X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 16.12.2019 р. № 1897/ІПК/07-16-32-01

У зверненні Товариство, яке є платником акцизного податку та розпорядником акцизного складу, просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступних питань:

1. чи можливе відтермінування обладнання акцизних складів витратомірам и-та рівномірами-лічильниками?

2. які саме моделі витратомірів-лічильників та рівномірів-лічильниі :ів забезпечують функції, описані в абзаці одинадцятому підпункту 230.1.3 статті 230 Податкового кодексу України та же програмне забезпечення дозволяє реалізувати передачу інформації до податкового органу від рівнемірів та витратомірів?

Фукціонування акцизних складів врегульовано Податковим кодексом України від 02 грудня 2010 року №2755-VІ із змінами та доповненнями (далі ПКУ).

Щодо питання 1.

Підпунктом 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 ПКУ визначено, що акцизні склади, іа території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантажеяня-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бу ти обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пально -о наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірам а-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі (далі - рівнемір-лічильник) на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.

Обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками передбачено поетапно, а саме відповідно до п. 2 підрозд. 5 розділу XX ПКУ, розпорядники акцизних складів зобов’язані обладна ти акцизні склади витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та зареєструвати їх в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі (далі - Реєстр) в такі строки:

акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яках перевищує 20000 куб. метрів, не пізніше 01 липня 2019 року;

акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість як їх перевищує 1000 куб. метрів, але не перевищує 20000 куб. метрів. - не пізніше 01 жовтня 2019 року.

акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких іе перевищує 1000 куб. метрів, - не пізніше 01 січня 2020 року.

Інших строків та причин відтермінування обладнання акцизних складів витратомірами- та рівномірами-лІчильниками законодавством не передбачено.

Щодо питання 2.

Відповідно до п.п. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 ПКУ витратоміри-лічильниі и повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірі и або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства, а рівнемірі і-лічильники повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, або калібрування, проведені відповідно до законодавства. Зокрема таку повірку здійснює Науковий метрологічний центр -Національний науковий центр «Інститут метрології».

У разі відсутності позитивного результату повірки або оцінки відповідності, або калібрування витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників акцизні складі., на яких вони розташовані, вважаються необладнаними витратомірами-лічильникам я та рівнемірами-лічильниками.

Метрологічні характеристики рівнемірів і витратомірів під час визначенні обсягу обігу та залишку пального повинні відповідати вимогам законодавства.

Паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки, встановлені на акцизних складах, на які є позитивні результати повірки або оцінка відповідност , проведені відповідно до законодавства, виконують функції витратомірів -лічильників.

Вимогами Закону України від 05 червня 2014 року № 1314-VII «Про метрологію та метрологічну діяльність» щодо сфери законодавчо регульованої метрології визначені види діяльності, щодо яких з метою забезпечення єдності вимірювань та простежуваності здійснюється державне регулювання стосовно вимірювань, одиниць вимірювання та засобів вимірювальної техніки з обчислення сум податків і зборів, податковий та митний контроль.

Технічним регламентом законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки (далі - ТР), який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 13 січня 2016 року № 94, встановлено вимоги, яким повинні відповідати засоби вимірювальної техніки, які призначені для застосування у сфері законодавчо регульованої метрології, коли вони надаються на ринку та/або вводяться в експлуатацію для виконання завдань, пов’язаних з вимірюваннями.

Засоби вимірювання витратомїри/рівнеміри проходять процедуру оцінки відповідності по своїм модулям (В та Б) згідно з ТР.

Питання відповідності процедурам оцінки засобів вимірювання належить до компетенції ДП «Укрметртестстандарт».

В залежності від технічних та технологічних аспектів роботи акцизного складу, розпорядник акцизного складу самостійно приймає рішення щодо вибору марок, моделей витратомірів-лічильників і рівнемірів-лічильників, програмною забезпечення для повноцінного їх функціонування, якими повинні бути обладнані акцизні склади.

Таким чином, витратоміри-лічильники повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідною і, проведені відповідно до законодавства, а рівнеміри-лічильники повинні відповіла" ти вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, або калібрування, проведені відповідно до законодавства. Зокрема таку повірку здійснює Науковий метрологічний центр - Національний науковій центр «Інститут метрології». Питання відповідності процедурам оцінки засоб е вимірювання належить до компетенції ДП «Укрметртестстандарт».

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 ПКУ).