Державна податкова служба України відповідно до статті 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) розглянуло звернення Товариства від 18.03.2020 щодо обліку пального на акцизних складах та у межах компетенції повідомляє таке.
Товариство зазначило, що є платником акцизного податку, розпорядником акцизного складу та має ліцензію на право оптової торгівлі пальним,за наявності місць оптової торгівлі, у зв’язку з чим, виникла необхідність в отриманні індивідуальної податкової консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Товариство звертається з проханням надати консультацію з наступних питань:
Яку відповідальність нестиме Товариство в період з 01 квітня по 21 травня 2020 року в разі необладнання рівнемірами-лічильниками резервуарів (які введені в експлуатацію та загальна місткість яких не перевищує 1000 ку5. метрів) на акцизному складі?
Яку відповідальність нестиме Товариство в період з 01 квітня по 31 травня 2020 року в разі неподання електронних документів (що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального) з акцизних складів, па яких розташовані резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 ку5. метрів?
Згідно з абзацом першим пп. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI, зі змінами та доповненнями, (далі -ПКУ), акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами - лічильниками рівня таких товар в (продукції) у резервуарі, а для скрапленого газу (пропану або суміші пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2711 12 11 00, 2711 12 19 00, 2711 12 91 00, 2711 12 93 00, 2711 12 94 00, 2711 12 97 0), 2711 13 10 00, 2711 13 30 00, 2711 13 91 00, 2711 13 97 00, 2711 14 00 00, 2711 19 00 00, 2901 10 00 10 - також можуть бути обладнані пристроями для вимірювання рівня або відсотка пального у резервуарі (далі - рівнемір-лічильник) на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.
Пунктом 128 прим. 1.1 ст. 128 прим. 1 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ, із змінами та доповненнями (далі - ПКУ), передбачено, зокрема, що необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 20000 грн за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу, та/або незареєстрований витратомір-лічильник.
Повторне протягом року вчинення на тому самому акцизному складі будь-якого з порушень, передбачених абзацом першим п. 128 прим. 1.1 ст. 128 прим. 1 ПКУ, - тягне за собою накладення штрафу в розмірі 50000 грн за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу , та/або незареєстрований витратомір-лічильник.
При цьому, згідно з п. 18 підрозд. 5 розд. XX "Перехідні положення" ПКУ, норми ст. 128 прим. 1 ПКУ застосовуються:
з 01 липня 2019 року - до розпорядника акцизного складу, на акцизному складі якого розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 20000 куб. метрів (крім розпорядника акцизного складу, який до 01 липня 2019 року не підпадав під визначення платника податку відповідно до п. 212.1 ст. 212 ПКУ);
з 01 жовтня 2019 року - до розпорядника акцизного складу, на акцизному складі якого розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 1000 куб. метрів, але не перевищує 20000 куб. метрів (крім розпорядника акцизного складу, який до 01 липня 2019 року не підпадав під визначення платника податку відповідно до п. 212.1 ст. 212 ПКУ);
з 01 квітня 2020 року - до розпорядника акцизного складу, на акцизному складі якого розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів (крім розпорядника акцизного складу, який до 01 липня 2019 року не підпадав під визначення платника податку відповідно до п. 212.1 ст. 212 ПКУ);
з 01 липня 2020 року - до розпорядника акцизного складу, який до 01 липня 2019 року не підпадав під визначення платника податку відповідно до п 212.1 ст. 212 ПКУ (незалежно від загальної місткості резервуарів, розташованих на акцизному складі такого розпорядника), а також до вітчизняних підприємств, на яких здійснюється діяльність з переробки нафти, газового конденсату, природного газу та їх суміші з метою вилучення цільових компонентів (сировини), що передбачає повний технологічний цикл їх переробки в готову продукцію (пальне).
Відповідно до абзацу тридцятого пп. 230.1.3 п. 230.1 ст 230 ПКУ дані про залишки пального та про обсяг обігу пального подаються електронний и засобами зв'язку у формі електронних документів, яка затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Формат даних та структура Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі (далі -Реєстр) затверджено наказом Міністерства фінансів України від 27.11.2018 № 944 (далі - Наказ № 944).
Реєстр складається із записів з посиланням на електронні документи, які подаються, зокрема, у формі довідки про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального (абзац третій п. 1 розд. II Наказу № 944).
Пунктом 128 прим. 1.3 ст. 128 прим. 1 ПКУ передбачено, що незабезпечення з вини розпорядника акцизного складу своєчасного подання до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального - тягне за собою накладення штрафу в розмірі 1000 грн за кожний неподаний електронний документ.
Додатково інформуємо, що згідно з абзацом третім п.25 підрозд.5 розд. XX "Перехідні положення" ПКУ норми п. 128 прим. 1.3 ст. 128 ПКУ за неподання електронних документів з акцизних складів, на яких розташовані резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб.м., починають застосовуватися з 1 квітня 2020 року.
Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |