X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 21.12.2019 р. № 2074/6/99-00-04-01-02-15/ІПК

Державна податкова служба України відповідно до статті 52 Податкового кодексу України (далі Кодекс) за результатами розгляду запиту на отримання індивідуальної податкової консультації Товариства у межах компетенції повідомляє таке.

Товариство є платником акцизного податку та розпорядником акцизного складу, який зареєстрований в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

На акцизному складі, розпорядником якого є товариство, загальна місткість резервуарів не перевищує 1 000 куб. метрів.

Платник податків здійснює оптову торгівлю пальним за наявності ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі.

З урахуванням викладеного, суб’єкт господарювання звертається з проханням надати інформацію:

Чи підлягає Товариство, що є розпорядником акцизного складу, притягненню до відповідальності, передбаченої пунктом 128-1.1 статті 128-1 Кодексу, у разі не обладнання резервуарів лічильниками та рівнемірами у строк до 01.01.2020, за умови, що такі резервуари не використовуються Товариством для здійснення операцій з виробництва, реалізації, зберігання пального чи будь-яких інших операцій з пальним?

Підпунктом б підпункту 14.1.6 пункту 14.1 статті 14 Кодексу визначено, що акцизний склад  це приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.

Згідно з підпунктом 14.1.224 пункту 14.1 статті 14 Кодексу розпорядник акцизного складу це, зокрема, суб’єкт господарювання - платник акцизного податку, який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізацію пального на акцизному складі та має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу.

Відповідно до вимог підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 Кодексу акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі (далі  рівнемір-лічильник) на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.

Граничні терміни обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками а також їх реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі визначені пунктом 12 підрозділу 5 розділу XX Кодексу, зокрема, для Товариства, як розпорядника акцизного складу, де розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1 000 куб. метрів,  не пізніше 1 січня 2020 року.

Відповідальність за порушення правил обліку, виробництва та обігу пального на акцизних складах передбачена статтею 128 1 Кодексу, зокрема, згідно з пунктом 128і, необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі,  тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 20 000 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу.

Повторне протягом року вчинення на тому самому акцизному складі будь-якого з порушень, передбачених абзацом першим цього пункту, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 50 000 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу.

При цьому, відповідальність розпорядників акцизних складів за необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі передбачена у разі наявності резервуарів, які введені в експлуатацію.

Для Товариства, як розпорядника акцизного складу, де розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1 000 куб. метрів, згідно з пунктом 18 підрозділу 5 розділу XX Кодексу, відповідальність, передбачена пунктом 128 1.1 статті 128 1 цього Кодексу застосовується з 1 січня 2020 року.

Крім того, підпунктом 230.1.3 пункту 230.1 статті 230 Кодексу визначено, що розпорядники акцизних складів зобов’язані на кожному акцизному складі щоденно (крім днів, в які акцизний склад не працює) формувати дані про фактичні залишки пального на початок та кінець звітної доби та про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого пального у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у літрах, приведених до температури 15° С

Дані про залишки пального та про обсяг обігу пального подаються електронними засобами зв’язку у формі електронних документів, яка затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Електронні документи заповнюються автоматично шляхом передачі до них даних з витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників (під час виходу з ладу, проведення повірки або калібрування рівнеміра-лічильника або витратоміра-лічильника  заповнюються відповідальною особою розпорядника акцизного складу).

В електронних документах також зазначаються відповідальною особою розпорядника акцизного складу дані про обсяги залишків пального, що знаходяться на акцизному складі в тарі, балонах, упаковці, про добовий обсяг реалізованого пального в тарі, балонах, упаковці, а також інформація про дні, в які акцизний склад не працює.

Таким чином, у разі наявності на території акцизного складу Товариства резервуарів, які введені в експлуатацію, з 1 січня 2020 року розпорядник акцизного складу зобов’язаний обладнати кожний введений в експлуатацію стаціонарний резервуар рівнемірами-лічильниками рівня пального у резервуарі, а також витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, зареєструвати їх в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, а також щоденно (крім днів, в які акцизний склад не працює) формувати та подавати у формі електронних документів дані про фактичні залишки пального на початок та кінець звітної доби та про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого пального.

Якщо введені в експлуатацію стаціонарні резервуари Товариство не використовує для здійснення операцій з обігу пального, розпорядником акцизного складу в електронних документах зазначається інформація про дні, в які акцизний склад не працює.

У разі не обладнання Товариством резервуарів, які введені в експлуатацію, рівнемірами-лічильниками рівня пального у резервуарі, а також витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, відсутності їх реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, з 1 січня 2020 року до розпорядника акцизного складу застосовуються штрафи, передбачені пунктом 128.1 статті 128 Кодексу.

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.