Державна податкова служба України відповідно до статті 52 Податкового кодексу України (далі — Кодекс) за результатами розгляду запиту на отримання індивідуальної податкової консультації Товариства у межах компетенції повідомляє таке.
Товариство є платником акцизного податку та розпорядником акцизного складу, який зареєстрований в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.
На акцизному складі, розпорядником якого є товариство, загальна місткість резервуарів не перевищує 1 000 куб. метрів.
Платник податків здійснює оптову торгівлю пальним за наявності ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі.
З урахуванням викладеного, суб’єкт господарювання звертається з проханням надати інформацію:
Чи підлягає Товариство, що є розпорядником акцизного складу, притягненню до відповідальності, передбаченої пунктом 128-1.1 статті 128-1 Кодексу, у разі не обладнання резервуарів лічильниками та рівнемірами у строк до 01.01.2020, за умови, що такі резервуари не використовуються Товариством для здійснення операцій з виробництва, реалізації, зберігання пального чи будь-яких інших операцій з пальним?
Підпунктом б підпункту 14.1.6 пункту 14.1 статті 14 Кодексу визначено, що акцизний склад — це приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.
Згідно з підпунктом 14.1.224 пункту 14.1 статті 14 Кодексу розпорядник акцизного складу це, зокрема, суб’єкт господарювання - платник акцизного податку, який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізацію пального на акцизному складі та має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу.
Відповідно до вимог підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 Кодексу акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі (далі — рівнемір-лічильник) на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.
Граничні терміни обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками а також їх реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі визначені пунктом 12 підрозділу 5 розділу XX Кодексу, зокрема, для Товариства, як розпорядника акцизного складу, де розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1 000 куб. метрів, — не пізніше 1 січня 2020 року.
Відповідальність за порушення правил обліку, виробництва та обігу пального на акцизних складах передбачена статтею 128 1 Кодексу, зокрема, згідно з пунктом 128і, необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі, — тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 20 000 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу.
Повторне протягом року вчинення на тому самому акцизному складі будь-якого з порушень, передбачених абзацом першим цього пункту, — тягне за собою накладення штрафу в розмірі 50 000 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу.
При цьому, відповідальність розпорядників акцизних складів за необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі передбачена у разі наявності резервуарів, які введені в експлуатацію.
Для Товариства, як розпорядника акцизного складу, де розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1 000 куб. метрів, згідно з пунктом 18 підрозділу 5 розділу XX Кодексу, відповідальність, передбачена пунктом 128 1.1 статті 128 1 цього Кодексу застосовується з 1 січня 2020 року.
Крім того, підпунктом 230.1.3 пункту 230.1 статті 230 Кодексу визначено, що розпорядники акцизних складів зобов’язані на кожному акцизному складі щоденно (крім днів, в які акцизний склад не працює) формувати дані про фактичні залишки пального на початок та кінець звітної доби та про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого пального у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у літрах, приведених до температури 15° С
Дані про залишки пального та про обсяг обігу пального подаються електронними засобами зв’язку у формі електронних документів, яка затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Електронні документи заповнюються автоматично шляхом передачі до них даних з витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників (під час виходу з ладу, проведення повірки або калібрування рівнеміра-лічильника або витратоміра-лічильника — заповнюються відповідальною особою розпорядника акцизного складу).
В електронних документах також зазначаються відповідальною особою розпорядника акцизного складу дані про обсяги залишків пального, що знаходяться на акцизному складі в тарі, балонах, упаковці, про добовий обсяг реалізованого пального в тарі, балонах, упаковці, а також інформація про дні, в які акцизний склад не працює.
Таким чином, у разі наявності на території акцизного складу Товариства резервуарів, які введені в експлуатацію, з 1 січня 2020 року розпорядник акцизного складу зобов’язаний обладнати кожний введений в експлуатацію стаціонарний резервуар рівнемірами-лічильниками рівня пального у резервуарі, а також витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, зареєструвати їх в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, а також щоденно (крім днів, в які акцизний склад не працює) формувати та подавати у формі електронних документів дані про фактичні залишки пального на початок та кінець звітної доби та про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого пального.
Якщо введені в експлуатацію стаціонарні резервуари Товариство не використовує для здійснення операцій з обігу пального, розпорядником акцизного складу в електронних документах зазначається інформація про дні, в які акцизний склад не працює.
У разі не обладнання Товариством резервуарів, які введені в експлуатацію, рівнемірами-лічильниками рівня пального у резервуарі, а також витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, відсутності їх реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, з 1 січня 2020 року до розпорядника акцизного складу застосовуються штрафи, передбачені пунктом 128.1 статті 128 Кодексу.
Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |