X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДПС У М.КИЄВІ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 08.07.2020 р. № 2746/10/26-15-05-09-01-14/ІПК

Головне управління ДПС у м. Києві розглянуло запит про надання індивідуальної податкової консультації  щодо застосування реєстратора розрахункових операцій (далі  РРО) при прийманні оплати за товари, використовуючи для оплати банківську карту (Visa, Mastercard) через мережу Інтернет, в межах своїх повноважень повідомляє наступне.

Відповідно до запиту підприємство знаходиться на загальній системі оподаткування, є платником ПДВ та обслуговується в ДПІ Печерського району ГУ ДПС у м. Києві.

ТОВ здійснює діяльність у сфері роздрібної торгівлі косметичними товарами в спеціалізованих магазинах.

Підприємство звернулось з проханням надати відповідь на наступні питання:

1. У разі продажу товарів через мережу Інтернет, покупцеві надається можливість розрахуватися за придбаний товар одразу  при оформленні замовлення, із застосуванням банківської карти (Visa, Mastercard) з оформленням відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі в момент оплати.

 Покупець розраховується за придбаний товар за допомогою електронних засобів через «Український процесінговий центр».

 ТОВ укладено договір Інтернет-еквайрінгу з фінансовою установою Банком (Еквайр).

Розрахунки між Еквайром та підприємством проходять виключно в безготівковій формі в національній валюті України.

 Протягом трьох робочих днів з моменту отримання Еквайром від процесінгової установи Платіжних повідомлень Еквайр здійсняє переказ на розрахунковий рахунок підприємства коштів в сумі, яка визначається як різниця між загальною сумою операції, здійснених держателями з використанням ПК та сумою комісії Еквайра.

 Згідно вищезазначеного ТОВ отримує кошти від Еквайру, а не безпосередньо від покупця.

2. У випадку, якщо доставка товару здійснюється кур’єрською службою «Нова пошта» за умови післяплати, в момент отримання товару на відділенні покупець вносить кошти для перерахування на банківський рахунок продавця.

 Переказ грошових коштів проходить через фінансову установу «Пост Фінанс», з якою підприємством укладено договір на переказ коштів.

 Відповідний розрахунковий документ, що підтверджує факт оплати товару, у цьому випадку покупцеві видає «Пост Фінанс».

 Перерахунок грошових коштів від фінансової установи на розрахунковий рахунок підприємства надходить на протязі наступного робочого дня в загальній сумі за день.

Згідно з вищезазначеним, чи потрібно в першому та другому випадках, продавцеві використовувати реєстратори розрахункових операцій, якщо розрахунки за придбаний товар здійснюються шляхом переказу коштів із розрахункового рахунку на розрахунковий рахунок через установу банку?

Правові засади застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначено Законом України від 06.07.95 № 265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (далі  Закон № 265), дія якого поширюється на усіх суб'єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та безготівковій формі.

Встановлення норм щодо незастосування РРО у інших законах, крім Податкового кодексу України, не допускається.

Відповідно до ст. 2 Закону № 265 розрахункова операція приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу).

Розрахунковий документ  документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, розрахункова квитанція тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів, надрукований у випадках, передбачених Законом, і зареєстрований у встановленому порядку РРО.

Згідно з п. 2 ст. З Закону № 265 суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу, зобов'язані видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов'язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.

Пунктом 4 розділу І Положення про порядок емісії електронних платіжних засобів і здійснення операцій з їх використанням, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 05.11.2014 № 705 (далі Положення), визначено, що система електронної торгівлі (комерції) сукупність правил, процедур і програмно-технічних засобів, використання яких дає змогу користувачу здійснити віддалений доступ до прейскурантів торговців, подати замовлення на поставку та оплату замовлених товарів (послуг).

