X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 23.01.2020 р. № 276/ІПК/04-36-04-01-16

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області розглянуло звернення Товариства щодо необхідності складання розрахунку коригування до податкової накладної, у якій допущено помилку у назві підприємства - постачальника та, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (далі — ПКУ), повідомляє.

Відповідно до пункту 1.1 статті 1 розділу 1 ПКУ відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами ПКУ.

Щодо права на податковий кредит за податковою накладною, у якій допущено помилку у назві підприємства - постачальника.

До обов'язкових реквізитів податкової накладної відноситься, зокрема, повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та но батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг (підпункт «в» пункту 2012 статті 201 розділу V ПКУ).

Тобто, реквізит податкової накладної «Назва постачальника (продавця) товарів/послуг», який віднесено до складу обов'язкових, має відповідати формулюванню у статутних документах та не повинен містити інших даних.

З урахуванням норм пункту 185.1 статті 185, пункту 1872 статті 187, пунктів 1982, 198.2, 1983 етапі 198, пунктів 201Л, 201.7 та 20120 статті 201 розділу V ПКУ податкова накладна за операцією з постачання товарів/послуг повинна складатися і реєструватися в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) особою, яка здійснює постачання таких товарів/послуг, на особу, якій здійснюється постачання товарів/послуг, та дише за умови, що така господарська операція мала місце або було здійснено перерахування авансу в рахунок оплати вартості товарів/послуг, постачання яких буде здійснено у майбутніх звітних періодах.

Таким чином, податкова накладна, в якій зазначено назву продавця, яка на дату складання такої податкової накладної не відповідає формулюванню у його статутних документах, с такою, що складена з порушенням норм ПКУ, заважає ідентифікувати здійснену операцію, а також суми ПДВ за такою податковою накладною не можуть бути віднесені до податкового кредиту.

Щодо необхідності складання розрахунку коригування з метою ви правлення помилки у заголовній частині податкової накладної у назві продавця (постачальника).

З метою виправлення помилки, допущеної у заголовній частині податкової накладної у назві продавця (постачальника) товарів/послуг (при цьому індивідуальний податковий номер продавця (постачальника) зазначений правильно), постачальник (продавець) таких товарів/послуг згідно з пунктом 21 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31,12.2015 №1307, на дату виявлення зазначеної помилки мас право скласти розрахунок коригування до такої податкової накладної, в якому всі правильно заповнені реквізити заголовної частини податкової накладної повторюються, а назва продавця (постачальника) товарів/послуг, в якій допущено помилку, заповнюється без помилки. У цьому випадку графи 1 - ІЗ розділу Б розрахунку коригування та розділ А, до яких вносяться узагальнюючі дані щодо сум коригування, не заповнюються (залишаються пустими).
Такий розрахунок коригування підлягає реєстрації в ЄРПН постачальником (продавцем) товарів/послуг та після такої реєстрації є підставою для включення до податкового кредиту сум ПДВ, зазначених у податковій накладній, до якої його складено.

Щодо застосування штрафних санкцій до продавця (постачальника) товарів/послуг у разі не виправлення помилки в обов’язкових реквізитах податкової накладної.

Відповідно до пункту 120-1.3 статті 120-1 розділу V ПКУ допущення продавцем товарів/послуг помилок під час зазначення обов'язкових реквізитів податкової накладної, передбачених пунктом 201.1 статті 201 розділу V ПКУ , виявлених контролюючим органом за результатами перевірки, проведеної за заявою покупця, - тягне за собою накладення на платника податку - продавця штрафу в розмірі 170 гривень та зобов’язання виправити такі помилки.

Невиконання податкового повідомлення-рішення контролюючого органу з попередженням про необхідність виправлення платником податків - продавцем зазначених в абзаці першому цього пункту помилок протягом 10 календарних днів, наступних за днем його отримання, - тягне за собою накладення на такого платника податку штрафу в розмірі;

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в такій
податковій накладній, - у разі невиправлення помилок протягом 15 календарних днів;

20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в такій податковій накладній, - у разі невиправлення помилок у строк від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в такій
податковій накладній, - у разі невиправлення помилок у строк від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в такій
податковій накладній, - у разі невиправлення помилок у строк від 61 до 90 календарних днів;

50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в такій
податковій накладній, - у разі невиправлення помилок у строк від 91 до 120 календарних днів;

60 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в такій податковій накладній, - у разі невиправяення помилок у строк від 121 до 150 календарних днів;

70 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в такій податковій накладній» - у разі невиправлення помилок у строк від 151 до і80 календарних днів;

100 відсотків суми податку на додану вартість» зазначеної в такій податковій накладній» - у разі невиправяення помилок після спливу 181 календарного дня.

Щодо подання пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації» зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування» реєстрацію яких зупинено.

Порядок зупиненні реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в €РПіі затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 201.8 року № 117 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі - Порядок № 117).

Відповідно до пункту 12 Порядку № 117, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Гака квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Згідно з підпунктом 4 пункту 13 Порядку № 117 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються, зокрема, пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.

Пунктом 16 Порядку № 117 визначено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 Порядку № 117, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог законів України від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги», від 22 травня 2003 року № 851 -IV «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06,2017 № 557, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 03.05.2017 за М* 950/30827 зі змінами та доповненнями.

Відповідно до пункту 21 Порядку № 117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є, зокрема, ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 1З Порядку № 117.

Пунктом 44.1 статті 44 розділу ІІ ПКУ визначено, що для цілей оподаткування платники податків зобов'язані весті облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
    
При цьому згідно з нормами чинного законодавства платники податку зобов'язані самостійно декларувати свої податкові зобов'язання та визначати сутність і відповідність здійснюваних ними операцій тим, які перераховані ПКУ.

Відповідно до пункту 52.2 статі 52 розділу ІІ ПКУ податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.