X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДПС У М.КИЄВІ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 07.04.2020 р. № 1411/10/26-15-32-04-16/ІПК

Головне управління ДПС у м. Києві розглянуло звернення Товариства щодо надання індивідуальної податкової консультації стосовно реалізації пального у тарі до 5 літрів та в межах компетенції повідомляє.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У зверненні Товариство поінформувало, що при реєстрації податкової накладної від 13.02.2020 № 209 отримало квитанцію від 25.02.2020, де за результатами обробки вказано, що відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), реєстрація ПН/РК від 13.02.2020 № 209 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена.

Відсутні відомості у Реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального, щодо товару/послуги, 2710129000, що відповідає п. З Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Товариство просить надати роз’яснення у вигляді індивідуальної податкової консультації з наступних питань:

1. Чи підлягає реєстрації в реєстрі платників акцизного податку з реалізаг ії пального особа, яка реалізує товар «Рідина для знежирення», «Знежирювач» (УКТ ЗЕД 2710129000) в споживчій тарі ємністю 200 мл, 250 мл, 500 мл, 600 мл, 1000 мл і не є його виробником?

2. Чи є підставою для зупинення реєстрації податкової накладної по податку    на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових    накладних відсутність реєстрації продавця-платника ПДВ в реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального, що реалізує товар «Рідина для знежирення», «Знежирювач» (УКТ ЗЕД 2710129000) в споживчій тарі ємністю 200 мл, 250 мл, 500 мл, 600 мл, 1000 мл і не є його виробником?

3. Чи є підставою для відмови в реєстрації податкової накладної по
податку    на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових    накладних
відсутність реєстрації продавця-платника ПДВ в реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального, що реалізує товар «Рідина для знежирення», «Знежирювач» (УКТ ЗЕД 2710129000) в споживчій тарі ємністю 200 мл, 250 мл, 500 мл, 600 мл, 1000 мл і не є його виробником?

Щодо питання 1.

Платником акцизного податку є особа, яка реалізує пальне (п.п. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 Кодексу).

Відповідно до п.п. 14.1.141-4 п. 14.1 ст. 14 Кодексу пальне - нафтопродукти скраплений газ, паливо моторне альтернативне, паливо моторне сумішеве речовини, що використовуються як компоненти моторних палив, інші товари зазначені у п.п. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Кодексу.

Згідно п.п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу реалізація пального - будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального або спирту етилового з переходом права власності на таке пальне або спирт етиловий чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу/акцизного складу пересувного:

до акцизного складу; до акцизного складу пересувного;

для власного споживання чи промислової переробки;

будь-яким іншим особам.

Не вважаються реалізацією пального операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України:

у споживчій тарі ємністю до 5 літрів (включно), крім операцій з реалізації такого пального його виробниками;

при використанні пального, з якого сплачено акцизний податок, виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки суб’єктами господарювання, які не є розпорядниками акцизного складу.

Тобто, всі операції з фізичної передачі пального, крім (відпуску, відвантаження) пального у споживчій тарі ємністю до 5 літрів (включно) та при використанні пального, з якого сплачено акцизний податок, виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки суб’єктами господарювання, які не є розпорядниками акцизного складу, будуть вважатися реалізацією пального та суб’єкт господарювання, який здійснюватиме такі операції вважатиметься платником акцизного податку в розумінні п.п. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 Кодексу.

Щодо питання 2.

Відповідно до п.п. 201.16 ст. 201 Кодексу реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ст. 6 та ст. 19 Конституції України передбачено, що органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи діють у межах повноважень та спосіб, визначені Конституцією та законами України.

Працівники органів Державної податкової служби України у своїй діяльності керуються нормами п.п. 21.1.1 п. 21.1 ст. 21 Кодексу «...посадові та службові особи контролюючих органів зобов’язані дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами», та діють на підставі і у межах, що передбачені Конституцією та законами України.

Комісія ГУ ДПС у м. Києві з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Комісія ГУ ДПС у м. Києві) в своїй роботі керується вимогами Постанови Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 «Про
затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних»
(далі - Постанова), яка набула чинності з 01.02.2020 та Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520 «Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію /відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригувань в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі - Порядок прийняття рішень).

Постановою затверджено наступні Порядки:

Порядок зупинення реєстрації податкової    накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок зупинення);

Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок розгляду скарги).

Порядок зупинення визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстрі).

Відповідно до п. 6 Порядку зупинення, у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до п. 7 Порядку зупинення, у разі коли за результатами моніторингу податкова накладна/розрахунок коригування відповідає критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної платником податку, яка має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Додатком № 3 до Порядку зупинення визначено «Критерії ризиковості здійснення операцій», згідно п. З «відсутність на дату складання податкової накладної/розрахунку коригування відомостей (актуального запису) в Реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального щодо суб’єкта господарювання, який подав для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/ розрахунку коригування, у яких зазначено товар (пальне) за кодом згідно з УКТ ЗЕД відповідно до п.п. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Кодексу».

Щодо питання 3.

Відповідно до Порядку прийняття рішень письмові пояснення та копії документів, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов’язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.

Письмові пояснення та копії документів, платник податку подає до ДПС в електронній формі засобами електронного зв’язку, визначеними ДПС з урахуванням вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Відповідно до п. 11 Порядку прийняття рішень Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Керуючись нормами чинного законодавства України, суб’єкти господарювання та інші учасники відносин у сфері господарювання повинні провадити свою діяльність у межах встановленого правового господарського порядку, додержуючись вимог законодавства.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.