X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 24.12.2019 р. № 2140/6/99-00-04-02-06-15/ІПК

З урахуванням пункту другого постанови Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 № 1200 «Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України» та розпорядження Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 682-р «Питання Державної податкової служби України» Державна податкова служба України, відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі — Кодекс), розглянула лист Товариства про надання податкової консультації з питань практичного застосування норм чинного законодавства і повідомляє таке.

У зверненні Товариство, зазначило, що використовує комплекс зі зберігання та перевалки енергоносіїв який є одним єдиним комплексом з перевантаження скрапленого газу (далі - пальне), хоча розміщений за двома адресами, а саме: за однією адресою знаходяться резервуари для зберігання пального у кількості 55 шт., об’єднані у групи (далі - адреса 1), за іншою адресою - технологічний трубопровід (далі - адреса 2) для навантаження-розвантаження пального (за технологічними схемами: судно - резервуар, судно - автотранспорт, залізничний вагон - судно).

За адресою 1 знаходяться:

зареєстрований митний склад та пункт пропуску через державний кордон України, для потреб якого використовуються резервуари 1-48;

резервуари 49-55, які не є митним складом і використовуються для зберігання розмитненого пального.

Адресу 2 включено до пункту пропуску через державний кордон України.

Господарські операції, що відбуваються з використанням митного складу, пункту пропуску:

Товариство надає транспортно-експедиторські послуги, організовує та забезпечує перевезення транзитного пального клієнта залізничним транспортом від пункту пропуску до пункт пропуску через державний кордон України -територія комплексу зі зберігання та перевалки енергоносіїв. Далі транзитний вантаж (пальне) переміщується за межі території України у морські (річкові) судна (з можливістю тимчасового накопичення у резервуарах 1-48).

Товариство надає транспортно-експедиторські послуги, організовує та забезпечує перевезення пального клієнта залізничним транспортом по території України за митними деклараціями IM74 з подальшим розміщенням пального для накопичення до судової партії в митному режимі «митний склад» у резервуарах 1 - 48. Далі, відповідно до митного режиму реекспорту, пальне переміщується за межі території України у морські (річкові) судна.

Товариство надає послуги зі зберігання в режимі «митний склад» пального, що надходить за митними деклараціями ІМ74, стосовно вантажу, транспортне експедирування якого не здійснює.

Крім того, Товариство надає послуги зберігання розмитненого пального у резервуарах 49-55, розвантаження-навантаження розмитненого пального.

З огляду на вищевикладене, Товариство запитує:

1. Чи є митний склад акцизним складом, і якщо так, як вірно оформлювати та реєструвати акцизні накладні на митному складі при отриманні та відпуску нерозмитненого вантажу на/з митного складу?

2. Чи є територія, де розміщується технологічний трубопровід без резервуарів, акцизним складом, і якщо так, яке обладнання для обліку повинно встановлюватися на такому технологічному трубопроводі, як вірно оформлювати та реєструвати акцизні накладні на переміщення товару з/на технологічний трубопровід?

До питання 1.

Згідно ст.121 Митного кодексу України (далі - Митний кодекс) митний склад це митний режим, відповідно до якого іноземні або українські товари зберігаються під митним контролем із умовним повним звільненням від оподаткування митними платежами та без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.

Статтею 126 Митного кодексу встановлено, що іноземні товари, поміщені в митний режим митного складу, зберігають статус іноземних товарів.

Митний режим митного складу завершується шляхом поміщення товарів, поміщених у цей митний режим, в інший митний режим, що допускається цим Кодексом, а також у випадках, передбачених частиною третьою цієї статті (частина 1 ст.129 Митного кодексу).

Згідно зі статтею 404 Митного кодексу, відкриття та експлуатація митного складу належить до видів діяльності, контроль за провадженням яких здійснюється органами доходів і зборів.

Статтею 407 Митного кодексу, зокрема, встановлено, що форми, порядок подання та розгляду заяв, порядок надання, зупиненим дії, анулювання дозволів на провадження видів діяльності, зазначених у статті 404 Митного кодексу, а також правила провадження зазначених видів діяльності та порядок контролю за їх провадженням затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, якщо інше не передбачено Митним кодексом.

Відповідно до абзацу шостого пункту 2.4 розділу II Положення про склади тимчасового зберігання, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.05.2012 № № 613, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.08.2012 за № 1307/21619, утримувач складу тимчасового зберігання повинен забезпечити наявність повірених засобів для зважування товарів (з урахуванням специфіки товарів), а на складі тимчасового зберігання, призначеному для зберігання наливних чи насипних товарів, — повірених засобів обліку таких товарів і контролю за ними.

