X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 23.12.2019 р. № 2124/6/99-00-07-03-02-15/ІПК

Державна податкова служба України розглянула звернення Управління щодо порядку оподаткування ПДВ операцій з постачання (реалізації) об'єктів малої приватизації (державного і комунального майна), та, керуючись статтею 52 розділу II Податкового кодексу України, (далі  ПКУ), повідомляє.

Відповідно до пункту 22 статті 1 Закону України від 18 січня 2018 року № 2269-VIII «Про приватизацію державного і комунального майна» (далі Закон № 2269) приватизація державного або комунального майна — платне відчуження майна, що перебуває у державній або комунальній власності, на користь фізичних та юридичних осіб, які відповідно до цього Закону можуть бути покупцями.

Відповідно до пункту 5 статті 3 Закону № 2269 приватизація (відчуження) майна, що перебуває у комунальній власності, здійснюється органами місцевого самоврядування відповідно до вимог цього Закону.

До об'єктів державної і комунальної власності, що підлягають приватизації, належать усі об'єкти права державної і комунальної власності, крім тих, приватизація яких прямо заборонена цим Законом та іншими законами України (пункт 1 статті 4 Закону № 2269).

Порядок приватизації державного і комунального майна визначений статтею 10 Закону № 2269, пунктом 2 якої передбачено, що, приватизація об'єкта вважається завершеною з моменту його продажу та переходу до покупця права власності або завершення розміщення всіх акцій, передбачених до продажу планом розміщення акцій, і оформлюється наказом відповідного органу приватизації.

Відповідно до Договору купівлі-продажу об’єкта малої приватизації, який укладений 24.07.2019 між територіальними громадами сіл, селищ, міст області в особі Управління (далі  Продавець) та ТОВ (далі  Покупець), Продавець зобов’язується передати у власність Покупцю 13/15 часток в праві власності на будівлю кінотеатру, загальною площею 1957,7 кв. м, що розташована за адресою.

Ціна продажу об’єкта приватизації складає 6 301,0 тис. грн, без ПДВ, яка відповідно до пункту 2.1. Договору купівлі-продажу об’єкта малої приватизації має бути сплачена на розрахунковий рахунок Продавця не пізніше 30 календарних днів з дня нотаріального посвідчення цього договору, тобто до 24.08.2019.

Відповідно до Договору купівлі-продажу об’єкта малої приватизацїї, який укладений 15.08.2019 між територіальними громадами сіл, селищ, міст області в особі Управління (далі Продавець) та ФОП (далі  Покупець), Продавець зобов’язується передати у власність Покупцю 1/7 частину об’єктів нерухомості, а саме будівлі гаражів загальною площею 237,8 кв. м, що розташована за адресою.

Ціна продажу об’єкта приватизації складає 979 ,5 тис. грн, без ПДВ, яка відповідно до пункту 2.4. Договору купівлі-продажу об’єкта малої приватизації має бути сплачена на розрахунковий рахунок Продавця не пізніше 30 календарних днів з дня нотаріального посвідчення цього договору, тобто до 15.09.2019.

Згідно з підпунктом «б» пункту 185.1 статті 185 Кодексу об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників ПДВ з постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 Кодексу.

Під постачанням товарів розуміється будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду.

Постачанням товарів також вважаються, зокрема, передача товарів згідно з договором, за яким сплачується комісія (винагорода) за продаж чи купівлю (підпункт 14.1.191 пункту 14.1 статті 14 ПКУ).

Згідно з підпунктом 14.1.202 пункту 14.1 статті 14 ПКУ продаж (реалізація) товарів  будь-які операції, що здійснюються згідно з договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими господарськими, цивільно - правовими договорами, які передбачають передачу прав власності на такі товари за плату або компенсацію незалежно від строків її надання, а також операції з безоплатного надання товарів.

Отже, операції з приватизації майна, що перебуває у комунальній власності, підпадають під визначення об'єкта оподаткування ПДВ та обкладаються ПДВ за основною ставкою.

Порядок реєстрації особи як платника ПДВ регулюється статтями 180 - 183 ПКУ та регламентується Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 № 1130, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17.11.2014 за № 1456/26233.

Коло осіб, які для цілей оподаткування ПДВ мають право або зобов'язані бути зареєстровані як платники податку, визначено у підпункті 14.1.13) пункту 14.1 статті 14 та пункті 180.1 статті 180 ПКУ.

Зокрема, такою особою є юридична особа, створена відповідно до закону у будь-якій організаційно-правовій формі.

Статтями 181 та 182 ПКУ визначено умови для реєстрації особи як платника ПДВ, відповідно до яких реєстрація особи як платника ПДВ може здійснюватися як в обов'язковому порядку, так і за добровільним рішенням особи.

Відповідно до пункту 181.1 статті 181 ПКУ під обов'язкову реєстрацію як платника податку на додану вартість підпадає особа, у якої загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з розділом V ПКУ, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп'ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1,0 млн грн (без урахування ПДВ).

До загального обсягу операцій з постачання товарів/послуг для цілей реєстрації особи як платника ПДВ належать операції, що підлягають оподаткуванню за основною ставкою ПДВ, ставкою 7 відсотків, нульовою ставкою ПДВ та звільнені (умовно звільнені) від оподаткування ПДВ.

Враховуючи викладене, якщо особа здійснює операції з постачання товарів/послуг на митній території України, що підлягають оподаткуванню згідно з розділом V ПКУ, в тому числі операції, які звільнені від оподаткування ПДВ, загальний обсяг яких протягом останніх 12 календарних місяців перевищує 1,0 млн грн, то така особа згідно з вимогами  пунктів 183.1 та 183.2 статті 183 ПКУ повинна подати до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням заяву платника ПДВ за формою № 1-ПДВ і відповідно зареєструватись як платник ПДВ в обов'язковому порядку.

Отже, в розглянутій у зверненні ситуації Управління, яке є стороною договорів, копії яких додані до звернення, та яке здійснює операції на постачання об’єктів, вказаних в таких договорах, зобов’язано зареєструватись в обов’язковому порядку платником ПДВ після досягнення обсягу постачання, що перевищує 1,0 млн грн за останні 12 попередні звітні податкові періоди.

При цьому звертаємо увагу, що будь-яка особа, яка підлягає обов'язковій реєстрації як платник ПДВ у випадках та в порядку, передбачених статтею 183 розділу V Кодексу, але не подала до контролюючого органу Заяву, несе відповідальність за ненарахування або несплату ПДВ на рівні зареєстрованого платника ПДВ без права нарахування податкового кредиту та отримання бюджетного відшкодування податку (пункт 183.10 статті 183 ПКУ).    

Обов'язок щодо нарахування та сплати податкових зобов'язань з ПДВ у такої особи виникає з дня, наступного за граничним днем, який встановлений для подання Заяви, тобто з 11 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто обсягу оподатковуваних операцій з постачання товарів/послуг понад 1,0 млн гривень.

Згідно з нормами чинного законодавства платники податку зобов'язані самостійно декларувати свої податкові зобов'язання та визначати сутність і відповідність здійснюваних ними операцій тим, які перераховані ПКУ.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 розділу II ПКУ).