X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДПС У МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 24.04.2020 р. № 1648/ІПК/14-29-05-06-08

Головне управління ДПС у Mиколаївській області розглянулописьмовий запит про надання індивідуальної податкової консультації від...(...від...), щодо окремих положень законодавства України з питань застосування реєстраторів розрахункових операцій та в межах своїх повноважень повідомляє.

Статтями 6 та 19 Конституції України передбачено, що органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конститицією межах і відповідно до законів України.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи діють у межах повноважень та спосіб, що визначені Конституцією та законами України.

Податковий кодекс України від 02.12.2010 № 2755-VI (із змінами та доповненнями) (далі - ПКУ) регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів.. повноваження, обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

У відповідності до статті 19 ПКУ контролюючі органи здійснюють адміністрування податків, зборів, платежів; контролюють своєчасність подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням і мплатою податків, зщборів, платежів), своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів та інше.

Згідно з пп. 14.1.172.1 п. 14.1 статті 14 ПКУ індивідуальна податкова консультація - роз'яснення контролюючого органу, надане платнику податків щодо практичного використання окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, та зареєстроване в єдиному реєстрі індивідуальних податкових консультацій.

Інструкцією про безготівкові розрахунки в Україні у національній валюті, затвердженою постановою Правління Національного банку України від 21.01.2004 № 22 визначено, що безготівкові розрахунки - це перерахування певної суми коштів з рахунків платників на рахунки отримувачів коштів, а також перерахування банками за дорученням підприємств і фізичних осіб коштів. унесених ними готівкою в касу банку, на рахунки отримувачів коштів.

Ці розрахунки проводяться банком на підставі розрахункових документів на паперових носіях чи в електронному вигляді.

Відповідно до п. 2 ст. 13 Закону України від 03 вересня 2015 року № 675-VIII "Про електронну комерцію" способи, строки та порядок розрахунків у сфері електронної комерції визначаються в електронному договорі з урахуванням вимог законодавства України.

Крім того повідомляємо. що правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначені Законом України від 06.07.95 № 265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг" зі змінами та доповненнями (далі - Закон № 265).

Дія його поширюється на усіх суб'єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб'єктів господврювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.

Відповідно до статті 3 Закону № 265 - суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі та надання послуг - зобов'язані використовувати реєстратори розрахункових операцій.

Враховуючи вищевикладене, у разі здійснення розрахунків при продажу товару (наданні послуг), а саме: операції із оплаии покупцями рахунків за товари підприємства, що згенеровані дистанційним способом (на сайті підприємства) та здійснені без застосування платіжних карток через банківські установи, зокрема, шляхом внесення готівки через касу банку на рахунок підприємства - реєстратори розрахункових операцій не застосовуються.

Також при здійсненні оплати покупцями рахунку підприємства через банківський термінал самообслуговування - реєстратори розрахункових операцій не застосовуються.

Водночас при оплаті покупцем рахунку підприємства за допомогою інтернет-банкінгу - реєстратори розрахункових операцій застосовуються, а розрахунковий документ в такому випадку надається (надсилається) споживачу разом із товаром.

Щодо необхідності застосування РРО у випадку, якщо покупці будуть передавати гроші за товар, що був замовлений на сайті підприємства, посередникові на підставі укладеного підприємством посередницького договору, а посередник буде перераховувати їх на рахунок підприємства, у Вашому письмовому запиті відсутня достатня інформація для надання вичерпної відповіді по суті порушених питань.

Надаємо відповідь виходячи із загальних вимог чинного законодавства.

Під час відвантаження товару посередникові , за умови переходу права власності на товар до посередника, розрахунки Вашого підприємства з посередником за вищезазначений товар будуть вважатися безготівковими та проводяться без застосування реєстратора розрахункових операцій.

Якщо право власності на товар не переходить до посередника, а посередник здійснює лише доставку даного товару покупцю за умови передплати, аналогічно, як у разі доставки товару поштою продавець при продажу товарів повинен забезпечити доставку покупцю раніше роздруклваного розрахункового документа (чека) разом із придбаним товаром.

Якщо доставка товару здійснюється посередником за умови післяплати, то посередник видає оозрахунковий документ (чек) покупцю в момент оплати коштів за придбаний товар.

При цьому розрахунковий документ (чек) повинен бути роздрукований з використанням РРО, зареєстрованого на транспортний засіб, яким здійснюється доставка.

У разі, якщо покупець, використовуючи мережу інтернет, замовив товар і розрахунок за нього (передплата) була здійснена з застосуванням платіжних систем Portmone, LiqPay - реєстратори розрахункових операцій застосовуються, а розрахунковий документ в такому випадку надається (надсилається) споживачу разом із товаром.

Водночас повідомляємо, що відповідно до п. 6 та п. 7 ст. 7 Закону України від 20 травня 1999 року № 679-XVI "про Національний банк України" Національний банк, зокрема, регулює діяльність платіжних систем та систем розрахунків в Україні, визначає порядок і форми платежів, у тому числі між банками, та визначає напраями розвитку сучасних електронних банківських технологій, створює та забезпечує безперервне, надійне та ефективне функціонування, розвиток створення ним платіжних та облікових систем, контролює створення платіжних інструментів, систем автоматичної банківської діяльності та засобів захисту банківської інформації.


При оплаті покупцем замовленого на сайті підприємства товару платіжною картою Visa, MasterCard, та якщо підприємство користується інтернет- еквайрингом, оплата здійснюється через сайт підприємства - застосування реєстраторів розрахункових операцій є обов'язковим, а розрахунковий документ у такому випадку надається (надсилається) споживачу разом із товаром.

Додатково зазначаємо, що зміни в Законі № 265/95-ВР, щодо застосування програмних реєстараторів розрахункових операцій мали б відбутися із набранням чинності Закону України від 20.09.2019 № 128-IX "Про внесення змін до Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" та інших законів України щодо детенізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг", однак Законом України 17 березня 2020 року № 533-IX "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших  законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)" внесено зміни до таких законодавчих актів України, а саме: п. 2 ст. 5 передбачено, що у Законі України "Про внесення змін до Хакону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг" та інших законів України щодо детенізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг" у розділі ІІ "Прикінцеві та перехідні положення у пункті...абзаці першому слова "через шість місяців з дня його опублікування" замінити словами і цифрами "з 1 серпня 2020 року".

Отже передбачені зміни мають набрати чинності з 01.08.2020.

Згідно з п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.