Відповідно до абзацу шостого пункту 2.2 Порядку надання складським об’єктам статусу «митний склад» та позбавлення такого статусу, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 16.07.2012 № 835, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.08.2012 за № 1324/21636 (далі - Порядок), утримувач митного складу забезпечує наявність сертифікованого (повіреного) спеціального обладнання для зважування товарів (з урахуванням специфіки товарів), а на митному складі, призначеному для зберігання газоподібних, наливних чи насипних товарів, - сертифікованих (повірених) засобів обліку таких товарів і контролю за ними.

Також, згідно з підпунктом 4 пункту 2.3 Порядку, утримувач митного складу зобов’язаний вести облік товарів, що розміщуються на цьому митному складі та випускаються з нього, та щоквартально подавати митниці звіт про рух товарів на митному складі за попередній квартал в електронному вигляд.

Таким чином товари, що зберігаються на митному складі під митним контролем не набувають статусу українських товарів, що підлягають вільному обігу на території України, а є іноземними товарами до моменту поміщення таких товарів в інший митний режим, що допускається Митним кодексом.

При цьому згідно ст. 242 Митного кодексу товари, що зберігаються на складах органів доходів і зборів під митним контролем, можуть бути видані їх власникам або уповноваженим ними особам, а також особам, до яких протягом строку зберігання перейшло право власності на ці товари або право володіння ними, лише після митного оформлення зазначених товарів, відшкодування витрат органів доходів і зборів на їх зберігання та сплати відповідних митних платежів. Відповідно до підпункту 14.1.212. пункту 14.1. статті 14 Кодексу:

Реалізація пального або спирту етилового для цілей розділу VI Кодексу -будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального або спирту етилового з переходом права власності на таке пальне або спирт етиловий чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу/акцизного складу пересувного:

до акцизного складу;

до акцизного складу пересувного;

для власного споживання чи промислової переробки;

будь-яким іншим особам.

Не вважаються реалізацією пального операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України:

у споживчій тарі ємністю до 5 літрів (включно), крім операцій з реалізації такого пального його виробниками;

при використанні пального, з якого сплачено акцизний податок, виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки суб’єктами господарювання, які не є розпорядниками акцизного складу.

Відповідно до підпункту 14.1.6. пункту 14.1. статті 14 Кодексу, акцизний склад - це:

а) спеціально обладнані приміщення на обмеженій території (далі -приміщення), розташовані на митній території України, де під контролем постійних представників контролюючого органу розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі, а також реалізації спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів;

б) приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.

Не є акцизним складом:

 

а) приміщення відокремлених підрозділів розпорядника акцизного складу, які використовуються ним виключно для пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі маркованих марками акцизного податку горілки та лікеро-горілчаних виробів, відвантажених з акцизного складу, а також для здійснення оптової та/або роздрібної торгівлі відповідно до отриманої розпорядником акцизного складу ліцензії;

б) приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів, а суб'єкт господарювання (крім платника єдиного податку четвертої групи) - власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам;

в) приміщення або територія незалежно від загальної місткості розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального, власником або користувачем яких є суб'єкт господарювання - платник єдиного податку четвертої групи, який отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 10000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам;

г) паливний бак як ємність для зберігання пального безпосередньо в транспортному засобі або технічному обладнанні, пристрої.

Тобто, митний склад можна вважати не акцизним складом, але у разі здійснення Товариством вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального, після митного оформлення зазначеного пального та сплати відповідних митних платежів, у приміщеннях Товариства на митній території України, на Товариство поширюватиметься положення податкового законодавства, що регламентують діяльність акцизних складів.

До питання 2.

Згідно з п.п 14.1.6-1 п. 14.1 ст. 14 Кодексу акцизний склад пересувний -транспортний засіб (автомобільний, залізничний, морський, річковий, повітряний, магістральний трубопровід), на якому переміщується та/або зберігається пальне або спирт етиловий на митній території України.

Транспортний засіб набуває статусу акцизного складу пересувного протягом періоду його використання для:

а) переміщення в ньому митною територією України пального або спирту етилового, що реалізується (крім пального або спирту етилового, що переміщується митною територією України прохідним транзитом або внутрішнім транзитом, визначеним п.п. «а» п. 2 частини другої ст. 91 Митного кодексу України);

б) зберігання в ньому пального або спирту етилового на митній території України;

в) ввезення пального або спирту етилового на митну територію України, з якого сплачено акцизний податок або на умовах, визначених ст. 229 ПКУ.

Не є акцизним складом пересувним транспортний засіб, що використовується суб’єктом господарювання, який не є розпорядником акцизного складу, для переміщення на митній території України власного пального або спирту етилового для потреб власного споживання чи промислової переробки.

Отже технологічний трубопровід в пункті пропуску через державний кордон України не набуває статусу акцизного складу пересувного протягом періоду його використання для пального, що переміщується митною територією України прохідним транзитом або внутрішнім транзитом, визначеним п.п. «а» п. 2 частини другої ст. 91 Митного кодексу України.

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.