Головне управління ДПС у Миколаївській області, керуючись статтею 52 розділу II Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI, із змінами та доповненнями (далі — Кодекс) на звернення ПП про надання індивідуальної податкової консультації щодо особливостей обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками і рівнемірами-лічильниками. Підприємство звертається з проханням надати роз’яснення з таких питань.
1. Які моделі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників забезпечують функції, описані в абзаці одинадцятому підпункту 230.1.3 статті 230 Кодексу? Просимо надати посилання на нормативно-правові акти та законодавчі вимоги, якими керується ст. 230.1.3.
2. Яке програмне забезпечення дозволяє реалізувати передачу інформації до податкового органу від рівнемірів та витратомірів, марки і моделі яких є законодавчо невизначеними, на акцизному складі пального?
3. Яким чином надана можливість підтверджувати результати повірки витратомірів та рівномірів до податкового органу?
4. Яким чином виконувати вимоги Податкового кодексу України з щоденної реєстрації акцизних накладних та Довідок про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального не порушуючи норми статей 50 - 54 КЗпПУ особливо у вихідні та святкові дні?
5. У які строки необхідно сформувати Довідки про розпорядника акцизного складу пального, та розташовані на акцизних складах резервуари пального, витратоміри та рівноміри. Яка відповідальність передбачена за несвоєчасне подання Довідок та з якого періоду?
6. Чи працює на сьогоднішній день Єдиний державний реєстр витратомірів-лічильників рівня пального у резервуарі?
7. Де і якої точності повинно підприємство придбати рівнеміри та витратоміри для пального, враховуючи те, що в акцизних накладних на пальне точність визначається до сотих долі літра, а точність рівнеміра залежить не тільки від його власних заводських характеристик, а й від змін геометрії резервуара об’ємом від 200 м куб., яке відбувається в разі його наповнення чи спустошення?
8. Чи зобов’язаний розпорядник акцизного складу встановлювати рівнеміри і витратоміри на резервуари, розташовані на його акцизному складі, якщо такі резервуари передані в оренду іншому підприємству?
9. Чи зобов’язаний розпорядник акцизного складу встановлювати рівнеміри та витратоміри на резервуари, які виведені з експлуатації з економічних чи технічних причин?
10. Які зміни необхідно провести в реєстраторі розрахункових операцій, щоб інформація, яка передається до контролюючого органу, відповідала вимогам Постанови № 891?
До питань 1, 2, 7
Вимоги, яким повинні відповідати витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники визначені абзацом четвертим підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ, із змінами та доповненнями (далі — Кодекс).
Крім того, підпунктом 230.1.3 пункту 230.1 статті 230 Кодексу передбачено, що на підставі показників рівнемірів-лічильників, встановлених на кожному резервуарі пального, формуються показники про обсяги залишків пального на початок та кінець звітної доби, на підставі показників витратомірів-лічильників, встановлених на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, формуються показники про добовий обсяг реалізованого пального.
Дані про залишки пального та про обсяг обігу пального подаються електронними засобами зв’язку у формі електронних документів.
Електронні документи заповнюються автоматично шляхом передачі до них даних з витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників.
Формат даних, структури та форми електронних документів для наповнення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі затверджено наказом Міністерства фінансів України від 27.11.2018 № 944, із змінами та доповненнями (далі — Наказ № 944).
Вимогами Закону України від 05.05.2014 №1314-VІІ «Про метрологію та метрологічну діяльність» щодо сфери законодавчо регульованої метрології, визначені види діяльності, щодо яких з метою забезпечення єдності вимірювань та простежуваності здійснюється державне регулювання стосовно вимірювань, одиниць вимірювання та засобів вимірювальної техніки є обчислення сум податків і зборів, податковий та митний контроль.
Технічним регламентом законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 13.01.2016 № 94 встановлено вимоги, яким повинні відповідати засоби вимірювальної техніки, які призначені для застосування у сфері законодавчо регульованої метрології, коли вони надаються на ринку та/або вводяться в експлуатацію для виконання завдань, пов’язаних з вимірюваннями.
Питання відповідності процедурам оцінки засобів вимірювання належить до компетенції ДП «Укрметртестстандарт».
