Державна податкова служба України розглянула звернення щодо можливості застосування пільгового оподаткування з податку на прибуток підприємств за операціями з придбання підприємством обладнання з частковим фінансуванням за рахунок коштів міжнародної технічної допомоги та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.
На підставі отриманої від заявника інформації, підприємство виступає реципієнтом за програмою, розробленою в рамках проекту «Підтримка Європейського Союзу для Сходу України», який реалізується відповідно до Угоди про фінансування (далі - Угода), підписаної 08.12.2017 між Урядом України в особі Міністерства економічного розвитку і торгівлі України та Європейською Комісією, що діє від імені Європейського Союзу (далі - ЄС) за Компонентом 2 Угоди «Економічне відновлення та розвиток ММСП.Доступ до фінансування».
Механізм реалізації програми передбачає, що відновлення фінансування інвестиційних проектів мікро-, малих та середніх підприємств (далі - ММСП) відбуватиметься через механізм надання Фондом розвитку підприємництва, що є правонаступником Німецько-Українського фонду (далі - НУФ) фінансової підтримки ММСП у вигляді субсидій та компенсацій для реалізації ними інвестиційних проектів, що складає до 50% від вартості інвестиційного проекту ММСП, який буде реалізовуватись за участі партнерів, що надаватимусь ММСП, зокрема, кредитні послуги.
У запиті зазначено, що надання позичальнику фінансової підтримки здійснюється за ініціативи ЄС через KfW (кредитна установа для відбудови (Федеративна Республіка Німеччина).
Процедуру залучення, використання та моніторингу міжнародної технічної допомоги, в тому числі державної реєстрації, моніторингу проектів (програм), акредитації виконавців (юридичних осіб - нерезидентів), реєстрації представництва донорської установи в Україні, визначено Порядком залучення, використання та моніторингу міжнародної технічної допомоги, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2002 року № 153 «Про створення єдиної системи залучення, використання та моніторингу міжнародної технічної допомоги» із змінами та доповненнями.
Відповідно до п.30.1 ст.30 Кодексу податкова пільга - це передбачене податковим та митним законодавством звільнення платника податків від обов'язку щодо нарахування та сплати податку та збору, сплата ним податку та збору в меншому розмірі за наявності підстав, визначених п. 30.2 ст. 30 Кодексу.
Статтею 3 Кодексу встановлено, що однією із складових податкового законодавства України є чинні міжнародні договори, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України і якими регулюються питання оподаткування.
При цьому, якщо міжнародним договором, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України, встановлено інші правила, ніж ті, що передбачені цим Кодексом, застосовуються правша міжнародного договору.
Відповідно до п. 21.1 ст. 21 Додатку 2 до Угоди передбачено, що партнер повинний застосовувати до контрактів на закупівлю і надання грантів, що фінансуються ЄС, найбільш сприятливий податковий та митний режим, який застосовується до держав чи міжнародних організацій розвитку, з якими він підтримує відносини.
При цьому положеннями Угоди не передбачено пільгове оподаткування прибутку підприємств, отриманого відповідно до договорів, укладених для реалізації заходів у рамках Угоди.
Водночас зазначаємо, що пільга з податку на прибуток підприємств, встановлена п. 142.3 ст. 142 Кодексу, надається в рамках проведення операцій, пов'язаних із виконанням робіт з підготовки до зняття і зняття енергоблоків Чорнобильської АЕС з експлуатації та перетворення об'єкта «Укриття» на екологічно безпечну систему, що придбаваються за кошти міжнародної технічної допомоги.
Щодо обліку доходів підприємства, отриманих за рахунок міжнародної технічної допомоги, то такі доходи відображаються за правилами бухгалтерського обліку при визначенні фінансового результату до оподаткування.
Регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фінансоюї звітності здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері бухгалтерського обліку, затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку в державному секторі, інші нормативно-правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності (частина друга ст. 6 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» зі змінами та доповненнями).
Отже, питання бухгалтерського обліку доходів, отриманих за рахунок міжнародної технічної допомоги, при визначенні фінансового результату до оподаткування належать до компетенції Міністерства фінансів України.
Разом з тим наголошуємо, що будь-які висновки щодо податкового обліку конкретних операцій платників податків можуть надаватися за результатами перевірки умов, суттєвих обставин здійснення відповідних господарських операцій та первинних документів, оформленням яких вони супроводжувались.
Згідно з п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |