Державна податкова служба України розглянула звернення ТОВ щодо довідки, яка підтверджує податковий статус нерезидента, з метою застосування міжнародного договору України та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі — Кодекс), повідомляє.
Пунктом 103.2 ст. 103 Кодексу, яким встановлено порядок застосування міжнародного договору України про уникнення подвійного оподаткування стосовно повного або часткового звільнення від оподаткування доходів нерезидентів із джерелом їх походження з України, визначено, що особа (податковий агент) має право самостійно застосувати звільнення від оподаткування або зменшену ставку податку, передбачену відповідним міжнародним договором України на час виплати доходу нерезиденту, якщо такий нерезидент є бенефіціарним (фактичним) отримувачем (власником) доходу (якщо відповідна умова передбачена міжнародним договором) і є резидентом країни, з якою укладено міжнародний договір України.
Застосування міжнародного договору України в частині звільнення від оподаткування або застосування пониженої ставки податку дозволяється тільки за умови надання нерезидентом особі (податковому агенту) документа, який підтверджує статус податкового резидента згідно з вимогами п. 103.4 ст. 103 Кодексу.
Відповідно до п. 103.4 ст. 103 Кодексу підставою для звільнення (зменшення) від оподаткування доходів із джерелом їх походження з України є подання нерезидентом з урахуванням особливостей, передбачених пунктами 103.5 і 103.6 цієї статті, особі (податковому агенту), яка виплачує йому доходи, довідки (або її нотаріально засвідченої копії), яка підтверджує, що нерезидент с резидентом країни, з якою укладено міжнародний договір України (далі — довідка), а також інших документів, якщо це передбачено міжнародним договором України.
Згідно з положеннями п. 103.5 ст. 103 Кодексу довідка видасться компетентним (уповноваженим) органом відповідної країни, визначеним міжнародним договором України, за формою, затвердженою згідно із законодавством відповідної країни, і повинна бути належним чином легалізована, перекладена відповідно до законодавства України.
Враховуючи викладене, довідка, видана британським компетентним органом — Королівською податковою та митною службою Великобританії, за встановленою формою, є підтвердженням статусу податкового резидента Великобританії з метою застосування Конвенції між Урядом України і Урядом Сполученого Королівства Великобританії і Північної Ірландії про усунення подвійного оподаткування та запобігання податковим ухиленням стосовно податків на доход і на приріст вартості майна, яка є чинною в українсько-британських податкових відносинах з 11.08.1993.
Водночас згідно з порядком, встановленим ст. 103 Кодексу, резидент України, який виплачує доходи резиденту Великобританії, має право на самостійне застосування звільнення від оподаткування або зменшеної ставки податку, передбачених відповідними положеннями зазначеної Конвенції, якщо на час виплати доходу його фактичним власником - британським резидентом, надано довідку, яка відповіла всім зазначеним у п.103.5 ст. 103 Кодексу вимогам, встановленим законодавством України, зокрема стосовно легалізації та перекладу на українську мову офіційних документів, виданих іноземними компетентними органами.
Відповідно до Конвенції, що скасовує вимогу легалізації іноземних офіційних документів, 1961 року, яка набрала чинності для України 22.12.2003, офіційні документи, які використовуються на території держав-учасниць цієї Конвенції, мають бути засвідчені спеціальним штампом „Apostille”, проставленим компетентним органом держави, у якій був складений документ.
Офіційні документи, на яких проставлено апостиль, не потребують будь-якого засвідчення (легалізації) надалі.
Звертаємо увагу, що Кодекс регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає компетенцію контролюючих органів.
Згідно з л.п. 19-1.1.28 п. 19-1Л ст. 19-1 Кодексу до функцій контролюючих органів належить, зокрема, надання індивідуальних податкових консультацій з питань податкового та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи.
Таким чином, надання роз’яснень і питань, які стосуються порядку та особливостей проведення щодо іноземних офіційних документів процедур консульської легалізації чи проставлення на цих документах апостиля, не
належить до повноважень ДПС.
Водночас повідомляємо, що відповідну інформацію щодо зазначених процедур розміщено на офіційних сайтах державних органів, до компетенції яких належать ці питання - Міністерства закордонних справ (www.mfa.gov.ua) та Міністерства юстиції України (www.minjust.gov.ua).
Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |