X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДПС У М.КИЄВІ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 04.03.2020 р. № 913/ФОП/26-15-33-18-12-ІПК

Головне управління ДПС у м. Києві, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі - ПКУ), розглянуло запит про надання індивідуальної податкової консультації ще до застосування спрощеної системи оподаткування та в межах компетенції повідомляє.

Законом України від 10.07.2003 № 1115-ІV "Про гастрольні заходи в Україні" (далі - Закон № 1115-ІV) визначено, що гастрольні заходи - це видовищні заходи (фестивалі, концерти, вистави, лекційно-концертні, розважальні програми, виступи пересувних циркових колективів, пересувні механізовані атракціони типу "Луна-парк" тощо) закладів, підприємств, організацій культури, творчих колективів, у тому числі тимчасових, окремих виконавців за межами їх стаціонарних сценічних майданчиків. Гастрольні заходи, за винятком благодійн их гастрольних заходів, проводяться з метою отримання доходів.

Стаціонарним сценічним майданчиком вважається сценічний майданчик, який належить закладу, підприємству чи організації культури, творчому колективу, виконавцю на правах власності або регулярно використовується ним не менше одного року на підставі інших цивільно-правових угод (абз. 8 ст. 1 Закону № 1115-ІV).

Згідно з п. З постанови Кабінету Міністрів України від 15.01.2004 №35 «Про затвердження Порядку організації та проведення гастрольних заходів» гастрольні заходи проводяться організаторами на підставі договорів, укладених відповідно до закону з гастролерами, власниками (уповноваженими нили органами чи особами) стаціонарних сценічних майданчиків та іншими підприємствами, установами та організаціями.

Організаторами гастрольних заходів є суб'єкти господарювання, що займаються організацією гастрольних заходів на території України і статутними документами яких передбачено таку діяльність (абз. 4 ст. 1 Закону № 1115-ІV).

Відповідно до п. 291.2 ст. 291 ПКУ спрощена система оподаткування, обліку та звітності - особливий механізм справляння податків і зборів, що встанови, оє заміну сплати окремих податків і зборів, встановлених п. 297.1 ст. 297 ПКУ, на сплату єдиного податку в порядку та на умовах, визначених цією главою з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності.

Фізична особа - підприємець може самостійно обрати спрощену систе лу оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим главою 1 розділу XIV ПКУ, та реєструється платником єдиного податку в порядіу? визначеному цією главою (п. 291.3 ст. 291 ПКУ).

Згідно з пп. З п. 291.4 ст. 291 ПКУ до платників єдиного податку третьої групи належать, зокрема, фізичні особи - підприємці, які не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудов их відносинах, не обмежена та у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 5000000 гривень.

Нормами п. 291.5 ст. 291 ПКУ визначені обмеження щодо здійснення видів діяльності для суб'єктів господарювання, зокрема фізичних осіб підприємців -платників єдиного податку першої - третьої груп.

Не можуть бути платниками єдиного податку першої - третьої груп суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність з організації, проведення гастрольних заходів (пп. 10 пп. 291.5.1 п. 291.5 ст. 291 ПКУ).

Разом з цим, обмеження щодо проведення театральної та концертної діяльності на власному або орендованому більше одного року майданчику чи прийняття участі у виступах як окремий виконавець, самостійний актф, для фізичної особи - підприємця платника єдиного податку першої - третьої груп п. 291.5 ст. 291 ПКУ не встановлені.

Відповідно до п. 299.7 ст. 299 ПКУ до реєстру платників єдиного податку вносяться, зокрема, відомості про види господарської діяльності.

У заяві про застосування спрощеної системи оподаткування зазначаються обрані суб'єктом господарювання види господарської діяльності згідно з КВЕД ДК 009:2010 (Класифікатор видів економічної діяльності) (гіп. 5 п. 293.3 ст. 298 ПКУ).

Діяльність самостійних артистів, таких як актори, танцюристи, музиканти віднесена до театральної та концертної діяльності код 90.01 (КВЕД ДК 009:2010 ).

Якщо код виду діяльності за КВЕД ДК 009:2010 передбачає кілька видів господарської діяльності, зокрема ті, які не дають права на застосування спрощеної системи оподаткування, то фізична особа - підприємець платник єдиного податку у заяві про застосування спрощеної системи оподаткування зазначає перелік видів діяльності, які віднесено до відповідного коду, крім видів господарської діяльності, на які встановлено заборону.

Слід зауважити, що платники єдиного податку зобов'язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ, - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому ними, зокрема, здійснювались види діяльності, які не дають права застосовування спрощеної системи оподаткування (пп.5 пп. 298.2.3 п. 298.2 ст. 298 ПКУ) або здійснювались види діяльності, не зазначені у реєстрі платників єдиного податку (пп. 7 пп. 298.2.3 п. 298.2 ст. 298 ПКУ).

Окрім того, ставка єдиного податку у розмірі 15 відсотків встановлюється, зокрема:

- до доходу, отриманого від провадження діяльності, не зазначеної у реэстрі платників єдиного податку, віднесених до першої або другої групи (пп. 2 п. 293.4 ст. 294 ПКУ);

- до доходу, отриманого від здійснення видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування для платників єдиного податку першої - третьої групи (фізичних осіб - підприємців) (пп. 4 п. 293.4 ст. 294 ПКУ).

Також, у разі виявлення відповідним контролюючим органом під час проведення перевірок порушень платником єдиного податку першої - третьої груп вимог, встановлених главою 1 «Спрощена система оподаткування, обліку та звітності» розд. XIV ПКУ, анулювання реєстрації платника єдиного податку першої - третьої груп проводиться за рішенням такого органу, прийнятим на підставі акту перевірки, з першого числа місяця, наступного за кварталом, в яко му допущено порушення (п. 299.11 ст. 299 ПКУ).

Водночас, платники єдиного податку несуть відповідальність відповідне до ПКУ за правильність обчислення, своєчасність та повноту сплати сум єдиного податку, а також за своєчасність подання податкових декларацій (п. 300.1 ст. 300 ПКУ).

Отже, фізична особа - підприємець, яка здійснює діяльність самостійного актора або проводить театральну (концерну) діяльність на власному або орендованому більше одного року майданчику з залученням інших акторів, як найманих працівників, може бути платниками єдиного податку за умови дотримання вимог, визначених п. 291.4 ст. 291 ПКУ та не здійснення видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування.

Разом з цим, якщо фізичною особою - підприємцем надаються послуги з організації театральної (концертної) діяльності акторів, які не є його найманими працівниками, то така діяльність порушує норми перебування на спрощеній системі оподаткування і є підставою для застосування ставки, визначеної п. 293.4 ст. 294 ПКУ, та переходу на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, діяльності фізичною особою - підприємцем

Контролюючі органи здійснюють свою діяльність в межах повноважень та функцій, визначених ст. 19і ПКУ та Положенням про Державну податкову службу України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 № 227, зокрема, відповідно до п. 19-1.1 ст. 19-1 ПКУ надають
індивідуальні податкові консультації відповідно до норм ПКУ.

Статтею 2 Закону № 1115-IV передбачено, що порядок організації і проведення гастрольних заходів визначається Кабінетом Міністрів України;

Отже ПКУ не містить норм, які регулюють гастрольну діяльність, у тому числі щодо визначення взаємовідносин між суб’єктами господарювання, які охоплюються поняттям «гастрольні заходи».

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 ПКУ індивідуальна податкова консультація лає індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.