Державна податкова служба України відповідно до статті 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) розглянула звернення Товариства щодо ліцензування оптової торгівлі пальним та застосування до суб’єктів господарювання фінансових санкцій у вигляді штрафів, передбачених частиною другою статті 17 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481 «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» (далі -Закон № 481), у разі оптової торгівлі пальним без наявності ліцензії і повідомляє таке.
Товариство зазначило, що закуповує пальне (дизельне паливо) та передає його на відповідальне зберігання іншому суб’єкту господарювання, у зв’язку з чим, виникла необхідність в отримані індивідуальної податкової консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Враховуючи викладене Товариство запитує:
1.Чи є передача пального на відповідальне зберігання іншій юридичній особі, без передачі права власності на таке пальне, оптовою торгівлею пальним, що підлягає ліцензуванню?
2.Щодо застосування фінансових санкцій у вигляді штрафів у разі оптової торгівлі пальним без наявності ліцензії?
До питання 1.
Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров’я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального на території України встановлені Законом №481. .
Відповідно до абзацу п’ятдесят шостого частини першої статті 1 Закону № 481 оптова торгівля пальним - діяльність із придбання та подальшої реалізації пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик суб’єктам господарювання роздрібної та/або оптової торгівлі та/або іншим особам.
Разом з тим, з 01 липня 2019 року відповідно до змін, внесених до Кодексу Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України
щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів», змінено визначення терміну «реалізація пального».
Абзацом другим підпункту 14.1.212 пункту 14.1 статті 14 Кодексу визначено, що реалізація пального - будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального з переходом права власності на таке пальне чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу/акцизного складу пересувного:
до акцизного складу;
до акцизного складу пересувного;
для власного споживання чи промислової переробки;
будь-яким іншим особам.
Не вважаються реалізацією пального операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України:
у споживчій тарі ємністю до 5 літрів (включно), крім операцій з реалізації такого пального його виробниками;
при використанні пального, з якого сплачено акцизний податок, виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки суб’єктами господарювання, які не є розпорядниками акцизного складу (абзац восьмий підпункту 14.1.212 пункту 14.1 статті 14 Кодексу).
Отже, господарська діяльність суб’єктів господарювання вважається оптовою торгівлею пальним за наявності умов, визначених у абзаці п’ятдесят шостому частини першої статті 1 Закону №481.
При цьому згідно з частиною першою статті 15 Закону № 481 оптова торгівля пальним здійснюються суб’єктами господарювання всіх форм власності за наявності ліцензії.
До питання 2.
Абзацом восьмим частини другої статті 17 Закону № 481 передбачено, що до суб’єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі оптової торгівлі пальним без наявності ліцензії в розмірі 500000 гривень.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 Кодексу).
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |