X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 21.05.2020 р. № 2126/6/99-00-07-02-02-06/ІПК


Державна податкові служба України розглянула звернення щодо визнання операцій  контрольованими у разі надання компанією-нерезидентом підтвердження щодо сплати податку на прибуток та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі -- ПКУ)

Відповідно до наданої інформації, підприємство здійснює операції з нерезидентом Республіки Польща з організаційно-правовою формою Sp.z.o.o.sp.k  (партнерство з обмеженою відповідальністю).

Згідно із п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 ПКУ об’єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього Кодексу.

Контрольованими операціями, відповідно до п.п. 39.2.1.1 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 ПКУ, є господарські операції платника податків, що можуть впливати на об’єкт оподаткування податком на прибуток підприємств платника податків, а саме:

а) господарські операції, що здійснюються з пов’язаними особами -нерезидентами, в тому числі у випадках, визначених підпунктом 39.2.1.5 цього підпункту;

б) зовнішньоекономічні господарські операції з продажу та/або придбання товарів та/або послуг через комісіонерів-нерезидентів;

в) господарські операції, що здійснюються з нерезидентами, зареєстрованими у державах (на територіях), включених до переліку держав (територій), затвердженого Кабінетом Міністрів України відповідно до підпункту 39.2.1.2 цього підпункту, або які є резидентами цих держав;

г) господарські операції, що здійснюються з нерезидентами, які не сплачують податок на прибуток (корпоративний податок), у тому числі з доходів, отриманих за межами держави реєстрації таких нерезидентів, та/або не є податковими резидентами держави, в якій вони зареєстровані як юридичні особи.

 Перелік організаційно-правових форм таких нерезидентів в розрізі держав (територій) затверджується Кабінетом Міністрів України.

ґ) господарські операції (у тому числі внутрішньогосподарські розрахунки), що здійснюються між нерезидентом та його постійним представництвом в Україні.

При цьому, п.п. 39.2.1.7 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 ПКУ встановлено, що господарські операції, передбачені підпунктами 39.2.1.1 (крім операцій, що здійснюються між нерезидентом та його постійним представництвом в Україні) і 39.2.1.5 цього підпункту, визнаються контрольованими, якщо одночасно виконуються такі умови:

--  річний  дохід платнику  податків від будь-якої діяльності, визначений за правилами бухгалтерського  обліку, перевищує 150 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік;

-- обсяг таких господарських операцій платника податків з кожним контрагентом, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 10 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік.

На виконання п.п. «р» п.п. 39.2.1.1 п.п. 39.2.1 п. 39.1 ст. 39 ПКУ Кабінетом Міністрів України було прийнято постанову від 04 липня 2017 року № 480 «Про затвердження переліку організаційно-правових форм нерезидентів, які не сплачують податок на прибуток (корпоративний податок), у тому числі податок з доходів, отриманих за межами держави реєстрації таких нерезидентів, та/або не є Додатковими резидентами держави, в якій вони зареєстровані як юридичні особи» (далі -- Перелік).

У 2019 році до Переліку не було включено резидентів Республіки Польща з організаційно-правовою формою Sp.z.o.o.sp.k, партнерство з обмеженою відповідальністю.

Міністерство фінансів України листом від 28.08.2019 № 11420-09-5/21677 надало роз’яснення, що операції з нерезидентами, які мають організаційно-правові форми, які прямо не визначені в Переліку, не визнаються контрольованими відповідно до п.п. «г» п.п. 39.2.1.1 ст. 39 Кодексу до внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 04.07.2017 № 480.

Виходячи із викладеного вище, оскільки у 2019 році організаційно-правова форма резидента Республіки Польща з організаційно-правовою формою Sp.z.o.o.sp.k не була включена до Переліку, то операції з таким контрагентом не підпадали під визначення контрольованих.

Постановою Кабінету Міністрів України від 24 грудня 2019 року № 1100 «Про внесення змін у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 04 липня 2017 року № 480»  (далі -- Постанова  1100), яка набрала чинності з 01.01.2020, внесено зміни до Переліку, якими зокрема включено резидентів Республіки Польща з організаційно-правовими формами (скорочена назва (абревіатура), назва українською мовою) Spolca Komadytowa,S.K.,Партнерство з обмеженою відповідальністю;

Spоlka partnerska,Професійне партнерство;

Spolka Komandytowo-Akcyjna, S.K.A.,Акціонерне партнерство з обмеженою відповідальністю;

Spolka Jawna S.J.,Повне партнерство;

Spolka prawa Cywolnego S.C.,Просте партнерство;

Spоlka z organiczona odpowiedzialnoscia Sp.K,Spolka Komandytowo,Sp.z.o.o.sp.k, Партнерство з обмеженою відповідальністю.

Таким чином, оскільки організаційно-правова форма резидентів Республіки Польща Sp.z.o.o.sp.k, партнерство з обмеженою відповідальністю, включена до Переліку, то, починаючи з 2020 року, операції з нерезидентами такої організаційно-правової форми відносяться до контрольованих.

При цьому, якщо нерезидентом, організаційно-правова форма якого включена до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України відповідно до підпункту «г» цього підпункту, у звітному році сплачувався податок на прибуток (корпоративний податок), господарські операції платника податків з таким нерезидентом за відсутності критеріїв, визначених підпунктами «а»--«в» цього підпункту, визнаються неконтрольованими (п.п. 39.2.1.1 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 ПКУ).

Одночасно повідомляємо, що ст. 39 Кодексу не містить вимог щодо форми документа для підтвердження сплати податку на прибуток (корпоративний податок) нерезидентом, а також органу, який має видавати такий документ.

Отже, платник податків не обмежений у виборі способу та форми отримання інформації щодо сплати нерезидентом податку на прибуток (корпоративного податку) у звітному році. Водночас, ДФС листом від 14.08.2017 № 21674/7/99-99-І4-01-02-17 «Про набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 04 липня 2017 року № 480» було рекомендовано платникам податків отримувати від контрагента документ, що видається фінансовим (податковим) органом відповідної країни, за формою, затвердженою згідно із законодавством цієї країни. Такий документ повинен бути належним чином легалізований та перекладений відповідно до законодавства України.

Виходячи із викладеного вище, у разі якщо нерезидентом, організаційно-правова форма якого внесена до Переліку, у звітному році сплачувався податок на прибуток (корпоративний податок) та був наданий легалізований та перекладений відповідно до законодавства України документ про таку сплату, то операції з таким нерезидентом не підпадають під визначення контрольованих.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 ПКУ).