Головне управління ДПС у Кіровоградській області, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), розглянувши запит про надання індивідуальної податкової консультації, повідомляє.
У зверненні Товариство повідомило, що воно на об’єктах торгівлі -автомобільних автогазозаправних пунктах (далі - АЗГП), у встановленому законом порядку, здійснює роздрібну торгівлю лише одним видом товару:
паливом - скрапленим газом (сумішшю пропану з бутаном).
Об’єкти торгівлі (АГЗП), на виконання вимог законодавчих та нормативно-правових документів внесені до відповідних реєстрів, в тому числі акцизних складів.
Реалізація палива здійснюється на підставі ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним. Легальність функціонування АГЗП, забезпечення об’єктів торгівлі всіма видами дозвільних документів У власності Товариства АГЗП - стаціонарні, модульні.
Базовий елемент - посудина, що працює під тиском (формулювання з паспорту виробу).
Кожна посудина введена в експлуатацію та має відповідну реєстрацію в регіональному Управлінні держпраці та оснащена арматурою, контрольно - вимірювальними приладами та приладами безпеки, в виконанні виробника.
Паливороздавальна колонка пов’язана з посудиною під тиском технологічною обв’язкою та виконує функції витратоміра.
Товариство цікавить наступні питання:
1) Чи виникає у Товариства обов’язок, в обладнанні пристроями для
вимірювання рівня або відсотка пального в резервуарі - рівнеміром лічильником на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі, в розумінні абзацу 1 пункту 230.1.2. статті 230 Кодексу - «... а для скрапленого газу (пропану або суміші пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2711 12 11 00, 2711 12 19 00, 2711 12 91 00,2711 12 93 00,2711 12 94 00, 2711 12 97 00, 2711 13 10 00, 2711 13 30 00, 2711 13 91 00, 2711 13 97 00, 2711 14 00 00, 2/11 19 00 00, 2901 10 00 10 - також можуть бути обладнані пристроями для вимірювання рівня або відсотка пального у резервуарі...?
2) Яким чином, в рамках правового поля, Товариству здійснювати виконання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2017 року №391 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв’язку до контролюючих органів» та Наказу Міністерства фінансів України від 27 листопада 2018 року №944 «Про затвердження формату даних, структура та форм електронних документів для наповнення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів-лічильників рівня пального в резервуарі», в частині, що стосується надання інформації про рівнеміри до системи електронного адміністрування реалізації пального по акцизному складу , з врахуванням того факту, що в зазначених документах не враховані законодавчі зміни до Податкового Кодексу України.
Відповідно до підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 Кодексу, акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі, а для скрапленого газу (пропану або суміші пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2711 12 11 00, 2711 12 19 00, 2711 12 91 00, 2711 12 93 00, 2711 12 94 00; 2711 12 97 00, 2711 13 10 00, 2711 13 30 00, 2711 13 91 00, 2711 13 97 00, 2711 14 00 00, 2711 19 00 00, 2901 10 00 10 - також можуть бути обладнані пристроями для вимірювання рівня або відсотка пального у резервуарі (далі - рівнемір-лічильник) на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.
Акцизні склади, на яких здійснюються виключно зберігання та реалізація пального, що отримується та реалізується виключно у споживчій тарі без зміни розфасовки, а також скрапленого газу природного, бензолу, метанолу, не обладнуються витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.
Витратоміри-лічильники повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства, а рівнеміри-лічильники повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, або калібрування, проведені відповідно до законодавства.
У разі відсутності позитивного результату повірки або оцінки відповідності, або калібрування витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників акцизні склади, на яких вони розташовані, вважаються необладнаними витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.
Паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки, встановлені на акцизних складах, на які є позитивні результати повірки або оцінка відповідності, проведені відповідно до законодавства, виконують функції витратомірів-лічильників.
Метрологічні характеристики рівнемірів і витратомірів під час визначення обсягу обігу та залишку пального повинні відповідати вимогам законодавства.
Вимогами Закону України від 05 червня 2014 року № 1314-VІІ «Про метрологію та метрологічну діяльність» зі змінами та доповненнями щодо сфери законодавчо регульованої метрології визначені види діяльності, щодо яких з метою забезпечення єдності вимірювань та простежуваності здійснюється державне регулювання стосовно вимірювань, одиниць вимірювання та засобів вимірювальної техніки з обчислення сум податків і зборів, податковий та митний контроль.
Технічним регламентом законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 13 січня 2016 року № 94 зі змінами та доповненнями (далі - Технічний регламент), встановлено вимоги, яким повинні відповідати засоби вимірювальної техніки, які призначені для застосування у сфері законодавчо регульованої метрології, коли вони надаються на ринку та/або вводяться в експлуатацію для виконання завдань, пов’язаних з вимірюваннями»).