Розділом VII Положення про порядок емісії електронних платіжних засобів і здійснення операцій з їх використанням, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 05.11.2014 № 705, встановлено, що документи за операціями з використанням електронних платіжних засобів (тобто банківська картка, далі ЕПЗ) та інші документи, що застосовуються в платіжних системах для платіжних операцій з використанням ЕПЗ, можуть бути в паперовій та/або електронній формі.

Під час здійснення операцій з використанням ЕПЗ у сфері електронної комерції та системах дистанційного обслуговування дозволяється формування в електронній формі документа за oпepацією з використанням ЕПЗ за умови доставки його користувачу.

Документи  за  операціями з використанням ЕПЗ мають статус первинного документа та можуть бути використані під час урегулювання спірних питань.

Водночас, згідно з роз’ясненням Національного банку України (лист від 28.11.2019 № 57-0007/62082) квитанція, отримана при здійсненні розрахунку за допомогою ЕПЗ, не є розрахунковим документом у розумінні Закону № 265 та не підтверджує факт продажу товару (отримання послуг), а лише підтверджує ініціювання переказу коштів з рахунку держателя ЕПЗ.

Доставка товарів, придбаних при продажу товарів за допомогою мережі Інтернет у разі проведення розрахунків з використанням ЕПЗ, може здійснюватися, зокрема, поштою та як власною кур'єрською службою, так і сторонньою кур'єрською організацією за договором з продавцем.

У разі доставки товару поштою за умови передплати за допомогою систем електронних платежів суб'єкт господарювання повинен укласти в поштове відправлення розрахунковий документ установленої законодавством форми і змісту на повну суму проведеної операції, що підтверджує факт купівлі-продажу товарів, із зазначенням у касовому чеку "передплата товарів" або у разі проведення розрахунків за відстроченим платежем проводяться через РРО з використанням режиму попереднього програмування "погашення кредиту".

При цьому роздрукування розрахункового документа на РРО здійснюється на підставі виписки з фінансової установи.

Якщо доставка товару здійснюється «Новою поштою» за умови післяплати, то в момент отримання товару на відділенні «Нової пошти» покупець вносить кошти для перерахування на банківський рахунок продавця.

 Відповідний документ, що підтверджує факт оплати товару, у цьому випадку зобов'язане видавати «Пост Фінанс».

Документом, що свідчить про отримання того або іншого товару, буде видаткова накладна продавця, вкладена суб'єктом господарювання (продавцем) у посилку.

У разі доставки товару за допомогою кур'єрської служби за умови передплати із застосуванням систем електронних платежів, аналогічно, як у разі доставки товару поштою:

—  продавець при продажу товарів повинен забезпечити доставку покупцю раніше роздрукованого розрахункового документа (чека) разом із придбаним товаром.

Якщо доставка товару здійснюється кур'єрською службою за умови післяплати, то кур'єр видає розрахунковий документ (чек) покупцю в момент оплати коштів за придбаний товар.

 При цьому розрахунковий документ (чек) повинен бути роздрукований з використанням РРО, зареєстрованого на транспортний засіб, яким здійснюється доставка.

Враховуючи викладене, якщо споживач, використовуючи мережу Інтернет, замовив товар і розрахунок за товар було здійснено із застосуванням ЕПЗ за допомогою платіжних систем (інтернет-еквайринг), такі операції здійснюються із обов’язковим застосуванням РРО продавцем товару та видачею споживачу розрахункового документу встановленої форми (чек з РРО).

Зауважуємо, що розрахунковий документ повинен бути сформований та надрукований у момент здійснення розрахункової операції.

Також, у даному випадку у суб’єкта господарювання виникає обов’язок щодо видачі отримувачу товару розрахункового документу (чек з РРО) або безпосередньо, або у будь-який інший зручний спосіб, зокрема за допомогою кур’єрської служби, поштової служби тощо, яка може бути як сторонньою організацією, так і структурною одиницею продавця товару.

У відповідності до п. 52.2 ст. 52 ПКУ податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.