X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 24.04.2020 р. № 1651/6/99-00-05-04-01-06/ІПК

Державна податкова служба України розглянула запит....... щодо надання податкової консультації та в порядку статті 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) повідомляє.

Відповідно до запиту на Підприємстві, згідно з наказом директора, затверджено порядок розрахунку ліміту залишку готівки в касі.

Згідно із зазначеним порядком для визначення і встановлення ліміту каси, середньоденне надходження готівки до каси підприємства розраховується в такому порядку:

як розрахунковий період використовується один місяць з останніх дванадцяти місяців, що передують установленню ліміту каси, в якому сума надходжень готівки була найбільшою;

для розрахунку ліміту каси враховуються усі види надходжень готівкою до каси підприємства за розрахунковий період (включаючи суми, отримай з поточних рахунків у банках);

розмір ліміту каси розраховується шляхом ділення суми надходжень готівки до каси за розрахунковий період на кількість робочих днів у цьому розрахунковому періоді.

Отримана величина округляється до цілих гривень за математичними правилами округлення.

Які податкові норми порушує підприємство за встановлення саме такого порядку для встановлення ліміту каси?

Чи були би порушені норми у разі встановлення розрахункового періоду один тиждень з останніх п’ятдесяти двох тижнів, що передують установленню ліміту каси, в якому сума надходжень готівки була найбільшою?

Правовідносини у цій сфері регулюються постановою Правління Національного банку України від 27.12.2017 № 148 «Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні» (далі - Постанова № 148).

Відповідно до підпункту 1) пункту І2 Постанови № 148 суб’єкти господарювання самостійно розробляють та затверджують порядок оприбуткування готівки в касі та порядок розрахунку ліміту каси з урахуваї шям норм Положення про ведення касових операцій.

Пунктом 50 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні визначено, що установа, підприємство, небанківська фінансова установа на підставі цього Положення та з урахуванням особливостей роботи зобов’язані розробити та затвердити внутрішнім документом порядок розрахунку ліміту каси установи, підприємства, небанківської фінансової установи та їх відокремлених підрозділів.

У розрахунку враховується строк здавання установою, підприємством, небанківською фінансовою установою готівкової виручки (готівки) для її зарахування на рахунки в банках, визначений договором банківського рахунку та не враховується готівка, унесена через платіжні пристрої, що належать небанківським фінансовим установам.

Ліміт каси установи, підприємства, небанківські фінансові установи встановлюють на підставі розрахунку середньоденного надходження готівки до каси або її середньоденної видачі з каси за рішенням керівника установи, підприємства, небанківської фінансової установи або уповноваженої ним особи.

Установи/підприємства, що розпочинають свою діяльність, а також підприємства, діяльність яких була пов’язана виключно з безготівковими розрахунками та які відповідно до встановленого законодавством України порядку отримують право на здійснення додаткового виду діяльності, до передбачає здійснення готівкових розрахунків, на перші три місяці їх роботи (з дня першого готівкового розрахунку) ліміт каси встановлюють згідно з прогнозними розрахунками.

Ліміт каси, установлений з урахуванням прогнозних розрахунків, у двотижневий строк після закінчення перших трьох місяців їх роботи переглядається за фактичними показниками діяльності.

Згідно з пунктом 53 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні ліміт каси вважається нульовим, якщо установою/підприємством його не встановлено (незалежно від причин такого невстановлення).

Уся готівка, що перебуває в касі установи/підприємства на кінець робочого дня і не здана нею/ним відповідно до вимог цього Положення, уважається понадлімітною, якщо установою/підприємством ліміт каси не встановлено (незалежно від причин такого невстановлення).

Установлений ліміт каси та строки здавання готівкової виручки (готівки) можуть переглядатися у зв’язку із змінами законодавства України або за наявності відповідних обставин (зміни в надходженнях/видатках готівки, внутрішнього трудового розпорядку/графіків змінності тощо), а керівники установ/підприємств несуть відповідальність за дотримання вимог цього Положення щодо встановлення ліміту каси та за достовірність відповідних показників, зазначених у розрахунку встановлення ліміту залишку готівки в касі (пункти 55 та 56 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні).

З урахуванням викладеного вважаємо, що наведений Підприємством приклад порядку розрахунку ліміту залишку готівки в касі не порушує податкових норм та не суперечить вимогам Постанови № 148.

Водночас, для отримання більш змістовної та ґрунтовної відповіді із зазначеного питання пропонуємо звернутися до Національного банку України, як до розробника Постанови № 148.

Згідно з пунктом 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.