X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 20.02.2020 р. № 732/6/99-00-07-02-02-06/ІПК

Державна податкова служба України розглянула звернення щодо застосування Протоколу про внесення змін до українсько-кіпрської Конвенції про уникнення подвійного оподаткуванні при виплаті дивідендів резиденту Кіпру та, керуючись ст, 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), у межах компетенції повідомляє.

Відповідно до ст. З Кодексу, якщо міжнародним договором, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України, встановлено інші правила, ніж ті, що передбачені цим Кодексом, застосовуються правила міжнародного договору.

Конвенція між Урядом України і Урядом Республіки Кіпр про уникнення подвійного оподаткуванні та запобігання податковим ухиленням стосовно податків на доходи, яка ратифікована Верховною Радою України 04,07.2013, є чинною в українсько-кіпрських податкових відносинах з 07.08.2013 і далі - Конвенція).

Протокол про внесення змін до Конвенції (далі - Протокол) ратифіковано Верховною Радою України 30.10.2019 (Закон України №243-ІХ).

Згідно з повідомленням Міністерства закордонних справ України від 05.12.2019 № 72/14-6122-3120 (розміщено на офіційному сайті Верховної Ради України www.rada.gov.ya), яке було надіслано до ДПС Міністерством фінансів України, Протокол набув чинності 28.11.2019 і складає невід'ємну частину Конвенції, Пунктом І ст. 5 Протоколу, зокрема, передбачено:

„Цей Протокол застосовується:

a) стосовно податків, утриманих у джерела щодо сум, їжі виплачені або кредитовані нерезидентам на або після І січня 2019 року або першого січня календарного року, наступного за роком набрання чинності цим Протоколом, якщо ці дата буде пізніше, ніж І січні 2019 року: та

b) стосовно інших податків, які стягуються під час податкових років або періодів, що починаються на або після 1 січня 2019 року або першого січня календарного року, наступного за роком набрання чинності цим Протоколом, якщо ця дата буде пізніше, ніж 1 січня 2019 року”.

Таким чином, положення Конвенції із змінами, внесеними Протоколом, мають застосовуватись, починаючи з дати набуття чинності ним Протоколом у порядку, визначеному п. 1 ст. 5 Протоколу.

У зверненні, що розглядається, заявником ставиться питання щодо правомірності застосування відповідних положень Конвенції із змінами, внесеними Протоколом, у разі утримання податків при виплаті дивідендів резидентом України резиденту Кіпру в період з 01.01.2019 по 31.12.2019. тобто у контексті п. 1 ст. 5 Протоколу - „податків, утриманих у джерела щодо сум, які виплачені або кредитовані нерезидентам на або після 1 січня 2019 року".

З огляду на те, що дата набуття чинності Протоколом (28.11.2019) пізніше, ніж 1 січня 2019 року, ДПС вважає, що відповідно до п. 1 ст. 5 Протоколу положення Конвенції із змінами, внесеними Протоколом, мають застосовуватись в Україні стосовно податків, утриманих у джерела щодо сум, які виплачені або кредитовані нерезидентам, на або після 01.01 2020.

При цьому, оскільки питання, поставлене у зверненні, що розглядається, стосуються тлумачення положень Протоколу та, відповідно, Конвенції з урахуванням змін, внесених цим Протоколом, з огляду на повноваженні ДПС, встановлені Положенням про ДПС, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 06.03. 2019 № 227 (як центрального органу виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів); повноваження Міністерства фінансів України, встановлені ст. 3 Конвенції (які визначають Мінфін або його повноважного представника компетентним органом для цілей Конвенції), і Положенням про Мінфін, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20.08,2014 № 375 (як центрального органу виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України, та головного органу у системі центральних органів виконавчої влада, що, зокрема, забезпечує формуванні та реалізацію єдиної державної податкової та митної політики), з метою остаточного вирішення цього питання заявник може звернутися до Міністерства фінансів України.

Згідно з п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.