Державна податкова служба України розглянула звернення щодо відображення амортизації у фінансовій звітності, подачі декларації з податку на нерухоме майно та його сплати та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі — Кодекс), повідомляє.
Відповідно до пп. 19-1.1.28 п. 19-1. 1 ст. 19-1 Кодексу до функцій контролюючих органів належить, зокрема, надання індивідуальних податкових консультацій з питань податкового та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи.
Надання роз’яснень з питань порядку заповнення показників фінансової звітності не належить до компетенції ДПС.
Регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері бухгалтерського обліку, затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку в державному секторі, інші нормативно-правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності (частина друга ст. 6 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-ХІV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»).
Положенням про Міністерство фінансів України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 № 375, встановлено, що Мінфін є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері, зокрема, бухгалтерського обліку та аудиту, а також забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері контролю за дотриманням бюджетного законодавства.
Таким чином питання порядку відображення амортизації у фінансовій звітності комунального підприємства належить до компетенції Міністерства фінансів України.
Стосовно оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі — Податок).
Підприємство повідомило, що має на балансі 8 будинків, всі квартири в яких приватизовані, а місця загального користування (підвали, коридори та ін.) — неприватизовані.
Підприємство запитує про підстави виникнення у нього податкових зобов’язань з Податку за такі об’єкти нерухомості.
Платниками Податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості (пп. 266.1.1 п. 266.1 ст. 266 Кодексу).
Об’єктом оподаткування Податком є об’єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка (пп. 266.2.1 п. 266.2 ст. 266 Кодексу).
Таким чином, у підприємства виникатимуть податкові зобов’язання з Податку в частині об’єктів нерухомості або їх частки, які належать підприємству на праві власності.
Оскільки податкові взаємовідносини, зазначені у зверненні, потребують аналізу документів та матеріалів, які дають змогу ідентифікувати предмет звернення більш детально (зокрема, відомості про власника зазначених об’єктів нерухомості), пропонуємо для отримання роз’яснення з порушених питань платнику Податку або його уповноваженому представнику звернутися до контролюючого органу за місцезнаходженням зазначених об’єктів нерухомості з наданням усіх копій документів у порядку, встановленому законодавством.
Згідно з п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |