X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 22.04.2020 р. № 1626/6/99-00-17-01-01-06/ІПК


Державна податкова служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), розглянула запит.......................... (далі - Товариство)
про надання індивідуальної податкової консультації стосовно вимог законодавства щодо ввезення та подальшої реалізації на території України виноробної продукції у бляшанках з харчового алюмінію, а також порядку маркування зазначеної продукції та в межах компетенції повідомляє.

Товариство у запиті повідомило, що має намір здійснювати імпорт та реалізацію на території України виноробної продукції у бляшанках із харчового алюмінію.

 У зв’язку із зазначеним суб’єкта господарювання цікавлять відповіді на такі питання:

1. Чи можна здійснювати імпорт на територію України виноробної продукції у бляшанках з харчового алюмінію?
2. Чи можна здійснювати оптовий і роздрібний продаж на території України виноробної продукції у бляшанках з харчового алюмінію?
3. Яким способом здійснюється маркування виноробної продукції у бляшанках з харчового алюмінію з вмістом спирту більше 8,5 відсотка об’ємних одиниць?

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами та пальним, забезпеченні їх високої якості та захисту здоров’я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального на території України визначені Законом України від 19 грудня, 1995 року № 481 /95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» (далі -Закон № 481).

Відповідно до частини другої статті 1 і Закону № 481 маркування виноробної продукції, .... яка реалізується в Україні, здійснюється відповідно до Закону України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом.

 Маркування виноробної продукції, яка реалізується в Україні, має містити визначену Законом № 481 інформацію.

Відповідно до абзацу двадцятого частини другої ст. 11 Закону № 481 розлив виноробної продукції ... здійснюється виключно у передбачену діючими стандартами скляну тару, а також у сувенірні пляшки та художньо оформлений посуд із скла, глазурованої кераміки або дерева, упаковку типу "Tetra-Pak" і "Bag in box".

Розлив виноробної продукції ... здійснюється виключно у тару (посуд) місткістю 0,05 л, 0,1 л, 0,2 л, 0,25 л, 0,275 л, 0,35 л, 0,375 л, 0,4 л, 0,45 л, 0,5 л, 0,61 л, 0,68 л, 0,7 я, 0,75 л, 0,8 л, 1,0 л і більше.

Розлив вин сухих і з доданням спирту (виноматеріалів оброблених)
виноградних ординарних і марочних здійснюється також у тару (посуд) місткістю від 50 до 600 л, виготовлену із матеріалів, дозволених до контакту з алкогольними напоями, і у такому випадку передбачені цією статтею вимоги щодо маркування виноробної продукції не застосовуються.

Алкогольні напої, які виробляються в Україні, а також такі, що імпортуються в Україну, позначаються марками акцизного податку в порядку, визначеному законодавством (абзац третій частини другої статті 11 Закону № 481).

Слід зазначити, що згідно з статтею 17 Закону № 481, за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями та тютюновими виробами, пальним та зберігання пального посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.

 До суб'єктів господарювання (у тому числі іноземних суб'єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів, зокрема у разі розливу алкогольних напоїв для реалізації на території України у тару, не передбачену статтею 11 цього Закону, - 200 відсотків вартості виробленої (реалізованої) продукції (за оптово-відпускними цінами), але не менше 85000 гривень.

Звертаємо увагу, що згідно з частиною першою ст. 9 Закону № 481 алкогольні напої повинні відповідати вимогам затверджених і зареєстрованих у встановленому законодавством порядку нормативних документів, які діють в Україні.

Крім цього, Закон України 16 червня 2005 року № 2662 «Про виноград та виноградне вино» (далі - Закон № 2662) регулює правові відносини у сфері виноградарства та виноробства України, пов'язані з веденням виноградників та виробництвом винограду, вина та інших продуктів виноробства, визначає регламентацію і контроль в цих галузях виробництва, права і обов’язки виробників, повноваження органів виконавчої влади і спрямований на посилення боротьби з фальсифікацією виноробної продукції в Україні.

Статтею 5 Закону № 2662 визначено, що вина і коньяки України виготовляються згідно з правилами виробництва і зберігання тихих вин, правилами виробництва і зберігання ігристих та шампанських вин, правилами виробництва коньяків України, відповідними стандартами і технологічними інструкціями, що затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної аграрної політики, політики у сфері сільського господарства.

 Зокрема, національними стандартами України, які поширюються на зазначену виноробну продукцію, не передбачено пакування у бляшанки з харчового алюмінію тихих вин, ігристих та шампанських вин, коньяків України тощо.

Статтею 226 Податкового Кодексу серед іншого передбачено, що у разі виробництва на митній території України алкогольних напоїв і тютюнових виробів чи ввезення таких товарів на митну територію України платники податку зобов'язані забезпечити їх маркування марками встановленого зразка у такий спосіб, щоб марка акцизного податку розривалася під час відкупорювання (розкривання) товару.

Маркуванню підлягають усі алкогольні напої з вмістом спирту етилового понад 8.5 відсотка об'ємних одиниць.

Маркування вироблених в Україні алкогольних напоїв із вмістом спирту етилового до 8,5 відсотка об’ємних одиниць не здійснюється.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.