Державна податкова служба України, керуючись ст.52 Податкового кодексу України (далі — Кодекс), розглянула звернення щодо практичного застосування норм чинного законодавства і в межах компетенції повідомляє, що відповідь надається з урахування фактичних обставин, викладених у зверненні.
Порядок сплати (перерахування) податку до бюджету передбачено ст.168 Кодексу, відповідно до якої податок підлягає зарахуванню до бюджету згідно з нормами Бюджетного кодексу України (далі — Бюджетний кодекс).
Відповідно до ст.64 Бюджетного кодексу податок на доходи фізичних осіб, який сплачується податковим агентом - юридичною особою (її філією, відділенням, іншим відокремленим підрозділом) чи представництвом нерезидента - юридичної особи, зараховується до відповідного місцевого бюджету за її місцезнаходженням (розташуванням) в обсягах податку, нарахованого на доходи, що сплачуються фізичній особі.
Відповідно до п.64.7 ст.64 Кодексу центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, визначає порядок обліку платників податків у контролюючих органах та порядок формування Реєстру великих платників податків на відповідний рік з урахуванням критеріїв, визначених цим Кодексом для великих платників податків.
У разі включення платника податків до Реєстру великих платників податків на нього поширюються особливості, визначені цим Кодексом для великих платників податків.
Після включення платника податків до Реєстру великих платників податків та отримання повідомлення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, про таке включення платник податків зобов’язаний стати на облік за основним місцем обліку у контролюючому органі, що здійснює супроводження великих платників податків, з початку податкового періоду (календарного року), на який сформовано Реєстр, та за неосновним місцем обліку у такому контролюючому органі або його територіальних підрозділах щодо наявних у межах населеного пункту за місцезнаходженням контролюючого органу, що здійснює супроводження великих платників податків, або його територіальних підрозділів об'єктів оподаткування або об’єктів, які пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність такого великого платника податків.
У разі відсутності за місцем реєстрації великого платника податків контролюючого органу, що здійснює супроводження великих платників податків, облік такого платника податків за рішенням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, здійснюється або контролюючим органом, що здійснює супроводження великих платників податків, або іншим контролюючим органом.
На теперішній час управління Офісу ВПП знаходяться в адміністративно-територіальних межах міст: Києва, Дніпра, Запоріжжя, Львова, Одеси, Харкова.
Згідно вищезазначеного, Офісом великих платників здійснюється комплексне обслуговування великих платників податків в частині
адміністрування всіх видів податків і зборів, що сплачуються великим платником до державного та місцевого бюджетів по тих об’єктах оподаткування, що розташовані в межах міст Києва, Дніпра, Запоріжжя, Львова, Одеси, Харкова.
Так у разі наявності у великого платника об'єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність платника у межах населеного пункту за місцезнаходженням контролюючого органу, що здійснює супроводження великих платників податків, або його територіальних підрозділів, такий платник податків зобов'язаний стати за неосновним місцем обліку у Офісі великих платників або його територіальних підрозділах.
За наявності у великого платника податків вищезазначених об'єктів поза межами територіальних управлінь Офісу, такий платник підлягає взяттю на облік за неосновним місцем обліку у місцевих контролюючих органах.
Водночас, відповідно до пп. «6» п 176.2 ст. 176 розділу IV Кодексу особи, які відповідно до Кодексу мають стасус податкових агентів,
зобов'язані подавати у строки ,встановлені Кодексом для податкового кварталу, податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку до контролюючого органу за місцем свого розташування.
Такий розрахунок подається лише у разі нарахування сум зазначених доходів платнику податку податковим агентом протягом звітного періоду.
Запровадження інших форм звітності з зазначених питань не допускається.
У разі якщо відокремлений підрозділ юридичної особи не уповноважений нараховувати, утримувати і сплачувати (перераховувати) податок до бютжету, податковий розрахунок у вигляді окремого витягу за такий підрозділ подає юридична особа до контролюючого органу за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу в установленому порядку.
Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ) затверджено наказом Мінестерства фінансів України від 13.01.2015 №4 (далі — Порядок), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України за №111/26556 від 30.01.2015.
Пунктом 2.3 розділу ІІ Порядку визначено, що податковий розрахунок за формою № 1ДФ подається до контролюючих органів за місцезнаходенням
податкового агента-юридичної особи або її відокремлених підрозділів чи до контролюючого органу за податковою адресою фізичної особи - податкового агента.
Згідно з п. 2.6 розділу ІІ Порядку у разі якщо відокремлений підрозділ юридичної особи не уповноважений нараховувати, утримувати і сплачувати (перераховувати) податок до бюджету, податковий розрахунок за формою № 1ДФ у вигляді окремої порції за такий підрозділ подає юридична особа до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням та надсилає копію такого розрахунку до контролюючого органу за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу в установленому порядку.
У порції, яка подається за відокремлений підрозділ, зазначаються відомості щодо фізичних осіб (працюючих) цього підрозділу.
Враховуючи зазначене, податковий розрахунок за ф.1ДФ щодо нарахованих доходів на користь фізичних осіб-працівників подається у вигляді окремих порцій до контролюючого органу за місцезнаходженням (реєстрації) юридичної особи (основним місцем обліку), а копії окремих порцій такого розрахунку надсилаються до контролюючих органів за місцезнаходженням не уповноважених господарських одиниць, які не мають статусу уповноважених відокремлених підрозділів (неосновним місцем обліку).
Згідно з п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |