X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 27.02.2020 р. № 830/6/99-00-07-02-02-06/ІПК

Державна податкова служба України розглянула звернення щодо застосування Протоколу про внесення змін до українсько-швейцарської Конвенції про уникнення подвійного оподаткування при виплаті доходів резидентам Швейцарії та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.

Відповідно до ст. З Кодексу, якщо міжнародним договором, згода на обов’язковість якого надана Верховною Радою України, встановлено інші правила, ніж ті, що передбачені цим Кодексом, застосовуються правила міжнародного договору.
Конвенція між Урядом України і Швейцарською Федеральною Радою гро уникнення подвійного оподаткування стосовно податків на доходи і на капітал, яку ратифіковано Верховною Радою України 10.01.2002 (Закон України № 2929-ІІІ ), є чинною в українсько-швейцарських податкових відносинах з 26.02.2002 (далі - Конвенція).

Протокол про внесення змін до Конвенції (далі - Протокол) ратифіковано Верховною Радою України 18.09.2019 (Закон України № 105-ІХ).

Відповідно до п. 1 ст. XVI Протоколу «Договірні Держави повинн у письмовій формі повідомити одна одну дипломатичними каналами гро завершення внутрішньодержавних процедур, необхідних для набрання чинності цим Протоколом».

«Цей Протокол набирає чинності з дати останнього письмового повідомлення, відповідно до пункту 1 цієї статті. Цей Протокол застосовується:

a) стосовно податків, утриманих у джерела щодо сум, які виплачені нбо надані нерезидентам станом на або після першого січня календарного року, наступного за роком набрання Протоколом чинності;

b) стосовно інших податків, які стягуються під час податкових років, цо починаються станом на або після першого січня календарного року, наступного за роком набрання Протоколом чинності;

c) стосовно статті 26 Конвенції обмін інформацією, передбачений цям Протоколом, застосовується до запитів, поданих станом на або після дати набрання Протоколом чинності, до інформації, що стосується податкових років, які починаються станом на або після першого січня календарного року, наступного за роком набрання Протоколом чинності» (п. 2 ст. XVI Протоколу).

З урахуванням зазначеного, положення Конвенції із змінами, внесеними Протоколом, мають застосовуватись, починаючи з дати набуття чинності цим Протоколом у порядку, визначеному п. 2 ст. XVI Протоколу.

Водночас, слід зазначити, що порядок укладення, виконання та припинення дії міжнародних договорів України встановлено Законом України «Про міжнародні договори України», відповідно до ст. 9 якого «ратифікація міжнародних договорів України здійснюється шляхом прийняття закону про ратифікацію, невід’ємною частиною якого є текст міжнародного договору, на підставі підписаного та офіційно оприлюдненого Президентом України закону Голова Верховної Ради України підписує ратифікаційну грамоту, та засвідчується підписом Міністра закордонних справ України, якщо договором передбачено обмін такими грамотами».

Згідно з ст. 11 цього Закону «обмін ратифікаційними грамотами і передача грамот про ратифікацію міжнародних договорів України на зберігання депозитаріям здійснюються, якщо немає інеюї домовленості між сторонами, Міністерством закордонних справ України.

Таким чином, питання щодо дати набуття чинності Протоколом та, відповідно, чинності змін, які вносяться цим Протоколом до Конвенції, відносяться до компетенції Міністерства закордонних справ України».

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).