X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 06.07.2020 р. № 2697/ІПК/16-31-05-05-23

Питання.

 Фізична особа-підприємець здійснює торгівлю косметичними засобами через інтернет-магазин.

Основна форма розрахунків за товар - платіжними картами на сайті інтернет-магазину через систему LigPay, Приват 24, через відділення банку або банківські термінали самообслуговування.

 Оплати відбуваються цілодобово, у режимі 24/7.

 Згідно діючого законодавства, при здійсненні оплат платіжними картами розрахунки проводяться з використанням реєстратора розрахункових операцій (РРО).

 Прошу надати роз’яснення, на якому етапі необхідно роздруковувати чек РРО:

 в момент надходження коштів на поточний рахунок інтернет-магазину чи в момент відвантаження товару?

Прошу врахувати, що гроші на поточний рахунок можуть надійти у неробочий час, у святковий або вихідний день інтернет-магазину.

 Між періодом, коли гроші надходять на поточний рахунок і періодом відвантаження може пройти декілька днів. Чи можна вибивати чек РРО на етапі відвантаження товару?

Згідно з пунктом 296.10 статті 296 Кодексу реєстратори розрахункових операцій не застосовуються платниками єдиного податку:

-    першої групи;

-    другої - четвертої груп (фізичні особи - підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1000000 гривень.

У разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1000000 гривень застосування реєстратора розрахункових операцій для такого платника єдиного податку є обов'язковим.

Норми цього пункту не поширюються на платників єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення.

Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 №265/95-ВР (далі - Закон №265/95-ВР) визначено правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.

 Дія Закону №265/95-ВР поширюється на всіх суб'єктів господарювання та їх господарські одиниці, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.

Згідно з пунктом 2 статті 3 Закону №265/95-ВР, суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов'язані видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов'язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.

Розрахунковий документ - документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, видатковий чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, операцій з видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів, отримання (повернення) коштів, торгівлю валютними цінностями в готівковій формі, створений в паперовій та/або електронній формі (електронний розрахунковий документ) у випадках, передбачених цим Законом, зареєстрованим у встановленому порядку реєстратором розрахункових операцій або програмним реєстратором розрахункових операцій, чи заповнений вручну (стаття 2 Закону №265/95 -ВР).

Статтею 2 Закону №265/95-ВР визначено, що розрахункова операція - це приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки -оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або у разі повернення товару (відмови від послуги) - оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.

Організаційно-правові засади діяльності у сфері електронної комерції з встановленням порядку вчинення електронних правочинів із застосуванням інформаційно-телекомунікаційних систем та визначенням прав і обов'язків учасників відносин у сфері електронної комерції регулює Закон України від 03.09.2015 № 675-VІІІ «Про електрону комерцію» (далі - Закон № 675).

Так, підпунктом 14 пункту 1 статті 3 Закону № 675 встановлено, що реалізація товару дистанційним способом - укладення електронного договору на підставі ознайомлення покупця з описом товару, наданим продавцем у порядку, визначеному Законом № 675, шляхом забезпечення доступу до каталогів, проспектів, буклетів, фотографій тощо з використанням інформаційно-телекомунікаційних систем, телевізійним, поштовим, радіозв'язком або в інший спосіб, що виключає можливість безпосереднього ознайомлення покупця з товаром або із зразками товару під час укладення такого договору.

Відповідно до абзацу другого пункту 1 статті 13 Закону № 675 розрахунки у сфері електронної комерції можуть здійснюватися з використанням платіжних інструментів, електронних грошей, шляхом переказу коштів або оплати готівкою з дотриманням вимог законодавства щодо оформлення готівкових та безготівкових розрахунків, а також в інший спосіб, передбачений законодавством України.

Разом з тим, продавець (виконавець, постачальник), оператор платіжної системи або інша особа, яка отримала оплату за товар, роботу, послугу відповідно до умов електронного договору, повинні надати покупцеві (замовнику, споживачу) електронний документ, квитанцію, товарний чи касовий чек, квиток, талон або інший документ, що підтверджує факт отримання коштів, із зазначенням дати здійснення розрахунку (пункт 3 статті 13 Закону №675).

Виходячи з вищевикладеного, в разі дотримання вимог пункту 296.10 статті 296 Кодексу, розрахункові операції можуть проводитися без використання реєстратора розрахункових операції, в іншому випадку розрахункові операції повинні проводитися суб'єктом господарювання через реєстратор розрахункових операцій при отриманні коштів або відвантаженні товару з видачею розрахункового документа (чека РРО) з відстроченням платежу, разом з видатковою накладною.

Згідно з вимогами пункту 296.10 статті 296 Кодексу застосування реєстратора розрахункових операцій розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом реєстрації суб’єкта господарювання як платника єдиного податку.

Згідно з пунктом 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.