X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 07.04.2020 р. № 1417/6/99-00-07-02-02-06/ІПК

Державна податкова служба України розглянула звернення щодо визнання операцій із закупівлі комплектуючих такими, що відповідають принципу «витягнутої руки», та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє таке.

Відповідно до наданої інформації, підприємство здійснювало операції із закупівлі комплектуючих для виробництва кінцевої продукції оборонного виробництва у нерезидента, зареєстрованого у державі, включеній до переліку держав (територій), затвердженого Кабінетом Міністрів України відповідно до п.п. 39.2.1.2 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу.

 При цьому, кінцева продукція оборонного підприємства визнана такою, щодо якої був укладений державний контракт.

Однією з умов, за яких господарські операції визнаються такими, що відповідають принципу «витягнутої руки», визначені у п.п. 39.2.1.8 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст.39 Кодексу, вважається така, що якщо ціни (націнки) на товари (роботи, послуги) підлягають державному регулюванню згідно із законодавством, то ціна вважається такою, що відповідає принципу «витягнутої руки», якщо вона встановлена відповідно до правил такого регулювання.

 Це положення не поширюється на випадки, коли встановлюється мінімальна (максимальна) ціна продажу або індикативна ціна.

 У такому разі ціна операдії, що відповідає принципу «витягнутої руки», визначається відповідно до цієї статті, але не може бути меншою за мінімальну або індикативну ціну та більшою за максимальну ціну.

Згідно з положеннями ст. 13 Господарського кодексу України держание замовлення є засобом державного регулювання економіки шляхом формування на договірній (контрактній) основі складу та обсягів продукції (робіт, послуг), необхідної для пріоритетних державних потреб, розміщення державних контрактів на поставку (закупівлю) цієї продукції (виконання робіт, надання послуг) серед суб'єктів господарювання, незалежно від їх.

Державним контрактом вважається договір, укладений державним замовником від імені держави з суб'єктом господарювання - виконавцем державного замовлення, в якому визначаються економічні та правові зобов'язання сторін і регулюються їх господарські відносини.

Засади та загальний порядок формування державного замовлення на поставку (закупівлю) продукції, виконання робіт, надання послуг для задоволення пріоритетних державних потреб визначаються законом.


Загальні правові засади планування і формування державного оборонного замовлення та регулює особливості відносин, пов'язаних з визначенням та здійсненням процедур закупівлі продукції, виконанням робіт та наданнлм послуг оборонного призначення (продукція, роботи і послуги) встановлено Законом України «Про державне оборонне замовлення» від 3 березня 1999 року № 464-ХІУ (зі змінами та доповненнями) (далі - Закон).

Відповідно до вимог ст. 7 Закону укладення державних контрактів з оборонного замовлення здійснюється державними замовниками з урахуванням затверджених основних показників оборонного замовлення шляхом визначення на конкурентних засадах виконавців серед суб'єктів господарської діяльності, якщо інше не передбачено законами України "Про публічні закупівлі" та "Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони", та цим Законом.

Державні замовники здійснюють відбір виконавців з постачання (закупівлі) продукції, робіт і послуг:

якщо їх закупівля за оборонним замовленням становить держав ау таємницю, - у порядку, передбаченому цим Законом;

в інших випадках - у порядку, визначеному законами України "Про публічні закупівлі" та "Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони".

У разі якщо закупівля    продукції,робіт    і послуг за оборонним замовленням становить державну таємницю, такі продукція, роботи і послуги закуповуються у суб'єктів господарювання, що зареєстровані як виробники продукції, робіт і послуг оборонного призначення, закупівлі яких становлять державну таємницю, без застосування конкурентних процедур.

У разі якщо закупівля    продукції, робіт і послуг за оборонним замовленням становить державну таємницю, така продукція, роботи і послуги можуть також закуповуватися у іноземних суб'єктів господарювання.

 Відбір таких виконавців здійснюється державним замовником без застосування конкурентних процедур на підставі обґрунтованих та документально підтверджених результатів маркетингових досліджень ринку продукції, робіт, послуг оборонного призначення.

Порядок проведення маркетингових досліджень ринку продукції, робіт, послуг оборонного призначення затверджується Кабінетом Міністрів України.

Порядок формування ціни на продукцію, роботи, послуги оборонного призначення у разі, якщо відбір виконавців з постачання (закупівлі) такої продукції, робіт, послуг здійснюється без застосування конкурентних процедур, визначається Кабінетом Міністрів України.

Згідно із п.п. 39.2.1.7 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу господарські операції, передбачені п.п. 39.2.1.1 (крім операцій, що здійснюються між нерезидентом та його постійним представництвом в Україні) і 39.2. .5 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу, визнаються контрольованими, якщо одночасно виконуються такі умови:

річний дохід платника податків від будь-якої діяльності, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 150 млн. грн. (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік;

обсяг таких господарських операцій платника податків з кожним контрагентом, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 10 млн. грн. (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік.

Разом з цим повідомляємо, що визначити чи відповідає ціна здійснення конкретних операцій принципу «витягнутої руки» можливо лише в рамках перевірки цих операцій відповідно до ст. 39 Кодексу.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).