X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 13.12.2019 р. № 1892/6/99-00-07-03-02-15/ІПК

Державна податкова служба України розглянула звернення щодо оподаткування ПДВ операцій з постачання товарів/послуг на митній території України, здійснюваних у рамках реалізації проекту гуманітарної допомоги «Надання життєвонеобхідної допомоги населенню, що постраждало від збройного конфлікту у Східній Україні, який фінансується Дирекцією з питань розвитку та співробітництва Федерального департаменту закордонних справ Швейцарської Конфедерації, відповідно до Угоди між Урядом України і Урядом Швейцарської Конфедерації про технічне та фінансове співробітництво від 13 жовтня 1997 року (далі - Угода від 13 жовтня 1997 року), ратифікованої Законом України від 14 травня 1999 року № 665-ХІV, та, керуючись статтею 52 розділу II Податкового кодексу України (далі - ПКУ), повідомляє.

Відповідно до пункту 2.1 частини 1 статті 2 Угоди від 13 жовтня 1997 року співробітництво буде здійснюватись у вигляді технічної, фінансової та гуманітарної допомоги.

Згідно з пунктом 2.9 частини 4 статті 2 Угоди від 13 жовтня 1997 року положення Угоди від 13 жовтня 1997 року також застосовуватимуться до проектів Гуманітарної допомоги, погоджених Сторонами, Швейцарія у даному випадку буде представлена Дирекцією з питань розвитку та співробітництва Федерального департаменту закордонних справ Швейцарської Конфедерації.

З метою сприяння реалізації проектів співробітництва обладнання, матеріали та послуги, які фінансуються Швейцарською Стороною на безвідплатній основі, та обладнання, тимчасово ввезене для потреб реалізації проектів в рамках даної Угоди, звільняються від податків, мит, зборів (крім митних зборів, які сплачуватимуться українськими отримувачами), інших обов'язкових платежів (пункт 3.1 статті 3 Угоди від 13 жовтня 1997 року).

Положення Угоди від 13 жовтня 1997 року поширюються на проекти, визначені у пунктах «а» - «в» статті 5 Угоди від 13 жовтня 1997 року.

Правові, організаційні, соціальні засади отримання, надання, оформлення, розподілу і контролю за цільовим використанням гуманітарної допомоги регулюються Законом України 22 жовтня 1999 року № 1192-ХІV «Про гуманітарну допомогу» (далі - Закон № 1192).

Гуманітарна допомога - цільова адресна безоплатна допомога в грошовій або натуральній формі, у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань, або допомога у вигляді виконання робіт, надання послуг, що надається іноземними та вітчизняними донорами із гуманних мотивів отримувачам гуманітарної допомоги в Україні або за кордоном, які потребують її у зв'язку з соціальною незахищеністю, матеріальною незабезпеченістю, важким фінансовим становищем, виникненням надзвичайного стану, зокрема внаслідок стихійного лиха, аварій, епідемій і епізоотій, екологічних, техногенних та інших катастроф, які створюють загрозу для життя і здоров'я населення, або тяжкою хворобою конкретних фізичних осіб, а також для підготовки до збройного захисту держави та її захисту у разі збройної агресії або збройного конфлікту.

Гуманітарна допомога є різновидом благодійництва і має спрямовуватися відповідно до обставин, об'єктивних потреб, згоди її отримувачів та за умови дотримання вимог статті 3 Закону України від 05 липня 2012 року № 5073-VI «Про благодійну діяльність та благодійні організації» (стаття 1 Закону № 1192).

Безоплатна допомога (пересилка, виконання робіт, надання послуг) -надання гуманітарної допомоги без будь-якої грошової, матеріальної або інших видів компенсацій донорам (стаття 1 Закону № 1192).

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами ПКУ (пункт 1.1 статті 1 розділу І ПКУ).

Статтею 3 розділу І ПКУ визначено, що однією із складових податкового законодавства України є чинні міжнародні договори, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України і якими регулюються питання оподаткування.

При цьому, якщо міжнародним договором, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України, встановлено інші правила, ніж ті, що передбачені ПКУ, застосовуються правила міжнародного договору.

Правові основи оподаткування ПДВ встановлено розділом V та підрозділом 2 розділу XX ПКУ.

Згідно з підпунктами «а» і «б» пункту 185.1 статті 185 розділу V ПКУ об'єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів/послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 розділу V ПКУ, у тому, числі операції з безоплатної передачі.

Пунктом 197.11 статті 197 розділу V ПКУ визначено, що звільняються від оподаткування ПДВ, зокрема, операції із ввезення на митну територію України майна як гуманітарної допомоги, наданої згідно з нормами Закону № 1192.

Враховуючи викладене, та за умови дотримання вимог, встановлених Угодою від 13 жовтня 1997 року, операції з постачання обладнання, матеріалів та послуг на митній території України в рамках реалізації проектів співробітництва, що фінансуються Швейцарською Стороною на безвідплатній основі, звільняються від оподаткування ПДВ.

Згідно з нормами чинного законодавства платники податку зобов’язані самостійно декларувати свої податкові зобов’язання та визначати сутність і відповідність здійснюваних ними операцій тим, які перераховані ПКУ.

Податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 розділу II ПКУ).