X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 01.07.2020 р. № 2625/6/99-00-05-05-02-06/ІПК

Державна податкова служба України розглянула лист щодо коригування фінансового результату до оподаткування відповідно до п.п. 140.5.4 п. 140.5 ст. 140 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) та, керуючись ст. 52 ПКУ, повідомляє.

Відповідно до наданої інформації, у 2019 році підприємство здійснювало операції з нерезидентом, який зареєстрований у Федеративній Республіці Німеччина і має організаційно-правову форму GmbH & Co.KG.

При цьому виникли питання щодо необхідності коригування фінансового результату до оподаткування у декларації з податку на прибуток за 2019 рік відповідно до вимог п.п. 140.5.4 п. 140.5 ст. 140 ПКУ по операціям з таким нерезидентом, а також правомірності невіднесення операцій з нерезидентом з організаційно-правовою формою GmbH & Co.KG до контрольованих у разі здійснення оплати за товари до набрання чинності Постановою Кабінету Міністрів України від 24 грудня 2019 року № 1100 «Про внесення змін у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 04 липня 2017 року № 480».

Згідно із п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 ПКУ об’єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього Кодексу.

Відповідно до абзацу четвертого п.п. 140.5.4 п. 140.5 ст. 140 ПКУ фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується на суму 30 відсотків вартості товарів, у тому числі необоротних активів (крім активів з права користування за договорами оренди), робіт та послуг (крім операцій, зазначених у пункті 140.2 та підпункті 140.5.6 цього пункту, та операцій, визнаних контрольованими відповідно до статті 39 цього Кодексу), придбаних у нерезидентів, організаційно-правова форма яких включена до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України відповідно до підпункту «г» підпункту 39.2.1.1 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 цього Кодексу, які не сплачують податок на прибуток (корпоративний податок), у тому числі податок з доходів, отриманих за межами держави реєстрації таких нерезидентів, та/або не є податковими резидентами держави, в якій вони зареєстровані як юридичні особи.

Вимоги п.п. 140.5.4 п. 140.5 ст. 140 ПКУ не застосовуються платником податку, якщо операція не є контрольованою та сума таких витрат підтверджується платником податку за цінами, визначеними за принципом «витягнутої руки» відповідно до процедури, встановленої статтею 39 цього Кодексу, але без подання звіту.

При цьому якщо ціна придбання товарів, у тому числі необоротних активів (крім активів з права користування за договорами оренди), робіт та послуг перевищує їх ціну, визначену за принципом «витягнутої руки» відповідно до процедури, встановленої статтею 39 цього Кодексу, коригування фінансового результату до оподаткування здійснюється на розмір різниці між вартістю придбання та вартістю, визначеною виходячи з рівня ціни, визначеної за принципом «витягнутої руки», (абзац шостий п.п. 140.5.4 п. 140.5 ст. 140 ПКУ).

Контрольованими операціями, відповідно до п.п. 39.2.1.1 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 ПКУ, є господарські операції платника податків, що можуть впливати на об’єкт оподаткування податком на прибуток підприємств платника податків, а саме:

а) господарські операції, що здійснюються з пов’язаними особами -нерезидентами, в тому числі у випадках, визначених підпунктом 39.2.1.5 цього підпункту;
 

б) зовнішньоекономічні господарські операції з продажу та/або придбання товарів та/або послуг через комісіонерів-нерезидентів;
 

в) господарські операції, що здійснюються з нерезидентами, зареєстрованими у державах (на територіях), включених до переліку держав (територій), затвердженого Кабінетом Міністрів України відповідно до підпункту 39.2.1.2 цього підпункту, або які є резидентами цих держав;
 

г) господарські операції, що здійснюються з нерезидентами, які не сплачують податок на прибуток (корпоративний податок), у тому числі з доходів, отриманих за межами держави реєстрації таких нерезидентів, та/або не є податковими резидентами держави, в якій вони зареєстровані як юридичні особи.

Перелік організаційно-правових форм таких нерезидентів в розрізі держав (територій) затверджується Кабінетом Міністрів України.
 

