X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 20.12.2019 р. № 2063/6/99-00-04-02-05-15/ІПК

Державна податкова служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі Кодекс) розглянула лист Товариства про надання індивідуальної податкової консультації з питань практичного застосування норм податкового законодавства щодо оподаткування акцизним податком і повідомляє таке.

У зверненні Товариство повідомляє, що являється підприємством хімічної промисловості та провадить діяльність з виробництва агрохімікатів.

В процесі виробництва товариство використовує Сольвент та Сольвесу (код товару згідно УКТ ЗЕД 2707509000), які завозяться підприємством на митну територію України, а тому, як наслідок відповідно до пп. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Кодексу відносяться до підакцизних товарів.

Зазначені хімічні речовини використовуються Товариством виключно для виробництва пестицидів та агрохімікатів та відповідно до пп. 229.7.1 п. 229.7 ст. 229 Кодексу ввозяться в Україну як сировина для виробництва в хімічній промисловості без сплати акцизного податку.

Відповідно до пп. 229.7.10 п. 229.7 ст. 229 Кодексу, з метою запровадження постійного безпосереднього контролю за цільовим використанням відповідних хімічних речовин наказом ГУ ДПС у Черкаській області від 18.10.2019 № 437 на території Товариства створено податковий пост.

Товариство запитує:

1. Чи повинно Товариство складати та реєструвати акцизну накладну щодо ввезення та використання ароматичних вуглеводнів, а саме Сольвенту та Сольвеси (код УКТ ЗЕД 2707509000) для виробництва пестицидів та агрохімікатів за умови, що Товариство не є розпорядником: акцизного складу, а контроль за цільовим використанням зазначених хімічних речовин проводиться податковим постом, який створено на території підприємства згідно з наказом ГУ ДПС у Черкаській області від 18.10.2019 № 437.

Відповідно до пп. 212.1.5 п. 212.1 ст. 212 Кодексу платником акцизного податку, є зокрема, особа яка реалізує або передає у володіння, користування чи розпорядження підакцизні товари (продукцію), що були ввезені на митну територію України із звільненням від оподаткування до закінчення строку, визначеного законом відповідно до п. 213.3 ст. 213 Кодексу.

Особи, які здійснюватимуть реалізацію пального, підлягають обов'язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб -підприємців до початку здійснення реалізації пального.

Реєстрація платника податку здійснюється на підставі подання особою не пізніше ніж за три робочі дні до початку здійснення реалізації пального заяви, форма якої затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики (пп. 212.3.4 п. 212.3 ст. 212 Кодексу).

Розпорядником акцизного складу, є зокрема суб'єкт господарювання - платник акцизного податку, який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізацію пального на акцизному складі та має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу (пп. 14,1,224 п. 14.1 ст. 14 Кодексу),

Відповідно до пп. 14.1.6 п. 14.1 ст. 14 Кодексу, акцизний склад приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом: вироблення, оброблення (перероблення),    змішування, розливу, навантаження-розваитажения, зберігання, реалізації пального.

Не є акцизним складом, зокрема, приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів, а суб’єкт господарювання (крім платника єдиного податку четвертої групи) власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам, паливний бак як ємність для зберігання пального безпосередньо в транспортному засобі або технічному обладнанні, пристрої.

Відповідно до пп. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу, реалізація пального  це будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального з переходом права власності на таке пальне чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу / акцизного складу пересувного:

до акцизного складу;

до акцизного складу пересувного;

для власного споживання чи промислової переробки;

будь-яким іншим особам.

У відповідності до вимог п. 5 Порядку електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 квітня 2019 року № 408, без реєстрації акцизного складу забороняється здійснення реалізації пального.

Згідно з п. 231.1 ст. 231 Кодексу, платник податку зобов'язаний скласти акцизну накладну при реалізації пального, а також на обсяги пального використаного для власного споживання; реалізованого та/або використаного для виробництва непідакцизної продукції на умовах, встановлених статтею 229 Кодексу; втраченого у межах та/або понад встановлені норми втрат; зіпсованого, знищеного, в тому числі внаслідок аварії, пожежі, повені, інших форс-мажорних обставин чи з іншої причини, пов'язаної з природним результатом; а також внаслідок випаровування у процесі виробництва, обробки, переробки, зберігання чи транспортування такого пального, а також при здійсненні операцій, які не підлягають оподаткуванню або звільняються від оподаткування.

