X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДПС У М.КИЄВІ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 02.03.2020 р. № 871/10/26-15-05-09-01-14/ІПК

Статтями 6 та 19 Конституції України передбачено, що органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи діють у межах повноважень та спосіб, що визначені Конституцією та законами України,

Податковий кодекс України від 02.12.2010 № 2755-VI (із змінами та доповненнями) (далі - ПКУ) регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження, обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відловідальність за порушення податкового законодавства.

Згідно з п.п. 143.172-1 п.14.1 статті 14 ПКУ індивідуальна податкова консультація - роз'яснення контролюючого органу, надане платнику податків щодо практичного використання окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, та зареєстроване в єдиному реєстрі індивідуальних податкових консультацій.

Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчуванні та послуг визначені Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 № 265/95-ВР з наступними змінами та доповненнями ( Далі - Закон №265).

 Дія його поширюється на усіх суб'єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.

Відповідно до ст.З Закону № 265 суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі, (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов'язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.

Абзацем 4 ст.2 Закону № 265 визначено, розрахункова операція -прийманні від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.
 
Абзацем 17 ст.2 Закону № 265 визначено, розрахунковий документ - документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, розрахункова квитанція, проїздний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) коштів,купівлі -продажу іноземної валюти, надрукований у випадках, передбачених цим Законом, і зареєстрованим у встановленому порядку реєстратором розрахункових операцій або заповнений вручну.
 
Абзацем 2 ст. 2 Закону № 265 визначено, реєстратор розрахункових операцій - пристрій або програмно - технічний комплекс, в якому реалізовані фіскальні функції і який прзначений для реєстрації розрахункових операцій при продажу товарів (наданні послуг),операцій з купівлі- продажу іноземної валюти та/або реєстрації кількості проданих товарів (наданих послуг), операцій з приймання готівки для подальшого переказу.
 
До реєстраторів розрахункових операцій відносяться:

електронний контрольно - касовий апарат, електронний контрольно - касовий реєстратор, вбудований електронний контрольно - касовий реєстратор, комп'ютерно - касова система, електронний таксометр, автомат з продажу товарів (послуг) тощо.

Згідно з абзацем 8 ст.2 Закону № 265 вбудований електронний контрольно - касовий реєстратор розрахункових операцій, призначений для забезпечення реалізації фіскальних функцій у складі програмно - технічного комплексу самообслуговування, автоматів з продажу товарів (послуг0 тощо.

Роз'яснення ДПС України опубліковане на сайті https:/tax.gov.ua стосується лише платіжних терміналів, які використовуються для ініціюванняпереказу з рахунка, у тому числі видачі готівки, отримання довідкової інформації і друкування докумммента за операцією із застосуванням електронного платіжного засобу.

Відповідно п.1.32-1 ст.1 Закону України №2346-IIIвід 25.04.2001 «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні»(Далі - Закон 2346) з наступними змінами, платіжний термінал - електронний пристрій призначений для ініціювання переказу з рахунка, у тому числі видачі готівки, отримання довідкової інформації і друкування документа за операцією із застосуванням електронного платіжного засобу.

Програмно-технічний комплекс самообслуговування (Далі- ПТКС) не є платіжним терміналом в розумінні Закону 2346.

Таким чином підприємство здійснюючи операції надання послуг з приймання готівки для подальшого її переказу з використанням ПТКС, зобов'язане проводити їх на повну суму проведеної операції через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій (в тому числі - ПТКС) з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій.

У відповідності до п.52.2 ст.52 ПКУ податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.