X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 16.01.2020 р. № 142/6/99-00-07-02-02-06/ІПК

Державна податкова служба України розглянула звернення Товариства з обмеженою відповідальністю «________» щодо оподаткування податком на прибуток підприємств операцій з перерахування у 2019 році добровільних внесків до виборчих фондів кандидатів у народні депутати України в одномандатному окрузі та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), у межах повноважень повідомляє.

До 1 січня 2020 року порядок фінансового та матеріально-технічного забезпечення підготовки і проведення виборів депутатів було встановлено Розділом VI Закону України від 17 листопада 2011 року № 4061-VI «Про вибори народних депутатів України» зі змінами та доповненнями (далі - Закон № 4061), який втратив чинність частково з 01.01.2020 згідно з Виборчим кодексом України від 19 грудня 2019 року № 396-ХІ.

Так, відповідно до частини другої ст. 45 Закону № 4061 визначалося, що партія, кандидати у депутати від якої зареєстровані в загальнодержавному окрузі, кандидат у депутати в одномандатному окрузі для фінансування своєї передвиборної агітації зобов'язані утворити власний виборчий фонд, що формується в порядку, встановленому Законом № 4061.

Частиною першою ст. 48 Закону № 4061 було передбачено, зокрема, що виборчий фонд кандидата у депутати в одномандатному окрузі має один поточний рахунок, на який надходять кошти для фінансування передвиборної агітації.

Підставою для відкриття поточного рахунку виборчого фонду є копія рішення Центральної виборчої комісії про реєстрацію кандидата у депутати в одномандатному окрузі.

Виборчий фонд кандидата у депутати в одномандатному окрузі формується за рахунок власних коштів кандидата та добровільних внесків осіб, які згідно із Законом України «Про політичні партії в Україні» мають право здійснювати внески на підтримку партій (частина перша ст. 50 Закону № 4061).

Згідно з частиною другою ст. 50 Закону № 4061 добровільні внески особи до виборчого фонду партії, кандидата у депутати в одномандатному окрузі, висунутого партією або шляхом самовисування, обмежуються розміром максимального внеску на підтримку партії протягом року, встановленого Законом України «Про політичні партії в Україні».

Забороняється здійснювати добровільні внески до виборчого фонду особам, які відповідно до Закону України «Про політичні партії в Україні» не мають права здійснювати внески на підтримку партій (частина третя ст 50 Закону № 4061).

Частиною дев’ятою ст. 50 Закону № 4061 встановлювалося, що окружні виборчі комісії здійснюють контроль за надходженням, обліком і використанням коштів виборчих фондів кандидатів у депутати у відповідних одномандатних округах.

Крім того, зазначалося, що Національне агентство з питань запобігання корупції здійснює контроль за дотриманням вимог Закону № 4061 щодо фінансування передвиборної агітації партій, кандидатів у депутати в одномандатних округах.

Стосовно оподаткування податком на прибуток підприємств слід зазначити, що об’єктом оподаткування цим податком на підставі абзацу першого п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Кодексу є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень Кодексу.

Відповідно до п.п. 140.5.10 п. 140.5 ст. 140 Кодексу фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується на суму перерахованої безповоротної фінансової допомоги (безоплатно наданих товарів, робіт, послуг) особам, що не є платниками податку (крім фізичних осіб), та платникам податку, які оподатковуються за ставкою 0 відсотків відповідно до п 44 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» цього Кодексу, крім безповоротної фінансової допомоги (безоплатно наданих товарів, робіт, послуг), перерахованої неприбутковим організаціям, внесеним до Реєстру неприбуткових установ та організацій на дату такого перерахування коштів, передачі товарів, робіт, послуг, для яких застосовується положення п.п. 140.5.9 п. 140.5 ст. 140 Кодексу.

Безповоротною фінансовою допомогою вважається, зокрема, сума коштів, передана платнику податків згідно з договорами дарування, іншими подібними договорами або без укладення таких договорів (п.п. 14.1.257 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).

Отже, положеннями Кодексу не передбачено коригування фінансового результату до оподаткування на суму безповоротної фінансової допомоги, наданої фізичним особам (за виключенням фізичних осіб - підприємців, що застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності).

Тож, в умовах дії Закону № 4061 кошти, що були перераховані платником податку на прибуток у вигляді добровільних внесків на рахунок виборчого фонду кандидата у народні депутати України в одномандатному окрузі у порядку, встановленому цим Законом, відображаються таким платником податку згідно з правилами бухгалтерського обліку при визначенні фінансового результату до оподаткування.

Регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері бухгалтерського обліку, затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку в державному секторі, інші нормативно-правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності (частина друга ст. 6 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-ХІV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»).

Разом з цим наголошуємо, що здійснення контролю за дотриманням вимог Закону № 4061 щодо фінансування передвиборної агітації кандидата у депутати в одномандатних округах належить до компетенції Національного агентства з питань запобігання корупції.

Згідно з п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.