В залежності від технічних та технологічних аспектів роботи акцизного складу, розпорядник акцизного складу самостійно приймає рішення щодо вибору марок, моделей витратомірів-лічильників і рівнемірів-лічильників, програмного забезпечення для повноцінного їх функціонування, якими повинні бути обладнані акцизні склади.
Таким чином, у Товариства виникає обов’язок в обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі, а для скрапленого газу (пропану або суміші пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану за кодами згідно з УКТ 2ЕД 2711 12 11 00, 2711 12 19 00, 2711 12 91 00, 2711 12 93 00, 2711 12 94 00, 2711 12 97 00, 2711 13 10 00, 2711 13 ЗО 00, 2711 13 91 00, 2711 13 97 00, 2711 14 00 00, 2711 19 00 00, 2901 10 00 10 - також можуть бути обладнані пристроями для вимірювання рівня або відсотка пального у резервуарі на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.
Порядок ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв’язку до контролюючих органів (далі -Порядок) затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2017 року № 891.
Абзацом другим підпункту 230.1.4 пункту 220.1 статті 230 Кодексу визначено, що інформація, яка міститься у Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників і рівнемірів-лічильників різня пального у резервуарі, є податковою інформацією.
Крім того, пунктом 13 Порядку передбачено, що інформація, яка міститься в електронних документах для наповнення Реєстру та в Реєстрі, використовується посадовими особами контролюючих органів під час виконання ними функцій, передбачених підпунктом 19-1.1.14 пункту 19-1.1 статті 19-1 та абзацом першим пункту 220.1 статті 230 Кодексу.
Цей Порядок визначає процедуру створення та ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів - лічильників різня пального у резервуарі (далі - Реєстр), а також порядок передачі облікових даних (обсягу обігу та залишку пального) з них електронними засобами зв'язку до контролюючих органів.
Програмним продуктом, який забезпечує функціонування Реєстру, є набір комп'ютерних програм і пов'язаних з ними даних, що дають змогу:
створити та вести Реєстр;
формувати розпорядниками акцизних складів електронні документи для наповнення Реєстру, передавати їх до Реєстру телекомунікаційною мережею загального користування із застосуванням засобів криптографічного захисту інформації, що мають документ про відповідність або позитивний експертний висновок за результатами державної експертизи у сфері криптографічного захисту інформації;
вести в Реєстрі за кожним розпорядником акцизного складу облік обсягу обігу та залишку пального за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТЗЕД у розрізі всіх наявних у розпорядника акцизного складу акцизних складів, де повинні бути встановлені (розташовані) витратоміри та рівнеміри;
вести в Реєстрі уніфіковану нумерацію всіх резервуарів у розрізі акцизних складів, на яких вони розташовані;
переглядати внесену до Реєстру за кожним розпорядником акцизного складу інформацію про всі наявні у нього акцизні склади, розташовані на них резервуари, витратоміри і рівнеміри та облікові дані щодо обсягу обігу та залишку пального за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТЗЕД у розрізі акцизних складів.
Електронні документи для наповнення Реєстру, що містять інформацію, зазначену у підпунктах 1-4 пункту 5 Порядку, формуються та надсилаються розпорядниками акцизних складів одноразово до початку введення в дію Реєстру та в разі зміни такої інформації.
Інформація про витратоміри та рівнеміри вноситься до Реєстру після настання строків їх встановлення, визначених Податковим кодексом України.
Електронні документи для наповнення Реєстру, що містять інформацію, зазначену в підпунктах 5 і 6 пункту 5 Порядку, формуються та надсилаються розпорядниками акцизних складів щодня (крім днів, у які акцизний склад не працює).
Вимоги, яким повинні відповідати витратоміри-лічильники та рівноміри -лічильники визначені абзацом четвертим підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 Кодексу.
Крім того, підпунктом 230.1.3 пункту 230,1 статті 230 Кодексу передбачено, що на підставі показників рівнемірів-лічильників, встановлених на кожному резервуарі пального, формуються показники про обсяги залишків пального на початок та кінець звітної доби, на підставі показників витратомірів-лічильників, встановлених на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, формуються показники про добовий обсяг реалізованого пального.
Дані про залишки пального та про обсяг обігу пального подаються електронними засобами зв'язку у формі електронних документів.
Електронні документи заповнюються автоматично шляхом передачі до них даних з витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників.
Формат даних, структури та форми електронних документів для наповнення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі затверджено наказом Міністерства фінансів України від 27.11.2018 № 944.
Отже, Товариству потрібно встановити програмний продукт, який буде забезпечувати передачу даних до Реєстру.
Порядок передачі облікових даних (обсягу обігу та залишку пального) з них електронними засобами зв'язку до контролюючих органів регулюється постановою Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2017 року № 891 та наказом Міністерства фінансів України від 27.11.2018 № 944.
Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |