X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДПС У ХАРКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 06.03.2020 р. № 975/ІПК/20-40-04-04-10

Головне управління ДПС у Харківській області розглянуло лист щодо надання Індивідуальної податкової консультації з питання застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи з питання укладення договорів про надання транспортн-експедиторських послуг з суб’єктом господарювання - фізичною особою - підприємцем, що є платником єдиного податку 3 групи;
 

особливості оподаткування вищевказаних господарських операцій;

 якими нормативними актами необхідно керуватися при заповненні товарно-транспортної накладної а також порядок її заповнення та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє таке.

Відповідно до нп. 19-1.1.28 н. 19-1.1 ст. 19-1 Кодексу до функцій контролюючих органів належить, зокрема, надання індивідуальних податкових консультацій, інформаційно-довідкових послуг з питань податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Згідно з п.п. 134.1.1 п, 134.1 ст. 134 Кодексу об'єктом оподаткування податком на прибуток є:
 прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень Кодексу.

Положеннями ПКУ не передбачено коригування фінансового результату до оподаткування на суму транспортно-експедиційних послуг, наданих експедитором ~ суб’єктом господарювання фізичною особою - підприємцем платником єдиного податку третьої групи.

 Такі операції відображаються згідно і правилами бухгалтерського обліку.

Відповідно до п. 44.1 ст. 44 Кодексу для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності,інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим п. 44.1 ст. 44 Кодексу.

При цьому згідно з абзацом першим п. 44.2 ст. 44 Кодексу для обрахунку об’єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування.

Частиною першою ст.9 Закону України від 1б липня 1999 року № 996-ХІV "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" із змінами та доповненнями (далі - Закон № 996) встановлено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи.

Первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію (абзац одинадцятий ст. 1 Закону № 996).

Перелік обов'язкових реквізитів, які повинні мати первинні документи, визначено частиною другою ст. 9 Закону № 996.

Порядок створення, прийняття і відображення у бухгалтерському обліку, а також зберігання первинних документів, облікових регістрів, бухгалтерської та іншої звітності, що грунтується на даних бухгалтерського обліку, підприємствами, їх об'єднаннями та госпрозрахунковими організаціями (крім банків) незалежно від форм власності, установ та організацій, основна діяльність яких фінансується за рахунок коштів бюджету, визначено Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95 № 88, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 05.06.1995 за № 168/704 (із змінами та доповненнями).

Згідно з пп. 37 п. 4 Положення про Міністерство інфраструктури України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від ЗО червня 2015 року № 460 (із змінами та доповненнями), зазначене Міністерство відповідно до покладених завдань затверджує, зокрема, правила перевезення вантажів автомобільним транспортом в Україні.

Правила перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, а також форма товарно-транспортної накладної затверджені наказом Міністерства транспорту України від 14.10.1997 № 363 (із змінами та доповненнями), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 20.02.1998 за № 128/2568.

Регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері бухгалтерського обліку, затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку в державному секторі, інші нормативно правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності (частина друга ст. б Закону № 996).

Отже, з питання заповнення товарно-транспортної накладної та складанні первинних документів для підтвердження витрат на транспортування доцільно звернутися до Міністерства інфраструктури України та Міністерства фінансів України.

Згідно з п, 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.