Облік обсягів пального або спирту етилового у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового ведеться окремо в розрізі платників податку - розпорядників акцизних складів / акцизних складів пересувних та акцизних складів / акцизних складів пересувних за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД (п. 232.1 ст 232 Кодексу).

Обсяги ввезеного на митну територію України пального обліковуються в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового в такій послідовності:

зараховуються автоматично на підставі оформлених належним чином митних декларацій у розрізі платників податку та умов оподаткування пального за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД;

розподіляються між акцизними складами пересувними, що використовуються під час такого ввезення, на підставі акцизних накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі, акцизних накладних, складених платником податку - розпорядником таких акцизних складів пересувних (п. 232.1 ст. 232 Кодексу).

Порядок заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2019 № 262.

Таким чином, суб’єкт господарювання не є розпорядником акцизного складу та платником акцизного податку з реалізації пального за умови якщо: не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам; використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки; приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів; отримує протягом: календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів.

У разі, якщо пальне використовується на власне споживання суб'єктом господарювання, який не є платником податку - розпорядником акцизного складу, то транспортний засіб, який використовується для переміщення на митній території України для потреб власного споживання чи промислової переробки, не є акцизним складом пересувним у розумінні пп. 14.1.6 1 п. 14.1 ст. 14 Кодексу.

При цьому, відповідно до пп. 230.1.5 п. 230 ст. 213 Кодексу, транспортні засоби, що використовуються суб'єктом господарювання, який не є розпорядником акцизного складу, для переміщення на митній території України власного пального або спирту етилового для потреб власного споживання чи промислової переробки, повинні обліковуватися в Переліку транспортних засобів, що переміщують пальне або спирт етиловий.

Включення/виключення транспортних засобів до/з Переліку транспортних засобів, що переміщують пальне або спирт етиловий, здійснюється на підставі, зокрема, але не виключно, заявок на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними, із зазначенням періоду переміщення такого пального або спирту етилового, або на підставі митних декларацій при переміщенні пального або спирту етилового митною територією України прохідним транзитом або внутрішнім транзитом; визначеним підпунктом "а" пункту 2 частини другої статті 91 Митного кодексу України.

Такі заявки подаються суб'єктами господарювання, які не є розпорядниками акцизних складів, до переміщення митною територією України у транспортних засобах, які не є акцизними складами пересувними, власного пального або спирту етилового для потреб власного споживання чи промислової переробки. Форма заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними, затверджена наказом Міністерства фінансів України від 08.05.2019 № 188.

Заявки у формі електронних документів надсилаються центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику. Переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не зазначені, зокрема але не виключно, у заявках на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними, які надіслані центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, забороняється.

Відповідно даних Реєстру платників акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового, Товариство зареєстроваио як платник акцизного податку з реалізації пального 19.11.2019 за номером 3922 без реєстрації акцизних складів.
Відповідно до пп. 14.1.224 1 п. 14.1 ст. 14 Кодексу, розпорядник акцизного складу пересувного суб'єкт господарювання - платник акцизного податку, який є власником пального та який з використанням транспортного засобу незалежно від того, кому належить такий транспортний засіб, реалізує або зберігає пальне, ввозить пальне на митну територію України, з якого сплачено акцизний податок або на умовах, визначених статтею 229 цього Кодексу.

Оскільки Товариство зареєстроване платником акцизного податку, та є розпорядником пересувного акцизного складу, то при ввезенні на митну територію України ароматичних вуглеводнів за кодом згідно з УКТ ЗЕД 2707509000 повинно складати акцизні накладні при переміщенні пального на пересувний акцизний склад та в подальшому складати акцизні накладні при реалізації у розумінні пп. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.