ґ) господарські операції (у тому числі внутрішньогосподарські розрахунки), що здійснюються між нерезидентом та його постійним представництвом в Україні.

При цьому, п.п. 39.2.1.7 п.п- 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 ПКУ встановлено, що господарські операції, передбачені підпунктами 39.2.1.1 (крім операцій, що здійснюються між нерезидентом та його постійним представництвом в Україні) і 39.2.1.5 цього підпункту, визнаються контрольованими, якщо одночасно виконуються такі умови:

річний дохід платника податків від будь-якої діяльності, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 150 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік;

обсяг таких господарських операцій платника податків з кожним контрагентом, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 10 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік.

На виконання п.п. «г» п.п. 39.2.1.1 п.п. 39.2.1 п. 39.1 ст. 39 ПКУ Кабінетом Міністрів України було прийнято постанову від 04 липня 2017 року

№ 480 «Про затвердження переліку організаційно-правових форм нерезидентів, які не сплачують податок на прибуток (корпоративний податок), у тому числі податок з доходів, отриманихч за межами держави реєстрації таких нерезидентів, та/або не є податковими резидентами держави, в якій вони зареєстровані як юридичні особи» (далі - Перелік № 480).

У 2019 році до Переліку № 480 не було включено резидентів Федеративної Республіки Німеччина з організаційно-правовою формою GmbH & Co.KG.

Міністерство фінансів України листом від 28.08.2019 № 11420-09-5/21677 надало роз’яснення, що операції з нерезидентами, які мають організаційно-правові форми, які прямо не визначені в Переліку № 480, не визнаються контрольованими відповідно до п.п. «г» п.п. 39.2.1.1 ст. 39 Кодексу до внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 04.07.2017 № 480.

Виходячи із викладеного вище, оскільки у 2019 році організаційно-правова форма резидента Федеративної Республіки Німеччина GmbH & Co.KG не була включена до Переліку, то при здійсненні операцій з таким нерезидентом коригування фінансового результату до оподаткування за результатами 2019 року відповідно до вимог п.п. 140.5.4 п. 140.5 ст.140 ПКУ не здійснювалось.

Постановою Кабінету Міністрів України від 24 грудня 2019 року № 1100 «Про внесення змін у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 04 липня 2017 року № 480» (далі - Постанова № 1100), яка набрала чинності з 01.01.2020, внесено зміни до Переліку, якими зокрема включено резидентів Федеративної Республіки Німеччина з організаційно-правовими формами (скорочена назва (абревіатура), назва українською мовою) GmbH & Co.KG, Командитне партнерство.

Таким чином, у разі якщо господарські операції з нерезидентом з організаційно-правовою формою GmbH & Co.KG підпадають під вартісні критерії, встановлені п.п. 39.2.1.7 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 ПКУ, то, починаючи з 01.01.2020, такі операції визнаються контрольованими.

При цьому, у випадках, наведених платником, щодо визнання операцій контрольованими (організаційно-правова форма нерезидента GmbH & Co.KG) у разі здійснення оплати за товари до набрання чинності Постановою № 1100, необхідно враховувати момент переходу права власності на товар.

У разі якщо оплата та перехід права власності на товар були здійснені до набрання чинності Постановою № 1100, то така операція не підпадає під визначення контрольованої.

 В іншому випадку, тобто оплата пройшла до набрання чинності Постановою № 1100, а перехід права власності на товар - після, то така операція розглядається як контрольована при умові її відповідності вартісним критеріям п.п. 39.2.1.7 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 ПКУ.

Коригування фінансового результату до оподаткування відповідно до п.п. 140.5.4 п. 140.5 ст. 140 ПКУ по операціям з нерезидентами, організаційно-правова форма яких у зв’язку зі змінами, внесеними Постановою № 1100, включена до Переліку, здійснюється починаючи зі звітного періоду 2020 року, в якому проведені операції (відбувся перехід права власності на товар) з нерезидентами відповідних організаційно-правових форм.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 ПКУ).