Таким чином, в залежності від технічних та технологічних аспектів роботи акцизного складу, розпорядник акцизного складу самостійно приймає рішення щодо вибору марок, моделей витратомірів-лічильників і рівнемірів-лічильників, програмного забезпечення для повноцінного їх функціонування, якими повинні бути обладнані акцизні склади.
До питання З
Повірка витратомірів-лічильників рівня пального в резервуарі не належить до компетенції ДПС.
До питань 4, 5, 6
Порядок створення та ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі (далі — Реєстр), а також порядок передачі облікових даних (обсягу обігу та залишку пального) з них електронними засобами зв’язку до контролюючих органів (далі — Порядок) затверджено постановою Кабінету міністрів України від 22.11.2017 № 891, із змінами і доповненнями (далі — Постанова № 891).
При цьому п.12 Порядку зазначено, що формат даних, структура Реєстру та форма електронних документів для наповнення Реєстру визначаються Міністерством фінансів України.
Так, Наказом № 944 затверджено формат даних та структура Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі (далі — Формат), а також форми електронних документів для наповнення Реєстру:
— Довідка про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри (далі — Довідка 1);
— Довідка про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального (далі — Довідка 2).
Відповідно до пункт 5 розділу II Формату надсилання довідок до Реєстру здійснюється наступним чином:
— основна Довідка 1 надсилається окремо щодо кожного акцизного складу пального одноразово;
— основна Довідка 2 формується після проведення останньої операції з обігу пального у звітній добі, але не пізніше 23 години 59 хвилин цієї доби, до початку здійснення операцій з обігу пального у добу, що настає за звітною добою, та надсилається не пізніше 23 години 59 хвилин доби, що настає за звітною добою;
— коригуючі довідки формуються і надсилаються протягом 3 календарних днів з дати виявлення помилки (помилок) у наданій у довідках інформації (для Довідки 1 та Довідки 2) або виникнення змін у наявній у довідках інформації (тільки для Довідки 1);
— коригуюча довідка подається не частіше одного разу на добу.
Питання щодо граничної тривалості робочого часу, встановлення п’ятиденного робочого тижня та заборони роботи в нічний час (статті 50 - 54 КЗпПУ) не відноситься до компетенції ДПС, а лежить в площині повноважень Міністерства соціальної політики України.
Однак зазначаємо, що відповідно до абзацу 1 підпункту 230.1.3. пункту 230.1 статті 230 Кодексу розпорядники акцизних складів зобов'язані формувати дані про фактичні залишки пального на початок та кінець звітної доби та про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого пального (далі у цьому розділі — обсяг обігу пального) у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у літрах, приведених до температури 15° С, на кожному акцизному складі щоденно (крім днів, в які акцизний склад не працює).
До питання 8
Якщо Підприємством будуть передані в оренду резервуари іншому суб’єкту господарювання, який в подальшому такі резервуари буде використовувати для виробництва, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального, такий суб’єкт господарювання є розпорядником акцизного складу та згідно з підпунктом 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 Кодексу зобов’язаний обладнати витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.
До питання 9
Підпункт 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 Кодексу не передбачає зобов’язання розпорядника акцизного складу щодо обладнання резервуарів, які виведені з експлуатації, рівнемірами-лічильниками або витратомірами-лічильниками в місцях де не здійснюється відпуск пального наливом з акцизного складу.
До питання 10
Відповідальна особа Підприємства заповнює дані Форми Довідки №1 та дані Форми Довідки №2, передбачені Наказом № 944 та передає їх до ДПС в електронному вигляді засобами ITC «Електронний кабінет» та ITC «Єдине вікно подання електронної звітності».
Пунктом 3 розділу І Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі — РРО), що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547 визначено термін Z-звіт — денний звіт з обнулінням інформації в оперативній пам’яті та занесенням її до фіскальної пам’яті РРО.
Відповідно до ст.2 Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» денний звіт — документ встановленої форми, надрукований реєстратором розрахункових операцій, проведених з його застосуванням.
Z - звіт підсумовує розрахункові операції за робочу зміну із занесенням інформації до фіскальної пам’яті РРО.
Враховуючи те, що Постановою № 891 затверджено порядок ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв'язку до контролюючих органів, внесення змін до функціонування РРО є недоцільним.
При цьому зазначаємо, що відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |