X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 13.03.2020 р. № 1030/6/99-00-05-04-01-06/ІПК

Державна податкова служба України розглянула запит щодо надання податкової консультації та у порядку статті 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) та повідомляє.

Щодо проведення операції «службова видача» на реєстраторі розрахункових операцій (далі - РРО) у разі переміщення готівки з місця проведення розрахунків до місця її зберігання «каси-сейфу».

Правовідносини у сфері застосування РРО регулюються Кодексом та Законом України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі - Закон № 265).

Законом № 265 визначено правові засади застосування РРО у сфзрі торгівлі, громадського харчування та послуг. Дія його поширюється на улх суб’єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.

Встановлення норм щодо незастосування РРО у інших законах, крім Податкового кодексу України, не допускається.

Відповідно до п. 13 ст. З Закону № 265 суб’єкти господарювання, ті здійснюють розрахункові операції у готівковій або у безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при прода жу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведег ня розрахунків сумі коштів, яка зазначена у денному звіті РРО, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня.

Згідно ст. 2 Закону № 265 визначено, що місце проведення розрахунків -це місце, де здійснюються розрахунки із покупцем за продані товари (надані послуги) та зберігаються отримані за реалізовані товари (надані послуги) готівкові кошти, а також місце отримання покупцем попередньо оплачег их товарів (послуг) із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо.

У відповідності до п. 6 розділу III Порядку реєстрації та застосував ня РРО, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 05.07.2016 за № 918/29048, внесення чи видача готівки з місця проведення розрахунків повинні реєструватись через РРО з використанням операцій «службове внесення» та «службова видача», якщо такі внесення чи видача не пов’язані з проведенням розрахункових операцій.
Крім того, операція «службове внесення» використовується для реєстрації суми готівки, тка зберігається на місці проведення розрахунків на момент реєстрації першої розрахункової операції, що проводиться після виконання «Z-звіту».

При цьому сума готівкових коштів на місці проведення розрахунків (у скриньці РРО) має відповідати сумі коштів, зазначеній у денному зеіті реєстратора з урахуванням суми проведеною операцією «службова видача».

Крім того, відповідно до п. 11 розділу І Положення про ведення касов их операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 29 грудня 2017 року № 148, готівка, що надходить до кас, оприбутковується у день одержання готівки в повній сумі.

Оприбуткуванням готівки у касах відокремлених підрозділів установ/підприємств, які проводять готівкові розрахунки із застосуванням РРО без ведення касової книги, є забезпечення зберігання щоденних фіскальних звітних чеків (щоденних «Z-звітів») в електронній формі протягом строку, визначеного п. 44.3 ст. 44 Кодексу.

Враховуючи зазначене, відповідно до вимог п. 11 Положення № 148 суб’єкт господарювання самостійно визначає місце та спосіб зберігання фіскальних звітних чеків «Z-звітів»).

Окрім того, відповідно до п. 12 Положення № 148 установа/підприємст во на підставі цього Положення зобов’язане розробити та затвердити внутрішнім документом порядок оприбуткування готівки у касі установи/підприємства, у якому максимально врахувати особливості роботи як у станови/підприємства, так і його відокремлених підрозділів (внутрішній трудовий розпорядок, режим роботи, графіки змінності, порядок та особливості здавання готівко зої виручки (готівки) до банку). Для відокремлених підрозділів установи/підприємства порядок оприбуткування готівки у касі встановлюєте »ся та доводиться внутрішніми документами установи/підприємства. Розроблений порядок повинен відповідати вимогам цього Положення та не суперечити законодавству України.
Отже у випадку, якщо підприємство, протягом дня з застосуванням операції «службова видача», здійснило видачу готівки з місця проведення розрахунків до «каси-сейфу» та провело таку операцію з оформленням прибуткового касового ордеру на суму, що співпадає з операцією «службова видача», така готівка вважається оприбуткованою.

Крім того, для отримання роз’яснення з порушеного питання пропонуємо звернутись до Національного банку України як до розробника Положення № 148.

Згідно з пунктом 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.