X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДФС У ЗАПОРIЗЬКIЙ ОБЛАСТI

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 29.12.2017 р. № 3245/ІПК/8/08-01-40-00-10

Головне управління ДФС у Запорізькій області відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) розглянула звернення Товариств щодо віднесення операції «надання послуг у рослинництві» з використання пального (дизельне паливо та бензин) та паливно-мастильних матеріалів до окремої реалізації, та окремий вид діяльності, який підлягає ліцензуванню повідомляє таке.

З 01 січня 2016 року набрав чинності Закон України від 24 грудня 2015 року N 909-VІІІ "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році" (далі - Закон N 909), яким розширено перелік платників акцизного податку.

Так, згідно з пп. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 Кодексу платником акцизного податку є особа, яка реалізує пальне.

Реалізація пального для цілей розділу VI Кодексу - будь-які операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України на підставі договорів купівлі-продажу, міни, поставки, дарування, комісії доручення (в тому числі передача на комісійну/довірчу реалізацію), поруки інших господарських та цивільно-правових договорів або за рішенням суду, іншого компетентного державного органу чи органу місцевого самоврядування за плату (компенсацію) або без такої, які передбачають перехід права власності або права розпорядження, а також передачу (відпуск, відвантаження) пального на підставі договорів про виробництво із сировини замовника. Не вважаються реалізацією пального операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України на підставі договорів зберігання та передачі (відпуску, відвантаження) пального в споживчій тарі ємністю до 2 літрів (включно), крім операцій з реалізації такого пального його виробниками.

(пп.14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).

Відповідно до пп. 212.3.4 п. 212.3 ст. 212 Кодексу особи, які здійснюватимуть реалізацію пального, підлягають обов'язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб - підприємців до початку здійсненя, реалізації пального.

Отже, особи, які здійснюватимуть реалізацію пального в розумінні пп.

14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу, підлягають обов'язковій реєстрації як платники акцизного податку.

Реєстрація платника податку здійснюється на підставі подання особою не пізніше ніж за три робочі дні до початку здійснення реалізації пального заяви, форма якої затверджується центральним органом виконавчої влади, щ забезпечує формування державної фінансової політики.

Звертаємо увагу, що згідно з п. 117.3 ст. 117 Кодексу здійснення суб'єктами господарювання операцій з реалізації пального без реєстрації таких

суб'єктів платниками акцизного податку у порядку, передбаченому Кодексом, тягне за собою накладення штрафу на юридичних осіб та фізичних осіб підприємців у розмірі 100 відсотків вартості реалізованого пального.

У разі якщо підприємство планує здійснювати операції з передані (відпуску, відвантаження) пального іншим особам чи здійснення будь-яких інших операцій з пальним на митній території України, які перелічені в абзаці другому пп. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу, то до початку здійснення таких операцій воно повинно зареєструватися платником акцизного податку з реалізації пального та складати акцизні накладні на такі обсяги реалізації, а також на обсяги пального, що використовується для власного споживання, зареєструвавши накладні в ЄРАН згідно з п. 231.1 ст. 231 Кодексу.

Слід зазначити, що інформації, викладеної у зверненні Товариства, недостатньо для того, щоб встановити остаточно, чи повинно Товариство реєструватися платником акцизного податку. Наявність копій договорів та інших первинних документів, які стосуються господарських операцій з надання «послуг у рослинництві» з використанням пального, дасть змогу надати більрі повну та ґрунтовну індивідуальну податкову консультацію.

Щодо видів діяльності які підлягають ліцензуванню, повідомляємо наступне.

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише йа підставі, та в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією -а законами України.

Згідно з п.52.5 ст.52 ПКУ контролюючі органи мають право надават[и консультації виключно з тих питань, що належать до їх повноважень.

Функції контролюючих органів викладені у ст.191 Податкового Кодекс України серед яких відсутні повноваження щодо надання консультацій аро роз’ясень по заповненню первинних бухгалтерських документів.

Основним Законом, що регулює суспільні відносини у сфері ліцензування видів господарської діяльності та визначає виключний перелік вид в господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню є Закон України «Пр ліцензування певних видів господарської діяльності» від 02.03.2015 №222.

В зв’язку з чим, у разі відповідності виду господарської діяльності Товариства видам, які підлягають ліцензуванню, радимо звернутися до відповідного органу ліцензування.

Також повідомляємо, що відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватис виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Звертаємо увагу, що листи ГУ ДФС у Запорізькій області не є нормативно-правовими актами, а мають лише інформаційний характер і не встановлюють правових норм та діють до набрання чинності нормативне правових актів, що змінюють відповідні правовідносини.