X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 06.07.2020 р. № 2698/6/99-00-05-05-02-06/ІПК

Державна податкова служба України розглянула звернення щодо визнання операцій контрольованими, застосування податкової різниці до таких операцій відповідно до п.п. 140.5.4 п. 140.5 ст. 140 Податкового кодексу України (далі -Кодекс), та документів, що підтверджують сплату податку на прибуток (корпоративного податку) нерезидентом, та, керуючись ст. 52 Кодекс, повідомляє.

Відповідно до інформації, наданої у зверненні, платник податків у 2018 та 2019 роках мав доходи від усіх видів діяльності, що перевищували 150 млн. грн.

 Нерезидент, з яким платник податків здійснював господарську діяльність, зареєстрований у Федеративній Республіці Німеччина, має організаційно-правову форму «Gesellschaft bürgerlichen Rechts (GbR)» та сплачує «податок з промислу / податок на підприємництво / податок на прибуток комерційного підприємства» у Федеративній Республіці Німеччина.

Платник податків запитує, чи відносяться операції із зазначеним нерезидентом до контрольованих, які документи підтверджують сплату податку на прибуток (корпоративного податку) нерезидентом та чи здійснюється коригування фінансового результату до оподаткування за такими операціями відповідно до п.п. 140.5.4 п. 140.5 ст. 140 Кодексу.

Контрольованими операціями, відповідно до п.п. «г» п.п. 39.2.1.1 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу, вважаються господарські операції платника податків, що можуть впливати на об’єкт оподаткування податком на прибуток підприємств платника податків, зокрема, господарські операції, що здійснюються з нерезидентами, які не сплачують податок на прибуток (корпоративний податок), у тому числі з доходів, отриманих за межами держави реєстрації таких нерезидентів, та/або не є податковими резидентами держави, в якій вони зареєстровані як юридичні особи.

 Перелік організаційно-правових форм таких нерезидентів в розрізі держав (територій) затверджується Кабінетом Міністрів України.

Якщо нерезидентом, організаційно-правова форма якого включена до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України відповідно до підпункту "г" цього підпункту, у звітному році сплачувався податок на прибуток (корпоративний податок), господарські операції платника податків з таким нерезидентом за відсутності критеріїв, визначених підпунктами "а" - "в" цього підпункту, визнаються неконтрольованими.

На виконання п.п. «г» п.п. 39.2.1.1 п.п. 39.2.1 п. 39.1 ст. 39 Кодексу Кабінетом Міністрів України було прийнято постанову від 04 липня 2017 року № 480 «Про затвердження переліку організаційно-правових форм нерезидентів, які не сплачують податок на прибуток (корпоративний податок), у тому числі податок з доходів, отриманих за межами держави реєстрації таких нерезидентів, та/або не є податковими резидентами держави, в якій вони зареєстровані як юридичні особи» (далі - Перелік).

До Переліку включено резидентів Федеративної Республіки Німеччина з організаційно-правовими формами (скорочена назва (абревіатура), назва українською мовою) Gesellschaft Brgerlichen Reets, GbR, Просте партнерство цивільно-правової форми.

Підпунктом 39.2.1.7 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу встановлено, що господарські операції, передбачені підпунктами 39.2.1.1 (крім операцій, що здійснюються між нерезидентом та його постійним представництвом в Україні) і 39.2.1.5 цього підпункту, визнаються контрольованими, якщо одночасно виконуються такі умови:

річний дохід платника податків від будь-якої діяльності, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 150 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік;

обсяг таких господарських операцій платника податків з кожним контрагентом, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 10 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік.

Враховуючи викладене, здійснені у 2018-2019 роках господарські операції із нерезидентом, організаційно-правова форма якого включена до Переліку, визнаються неконтрольованими, у разі сплати таким нерезидентом податку на прибуток (корпоративного податку) у звітному календарному році, в якому здійснювались зазначені господарські операції, та за відсутності критеріїв, визначених підпунктами "а" - "в" п.п. 39.2.1.1 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу.

Підпунктом 140.5.4 п. 140.5 ст. 140 Кодексу встановлено, що платник податку на прибуток, що формує різниці, збільшує фінансовий результат до оподаткування податком на прибуток на суму 30 відсотків вартості товарів, у тому числі необоротних активів (крім активів з права користування за договорами оренди), робіт та послуг (крім операцій, зазначених у п. 140.2 та п.п. 140.5.6 цього пункту, та операцій, визнаних контрольованими відповідно до ст. 39 Кодексу), придбаних, зокрема, у нерезидентів, організаційно-правова форма яких включена до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України відповідно до підпункту «г» п.п. 39.2.1.1 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 цього Кодексу, які не сплачують податок на прибуток (корпоративний податок), у тому числі податок з доходів, отриманих за межами держави реєстрації таких нерезидентів, та/або не є податковими резидентами держави, в якій вони зареєстровані як юридичні особи.

Вимоги зазначеного підпункту не застосовуються платником податку, якщо операція не є контрольованою та сума таких витрат підтверджується платником податку за цінами, визначеними за принципом «витягнутої руки» відповідно до процедури, встановленої ст. 39 Кодексу, але без подання звіту.

Отже, при здійснені господарських операцій Із нерезидентом, організаційно-правова форма якого включена до Переліку, які визнані неконтрольованими, у разі сплати таким нерезидентом податку на прибуток (корпоративного податку) у звітному календарному році, в якому здійснювались зазначені господарські операції, різниця для коригування фінансового результату до оподаткування, встановлена п.п. 140.5.4 п. 140.5 ст. 140 Кодексу, не застосовується.

Щодо документального підтвердження сплати нерезидентом податку на прибуток (корпоративного податку)

Стаття 39 Кодексу не містить вимог щодо документального підтвердження сплати податку на прибуток (корпоративний податок) нерезидентом, а також органу, який має видавати такий документ.

Водночас, ДФС листом від 14.08.2017 № 21674/7/99-99-14-01-02-17 «Про набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 04 липня 2017 року № 480» було рекомендовано платникам податків отримувати від контрагента документ, що видається фінансовим (податковим) органом відповідної країни, за формою, затвердженою згідно із законодавством цієї країни.

Такий документ повинен бути належним чином легалізований та перекладений відповідно до законодавства України.

Зазначена рекомендація не обмежує платника податків у самостійному виборі способу та форми отримання інформації щодо сплати нерезидентом податку на прибуток (корпоративного податку) у звітному році.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).