X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 16.03.2020 р. № 1064/6/99-00-05-04-01-06/ІПК

Державна податкова служба України розглянула запит ТОВ........................
щодо надання податкової консультації з питань застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі - РРО) при здійсненні операцій з подальшого переказу коштів та в порядку статті 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) повідомляє.

Правовідносини у сфері застосування РРО регулюються Кодексом та Законом України від Об липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчуванні та послуг» (далі - Закон № 265).

Законом № 265 визначено правові засади застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.

 Дія його поширюється на усіх суб’єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.

Встановлення норм щодо незастосування РРО у інших законах, крім Податкового кодексу України, не допускається.

Відповідно до ст. 2 Закону № 265 розрахункова операція - це приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.

Крім того, ст. 2 Закону №» 265 визначено, що РРО - не пристрій або програмно-технічний комплекс, в якому реалізовані фіскальні функції і який призначений для реєстрації розрахункових операцій при продажу товарів (наданні послуг), операцій з купівлі-продажу іноземної валюти та/або реєстрації кількості проданих товарів (наданих послуг), операцій з приймання готівки для подальшого переказу.

 До РРО відносяться: електронний контрольно-касовий апарат,електронний контрольно-касовий реєстратор, комп'ютерно - касова система, електронний таксометр, автомат з продажу товарів(послуг) тощо.

Згідно з п.2 ст.3 Закону № 265 суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та безготівковій формі, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті,замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов'язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.

Разом з тим п.2 ст.9 Закону №265 визначено,що РРО та розрахункові книжки не застосовуються,зокрема, при виконанні банківських операцій, крім операцій комерційних агентів банків та небанківських фінансових установ з приймання готівки для подальшого її переказу з використанням ПТКС.

Відповідно до звернення Товариство є небанківською фінансовою установою та здійснює діяльність з приймання готівки для подальшого переказу.

Отже, Товариство зобов'язане застосовувати РРО при здійсненні операцій з приймання готівки для подальшого переказу за допомогою ПТКС.

Крім того, ПТКС має бути фіскалізований та переведений у фіскальний режим роботи.

Загальний порядок проведення переказу коштів у межах України регулюється Законм України від 06 кввітня 2001 року № 2346-ІІІ «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні»(далі-Закон № 2346).
 

Пунктом 1.24 ст. 1 Закону № 2346 визначено,що переказ коштів - це рух певної суми коштів з метою її зарахування на рахунок отримувача або видачі йому у готівковій формі.

Переказ коштів умовно поділяється на три етапи:

ініціювання переказу (регулюється ст. 20-26 Закону №2346),виконання переказу (ст.27,28 Закону №2346) та завершення переказу (ст.30,31 Закону № 2346).

Внесення готівкових коштів для подальшого переказу за допомогою платіжних пристроїв (до яких згідно з п.1.322 ст.1 Закону № 2346 належить і ПТКС, відповідно до п. 21.1 ст.21 Закону № 2346, є одним із шляхів ініціювання переказу коштів.

Зважаючи на це, а також на норми Закону про фінансові послуги, відповідно до яких діяльність а переказу коштів є фінансовою послугою, що надання можливості користувачам ініціювати переказ коштів (у тому числі за допомогою ПТКС) є надання послуги з переказу коштів.

Крім того, слід враховувати, що під час надання послуги з переказу коштів надавачі такої послуги зазвичай отримують за це відповідну комісійну винагороду.

Тому, зважаючи на вищезазначене, ДПС вважає, що під час здійснення операцій комерційних агентів банків та небанківських фінансових установ з приймання готівки для подальшого її переказу з використанням ПТКС (за винятком ПТКС, що дають зміну користувачеві здійснювати виключно операції з отримання коштів) мають застосовуватися РРО.

Окремо зазначаємо, що зміни до Закону № 265, які наберуть чинності з 19.04.2020 року, не змінюють вимог до небанківських фінансових установ щодо застосування РРО при наданні послуг з переказу коштів.

Запровадження програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі -ПРРО), у тому числі ї використання їх з ПТКС можливо та на сьогодні тривають відповідні дії, у тому числі проводяться робочі зустрічі з представниками фінансового ринку для урегулювання проблемних питань.

 Згідно з пунктом 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.