Державна податкова служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), розглянула звернення щодо оподаткування окремих видів доходів і в межах компетенції повідомляє, що відповідь надається з урахуванням фактичних обставин викладених у зверненні.
Відповідно до п.п. 21.1.6 п. 21.1 ст. 21 Кодексу посадові особи контролюючих органів зобов’язані не допускати розголошення інформації з обмеженим доступом, що одержується, використовується, зберігається під час реалізації функцій, покладених на контролюючі органи.
Підпунктами 70.3.3 та 70.3.4 п. 70.3 ст. 70 Кодексу, передбачено, що до інформаційної бази Державного реєстру фізичних осіб - платників податків (далі - Державний реєстр) включаються дані про фізичних осіб:
сума нарахованих та/або отриманих доходів;
сума нарахованих та/або сплачених податків.
Згідно з п.п. 70.15.2 п. 70.15 ст. 70 Кодексу відомості з Державного реєстру є інформацією з обмеженим доступом, крім відомостей про взяття на облік фізичних осіб - підприємців та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність.
Порядок отримання відомостей з Державного реєстру про суми виплачених доходів та утриманих податків визначено розділом X Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 № 822 та зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 25.10.2017 за № 1306/31174.
Фізична особа, яка зареєстрована у Державному реєстрі, може отримати відомості про себе, наявні у Державному реєстрі.
Для отримання відомостей про себе з Державного реєстру фізична особа звертається особисто або через представника до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання) або до будь-якого контролюючого органу у разі, якщо фізична особа тимчасово перебуває за межами населеного пункту проживання, подає документ, що посвідчує особу, та заяву за формою № 10ДР.
Запит щодо отримання відомостей з Державного реєстру (заява за формою № 10ДР) також може бути поданий фізичною особою до контролюючого органу засобами електронного зв’язку в електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису.
За результатами обробки такого Запиту на електронну адресу платника надходить відповідь, що містить відомості з Державного реєстру про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді.
Зауважуємо, що «..».
Щодо питання сплати (перерахування) та утримання податковим агентом до бюджету податку на доходи фізичних осіб та військового збору з отриманого Вами доходу у 2016 році.
Відповідь надається з урахуванням норм Кодексу, які діяли у 2016 році.
Порядок оподаткування доходів фізичних осіб врегульовано розділом IV Кодексу, згідно з п. 162.1 ст. 162 якого платником податку є фізична особа- резидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні та податковий агент.
Відповідно до п.п. 163.1.1 п. 163.1 ст. 163 Кодексу об’єктом оподаткувавня резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід, до якого включаються інші доходи, крім зазначених у ст. 165 Кодексу (п.п. 164.2.20 п. 164.2 ст. 164 Кодексу).
Також вказаний дохід є об’єктом оподаткування військовим зборэм (п.п. 1.2 п. 16-1 підрозділу 10 розділу XX Кодексу).
Згідно з п.п. 168.1.1 п. 168.1 ст. 168 Кодексу податковий агент, поняття якого наведено у п.п. 14.1.180 п. 14.1 ст. 14 Кодексу, що нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок (військовий збір) із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку 18 відс., визначену ст. 167 Кодексу, та ставку військового збору 1,5 відс., встановлену п.п. 1.3 п. 16-1 підрозділу 10 розді лу XX Кодексу.
Отже, дохід у вигляді грошового забезпечення за час вимушеного прогулу виплачений платнику податку - фізичній особі податковим агентом включається до його загального місячного (річного) оподатковуваного доходу як інший дохід та оподатковується податком на доходи фізичних осіб і військовим збором на загальних підставах.
Водночас, відповідно до п. 168.5 ст. 168 Кодексу, суми податку на доходи фізичних осіб, що утримуються з грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, одержаних військовослужбовцями, особами рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, Державної кримінально-виконавчої служби України, Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України, державної пожежної охорони, органів і підрозділів цивільного захисту, податкової міліції у зв'язку з виконанням обов'язків несення служби, спрямовуються виключно на виплату рівноцінної та повної компенсації втрат доходів цієї категорії громадян.
Зауважуємо, що Кодексом не передбачено виплату грошової компенсеції військового збору, який утримується із вказаного вище доходу, як це визначено для податку на доходи фізичних осіб.
Відповідно до п. 18.2 ст. 18 Кодексу податковий агент прирівнюється до платників податку і має права та виконує обов’язки, встановлені Кодексом для платників податків.
Враховуючи зазначене, при виплаті доходу фізичній особі у вигляді суми середньої заробітної плати за час вимушеного прогулу на підставі рішення суду, податковий агент зобов'язаний нараховувати, утримувати та сплачувати податок на доходи фізичних осіб і військовий збір та подати відповідно до Кодексу податкову звітність.
Згідно з п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |