тільки ті резервуари, які використовуються для зберігання пального?

4.Чи створений програмний продукт, що забезпечує функціонування Реєстру, приймання, збереження та захист облікових даних, що надходять від розпорядника акцизного складу до контролюючого органу? Яким чином платнику податків потрібно передавати вказану інформацію до контролюючого органу та як зазначати облікові дані про резервуари з уніфікованою нумерацією та назви, моделі, серійні номери витратомірів-лічильників і рівнемірів-лічильників?

5. Яким чином підтверджувати результати повірки витратомірів-лічильників і рівнемірів-лічильників?

6. Яким чином відбувається формування даних від витратомірів-лічильників і рівнемірів-лічильників та їх передача до контролюючого органу? Шляхом формування Z-звіту, в якому зазначаються залишки пального на початок і кінець доби, об’єми реалізації, чи іншим способом?

7.Що потрібно змінити в реєстраторі розрахункових операцій (далі — РРО) щоб інформація, яка передається до контролюючого органу відповідала Порядку ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових данних з них електронними засобами зв’язку до контролюючих органів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2017 року № 891 (далі Порядок № 891)?

8.Які вимоги передбачені до витратомірів лічильників І рівнемірів-лічильників?

9.Яким чином виконувати вимоги Кодексу з щоденної реєстрації акцизних накладних, при цьому не порушуючи норми статей 50-54 Кодексу законів про працю України?

До питань 1 і 4.

Відповідно до абзацу першого підпункту 230.1.4 пункту 230.1 статті 730 Кодексу порядок ведення Реєстру встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Згідно з пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2017 року № 891 Урядом постановлено ДФС забезпечити створення та ведення Реєстру за рахунок коштів, передбачених на функціонування зазначеного Реєстру.

Пунктом 3 Порядку № 891 визначено, що адміністратором та держателем Реєстру є контролюючий орган, який забезпечує:

створення програмного продукту, що забезпечує функціонування Реєстру, приймання від розпорядників акцизних складів електронних документів для наповнення Реєстру, обробку електронних документів для наповнення Peєcтру та перенесення з них даних до Реєстру, збереження даних, що містяться в Реєстрі;

захист інформації, що міститься в Реєстрі, в установленему законодавством порядку.

Формат даних та структура Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 27.11.2018 № 944, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 02.01.2019 за № 4/32975 (далі наказ Мінфіну № 944).

Пунктом 2 наказу Мінфіну № 944 передбачено, що файли електронних форм довідок розробляються адміністратором Реєстру.

Розроблення файлів електронних форм документів та кодування відповідних полів документів здійснюються у форматі Adobe Portable Document Format (PDF) та у XМL-форматі із застосуванням схем контролю XML-документів (XML-Schemа) відповідно до наказу Міністерства доходів і зборів України від 29.11.2С13 № 729 «Про затвердження Формату (стандарту) електронного документа звітності суб’єктів господарювання та Опису довідників, що публікуються з Форматом (стандартом) електронного документа звітності суб’єктів господарювання», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 06 лютого 2014 року за № 243/25020.

Так, на виконання пункту 3 Порядку № 891 і пункту 2 наказу Мінфіну № 944 ДПС розроблено програмне забезпечення для створення та ведення Реєстру, яке надає безкоштовну можливість платникам податків подавати до контролюючого органу Довідки про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі (електронні документи за формами JF0210301, JF0200401) засобами ITC «Електронний кабінет» та ITC «Єдине вікно подання електронної звітності».

Для заповнення та передачі електронних документів платники податків можуть використовувати програмне забезпечення, яке забезпечує формування вихідних файлів у форматі та за структурою, передбачених для електронних документів за формами JF02I0301, JF0200401.

Електронні формати та XSD-схеми електронних документів за формами JF0210301, JF0200401 розміщенні на офіційному веб-порталі ДПС (ДФС) (Головна/Електронні форми документів/Акцизний податок (рекомендовані форми електронних документів).

Враховуючи викладене, підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі передаються платниками податків до Реєстру за допомогою програмного забезпечення, яке забезпечує формування вихідних файлів у форматі та за структурою, передбачених для електронних документів за формами JF0210301, JF0200401, яке розміщене на офіційному веб-порталі ДПС(ДФС).

До питання 3.

Відповідно до абзацу першого підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 130 Кодексу акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.

Тобто, з урахування абзацу першого підпункту 230.1.2 пункту 23П. 1 статті 230 Кодексу платники податків при обладнанні акцизних складів витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками беруть до уваги кожне місце відпуску пального наливом з акцизного складу та введені в експлуатацію стаціонарні резервуари, розташовані на акцизному складі.

До питань 2, 5 і 8.

Абзацом четвертим підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 Кодексу передбачено, що витратоміри-лічильники та резервуари повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства, а рівнеміри-лічильники повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, або калібрування, проведені відповідно до законодавства. У разі відсутності позитивного результату повірки або оцінки відповідності, або калібрування витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників для цілей цього Кодексу акцизні склади, на яких вони розташовані, вважаються необладнаними витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.

Вимоги, яким повинні відповідати засоби вимірювальної техніки, які призначенні для застосування у сфері законодавчо регульованої метрології, коли вони надаються на ринку та/або вводяться в експлуатацію для виконання завдань, пов'язаних з вимірюванням, встановлені у Технологічному регламенті законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 13 січня 2016 року № 94.

Питання проведення процедур оцінки відповідності засобів вимірювання належить до компетенції ДП «Укрметртестстандарт», в тому числі, наукових метрологічних центрів, метрологічних центрів і повірочних лабораторій, уповноважених на проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації.

Податковим законодавством не передбачено рекомендованого платникам податків переліку витратомірів лічильників і рівнемірів-лічильників, якими обладнуються акцизні склади.

Суб’єкт господарювання самостійно, в залежності від технічних і технологічних аспектів роботи акцизного складу, приймає рішення щодо вибору марок, моделей витратомірів-лічильників і рівнемірів-лічильників та забезпечує повноту обліку пального.

До питань 6 і 7.

Розпорядником акцизного складу заповнюються дані форми довідок J&N 11 та 2, що передбачені наказом Мінфіну № 944, і передаються до ДПС в електронному вигляді засобами ITC «Електронний кабінет» або ITC «Єдине вікно подання електронної звітності».

Відповідно до абзацу тридцять сьомого пункту 3 розділу І Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуга), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 05.07.2016 за № 918/29048, Z-звіт  денний звіт з обнулінням інформації в оперативній пам’яті та занесенням її до фіскальної пам’яті РРО.

Згідно з абзацом двадцять шостим частини першої статті 2 Закону України від 06 липня 1995 року № 265 «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» денний звіт документ встановленої форми, надрукований реєстратором розрахункових операцій, проведених з його застосуванням.

Отже, Z-звіт підсумовує розрахункові операції суб’єкта господарювання за робочий час та заносить їх до фіскальної пам’яті РРО.

Враховуючи те, що Порядком № 891 визначено процедуру створення та ведення Реєстру, внесення змін до функціонування РРО є недоцільним.

До питання 9.

Згідно з пунктом 1 Положення про Державну податкову службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 березня 2019 року № 227 (далі  Положення № 227), ДПС є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів, який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Положення № 227 не передбачає повноважень ДПС щодо формування та реалізації державної політики у сфері праці, трудових відносин і зайнятості населення.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 Кодексу).