X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДПС У М.КИЄВІ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 26.06.2020 р. № 2566/ІПК/26-15-04-04-11

Відповідно до п.п. 39.2.1.4 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу господарською операцією для цілей трансфертного ціноутворення є всі види операцій, договорів або домовленостей, документально підтверджених або непідтверджених, що можуть впливати на об'єкт оподаткування податком на прибуток підприємств платника податків, зокрема, але не виключно:

а) операції з товарами, такими як сировина, готова продукція тощо;
 

б) операції з придбання (продажу) послуг;
 

в) операції з нематеріальними активами, такими як роялті, ліцензії, плата за використання патентів, товарних знаків, ноу-хау тощо, а також з будь-якими іншими об'єктами інтелектуальної власності;
 

г) фінансові операції, включаючи лізинг, участь в інвестиціях, кредитах, комісії за гарантію тощо;
 

ґ) операції з купівлі чи продажу корпоративних прав, акцій або інших інвестицій, купівлі чи продажу довгострокових матеріальних і нематеріальних активів;
 

д) операції (у тому числі внутрішньогосподарські розрахунки), що здійснюються між нерезидентом та його постійним представництвом в Україні.

Згідно з п.п «г» п.п. 39.2.1.1 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу контрольованими операціями є господарські операції платника податків, що можуть впливати на об'єкт оподаткування податком на прибуток підприємств платника податків, а саме:
 

г) господарські операції, що здійснюються з нерезидентами, які не сплачують податок на прибуток (корпоративний податок), у тому числі з доходів, отриманих за межами держави реєстрації таких нерезидентів, та/або не є податковими резидентами держави, в якій вони зареєстровані як юридичні особи.

Перелік організаційно-правових форм таких нерезидентів в розрізі держав (територій) затверджується Кабінетом Міністрів України.

Перелік організаційно-правових форм таких нерезидентів в розрізі держав затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 04.07.2017 № 480 «Про затвердження переліку організаційно-правових форм нерезидентів, які не сплачують податок на прибуток (корпоративний податок), у тому числі податок на прибуток з доходів, отриманих за межами держави реєстрації таких нерезидентів, та/або не є податковими резидентами держави, в якій вони зареєстровані як юридичні особи» (далі  Перелік № 480).

У 2019 році до Переліку не було включено резидентів Республіки Польща з організаційно-правовою формою Spolka z ograniczona odpowiedzialnoscia Spolka Komandytowa (Sр.zо.о.S.К.).

Міністерство фінансів України листом від 28.08.2019 № 11420-09-5/21677 надало роз’яснення, що операції з нерезидентами, які мають організаційно-правові форми, які прямо не зазначені в Переліку № 480, не визнаються контрольованими відповідно до п.п «г» п.п. 39.2.1.1 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу до внесення змін до Постанови Кабінету Міністрів України від 04.07.2017 № 480.

Постановою Кабінету міністрів України від 24.12.2019 року № 1100 «Про внесення змін у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 04 липня 2017 р. № 480», яка набрала чинності з 01.01.2020, внесено зміни до Переліку № 480, якими зокрема включено резидентів Республіки Польща з організаційно-правовою формою Spolka z ograniczona odpowiedzialnoscia Spolka Komandytowa .

Статтею 58 Конституції України зазначено, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом’якшують або скасовують відповідальність особи.

Виходячи з вищевикладеного, оскільки у 2019 році організаційно-правова форма Spolka z ograniczona odpowiedzialnoscia Spolka Komandytowa не була включена до Переліку № 480, то у Товариства відсутня необхідність подавати звіт про контрольовані операції за 2019 звітний рік здійснені з резидентом Республіки Польща з організаційно-правовоб формою Spolka z ograniczona odpowiedzialnoscia Spolka Komandytowa, а також здійснювати коригування свого фінансового результату відповідно до п.п. 140.5.4 п. 140.5 ст. 140 Кодексу.

Звертаємо увагу, що будь-які висновки щодо віднесення конкретних операцій платників податків до контрольованих можуть надаватися за результатами детального вивчення умов, суттєвих обставин здійснення відповідних господарських операцій та всіх первинних документів та регістрів бухгалтерського обліку, оформленням яких вони супроводжувались.

Водночас зазначаємо, що відповідно п. 52.2 ст. 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.